וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאומי מזהיר: נפסיד עד 300 מיליון שקל ברבעון הראשון

רון שטיין

17.5.2020 / 18:59

בנק לאומי פרסם היום אזהרת רווח בשל משבר הקורונה. על פי הערכות, לאומי צפוי להציג הוצאות אשראי בהיקף גבוה מאוד בעיקר בשל הפרשות קבוצתיות

בנק לאומי פרסם היום אזהרת רווח לרבעון הראשון של השנה. על פי הודעת הבנק, שבניהולו של חנן פרידמן, המשבר בשוקי ההון בארץ ובעולם, בעקבות התפשטות נגיף הקורונה, הביא, בין היתר לכך שהבנק צפוי להציג בדוחות הכספיים לרבעון הראשון הפסד נקי המיוחס לבעלי מניות הבנק המוערך בסך של בין 200 מיליון שקל ל-300 מיליון שקל.

גם בנק הפועלים דיווח על פגיעה ממשבר הקורונה בשבוע שעבר. כך, בדוחות הרבעון הראשון דיווח הבנק על זינוק בהוצאות בגין הפסדי אשראי, הפסדי נוסטרו וצניחה ברווחיות בשל משבר הקורונה. בנק הפועלים רשם ברבעון צניחה של 77% ברווח הנקי, ששיקף תשואה להון של 2% בלבד.

סניף בנק לאומי בראשון לציון בו התרחש אתמול ניסיון שוד. ראובן קסטרו
הקורונה לא היטיבה גם איתם. בנק לאומי/ראובן קסטרו

בנק לאומי צפוי להציג תוצאות חלשות בהרבה, בין היתר, משום שהפועלים היה האחרון מקרב הבנקים לפרסם את תוצאותיו לשנה שעברה ולכן כבר רשם ברבעון הרביעי אשתקד הפרשות ניכרות בגין משבר הקורונה.

בשקלול התוצאות לרבעון הרביעי אשתקד ולרבעון הראשון השנה, הפועלים הציג בשל משבר הקורונה, ועד כה, גידול חד של 1.43 מיליארד שקל בהוצאות להפסדי אשראי. לא מן הנמנע שלאומי יציג סדר גודל של מאות רבות של מיליוני שקלים בסעיף זה בסיכום תוצאותיו לרבעון הראשון השנה. ככל הנראה שבלאומי יהיו הפרשות ניכרות מאוד, בעיקר הפרשות קבוצתיות, בשל ההרעה הכוללת במשק.

בכל אופן, בלאומי מציינים יחד עם אזהרת הרווח כי "לאחר תאריך המאזן חלו עליות בשוקי ההון אשר קיזזו משמעותית את ההפסדים שנרשמו מניירות ערך ברבעון הראשון של השנה".

  • עוד באותו נושא:
  • בנק לאומי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully