וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נגמר הסגר, אבל הצרכנים הישראלים עדיין נזהרים

18.5.2020 / 15:28

אחרי שבמרץ ובאפריל נרשמו עליות חדות ברכישות אונליין, המספר ירד משמעותית והישראלים חזרו לחנויות הפיזיות. למרות זאת, הנתונים מגלים שהם חוסכים ומקפידים לרכוש בעיקר מוצרים חיוניים

הפתיחה ההדרגתית של המשק מביאה את הציבור הישראלי לחנויות ומקטינה את רכישות האונליין. עם זאת, הישראלים הרבה יותר זהירים ופחות מבזבזים כספים על מוצרים לא חיוניים. מנתונים שנאספו על ידי חברת לומינטי נטוורקס, פלטפורמה מובילה לאיסוף מידע אונליין, בשיתוף פעולה עם Quicklizard, פלטפורמת תמחור אינטרנטי, במדינות שהחלו בתהליך פתיחת המשק לאחר משבר הקורונה - ישראל, גרמניה והמדינות הנורדיות - נמצא כי יש ירידה ברכישות מוצרי המזון והאלקטרוניקה באינטרנט החל מהשבוע האחרון של אפריל. זאת, לאחר קפיצה משמעותית ברכישות אונליין בחודש שלפניו (עלייה של מאות אחוזים בחודש מרץ).

תושבים מצטיידים בנייר טואלט, חדרה, 20 במרץ 2020. שלומי גבאי
היום כבר כולם מבינים שלא חסר פה נייר טואלט/שלומי גבאי

בתחום האלקטרוניקה נרשמה ירידה של 10% במכירות אינטרנטיות, מכירות הציוד המשרדי ירדו ב-20% וגם מוצרי המזון במגמת ירידה. עוד עולה מהנתונים כי הצרכנים הישראלים חוזרים לחנויות מהר יותר מאשר במדינות הנבדקות, ובסך הכול רכישת מוצרי המזון בישראל גבוהה בהרבה משאר במדינות הנבדקות.

עם זאת, זה לא אומר שהצרכנים שוטפים את השוק. הם הרבה יותר זהירים מבחינת "בזבוז כספים" בהשוואה לתקופה זו בעבר. עניין זה בא לידי ביטוי בעסקים המוגדרים לא חיוניים, בהם בולט ענף האופנה, שבו כלל הקטגוריה נמצאת ב-50% פחות מכירות בהשוואה לאותה תקופה אשתקד. עיקר הקניות בתחום האופנה מתמקדות בקטגוריית ילדים (צורך ממשי הנובע מהתפתחות הילדים).

המגמה השלישית שבולטת במיוחד מנתונים אלה היא הירידה בכמות הרכישות גדולות. במרץ הורגשה עלייה של 800% במוצרי חיטוי הידיים בהשוואה לשנה שעברה, ואילו בחודש מאי על עליה של 348% בלבד. הצרכנים ביצעו רכישת יתר למוצרים הללו כשהמשק נסגר לפעילות. עם זאת, כעת רואים הצרכנים כי אין צורך לדאוג ממחסור במוצרים חיוניים ולאגור אספקה.

אור לנצ'נר מנכ''ל לומינטי נטוורקס: "לנתונים שהוצאנו חשיבות רבה להבנת המשק ולהליך קבלת ההחלטות של העסקים. אנו במצב חדש ולא צפוי כמובן. חשוב לעקוב אחר הדאטה בכדי לכוון ביתר דיוק את ההיצע לביקוש. במיוחד כעת כשהציבור חי באי וודאות כלכלית ורוכש רק את שחייב"

פיני מנדל, מנכ"ל Quicklizard: "לאור משבר הקורונה פעילות הצרכנים בעולם האונליין התעצמה באופן חסר תקדים ובטווח זמן מאוד קצר. לאור פתיחת השוק, נראה שאנשים חוזרים בזהירות לחנויות, אך אנו מצפים להמשיך לראות שוק מקוון משגשג. מה שהוגדר כעת כ'שגרה החדשה' לא יחזור לאחור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully