וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המרוץ של תשובה אחר מזומנים: קבוצת דלק תנסה להשלים גיוס של עד 200 מיליון שקל

עומרי כהן

17.5.2020 / 14:09

במקביל למגעיה עם מחזיקי האג"ח, מנהלת החברה, שאיבדה 80% משווייה מתחילת השנה, מו"מ למכירת תמלוג-על ממאגרי הגז הטבעי "תנין" ו"כריש בכ-300 מיליון שקל

קבוצת דלק, שנמצאת בשליטת יצחק תשובה, עושה ניסיון נוסף לביצוע גיוס ההון שעליו התחייבה כלפי מחזיקי איגרות החוב שלה. לאחר שביום חמישי האחרון דחתה דלק את ההנפקה, על רקע נפילת מנייתה בבורסה ודחיית אסיפת מחזיקי האג"ח להעמדת החוב כלפיהם לפירעון מיידי, פרסמה היום החברה מתווה מעודכן להנפקה, הכולל בתוכו את מרבית הסכום שנדרשה לגייס במהלך 2020.

נוסף על כך, עדכנה קבוצת דלק כי ביום חמישי פרעה את מלוא התחייבותה לבנק לאומי, על סך של 100 מיליון שקל, בהמשך להפסדה בהתדיינות המשפטית מול הבנק מוקדם יותר החודש. בעקבות הפירעון צפוי הבנק לשחרר 5.7% מיחידות ההשתתפות של שותפות דלק קידוחים, בעלות שווי שוק של 260 מיליון שקל, ששעבדה קבוצת דלק לטובת הבטחת החוב. יחידות השתתפות אלה יוכלו לשמש את קבוצת דלק בטווח הקצר לצורך חיזוק ביטחונות לבנקים אחרים כמו דיסקונט, הפועלים, מזרחי טפחות ו-HSBC, ואילו בטווח הארוך יוכלו לשמש בטוחות למחזיקי האג"ח.

בהקשר לכך, ציינה דלק כי בימים האחרונים מקיימת הנהלתה דיונים ארוכים עם נאמני האג"ח לצורך שליחת הצעה מאת החברה לתיקון שטרי הנאמנות של הסדרות השונות. מגעים אלה המשיכו גם בלילה שבין שבת ליום ראשון, והבוקר המתינו הנאמנים וחברי נציגות המחזיקים למסמך ההצעה הסופי שתפרסם החברה. ההצעה אמורה לכלול מתן שיעבוד על כ-40% מיחידות ההשתתפות של דלק קידוחים (מתוך 55% שבידי קבוצת דלק), ששוויין הבורסאי כ-1.8 מיליארד שקל.

לקבוצת דלק חוב של כ-6 מיליארד שקל למחזיקי האג"ח, כך שמדובר בבטוחה השווה רק לכ-30% מהיקף החוב. עם זאת, מדובר בשיעור גבוה יחסית למצב הנוכחי, שבו למחזיקי האג"ח אין בטוחות כלל.

חיה ויצחק תשובה ועידן וולס. אביב חופי
הקבוצה פרסמה מתווה להנפקה. תשובה/אביב חופי

דלק פרסמה מתווה גיוס מעודכן

עוד ציינה קבוצת דלק כי היא מקיימת משא ומתן למכירת זכויותיה לתמלוג-על ממאגרי הגז "תנין" ו"כריש", תמורת כ-300 מיליון שקל. "המשא ומתן נמצא בשלבים מתקדמים, ובכוונת החברה לחתום בימים הקרובים על הסכם מחייב", ציינה דלק בהודעה לבורסה.

מדובר במימוש נוסף, שמטרתו לסייע לקבוצת דלק לעמוד בתשלומי החוב לבנקים ולמחזיקי האג"ח, שיסתכמו בחודשים מאי-דצמבר השנה בכ-2.1 מיליארד שקל. עיקר הסכום לפירעונות עצומים אלה, בהיקף של לפחות 1.2 מיליארד שקל, אמור להגיע ממכירת חברת דלק ישראל, שמפעילה תחנות תדלוק וחנויות נוחות, ומחזיקה גם בשתי תחנות כוח וקרקעות במתחם פי גלילות.

מתווה הגיוס ההון המעודכן שפרסמה הבוקר דלק, כולל הנפקת חבילות של ניירות ערך, שבכל אחת מהן 25 מניות רגילות במחיר של 100 שקל למניה, שש אופציות מסדרה 7 ללא תמורה ושש אופציות מסדרה 8 ללא תמורה. ההנפקה תתבצע במסגרת מכרז, כשהמחיר המזערי לחבילה נקבע על 2,400 שקל.

בסך הכל מתכננת החברה לגייס באופן מיידי סכום של 50-200 מיליון שקל בהנפקה של 0.5-2.0 מיליון מניות, וסכומים נוספים בהיקף כולל של 24-96 מיליון שקל במקרה של מימוש מלא של האופציות המונפקות. למשתתפי הגיוס יונפקו על פי המתווה 120-480 אלף אופציות מסדרה 7 למימוש עד 15 ביולי במחיר של 100 שקל למניה, ועוד 120-480 אופציות 8 למימוש עד 15 בדצמבר במחיר של 100 שקל למניה.

במהלך המסחר היום נסחרה מניית קבוצת דלק בזינוק של 15% למחיר של 110 שקל. בעל השליטה, תשובה, שמחזיק ב-61% מההון המונפק של החברה, הודיע על כוונתו להשתתף במכרז ההנפקה שיתקיים היום, וזאת לפחות כדי שמירה על חלקו היחסי בהון החברה, ביחס לכמות המזערית. שווי השוק של קבוצת דלק עומד על 1.3 מיליארד שקל, לאחר צניחה של 80% מתחילת השנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully