וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ואף על פי כן: הקורונה לא מפריעה לעשירים להמשיך להתעשר

אביבית מנה קליל ואסף בראל חנדלי

20.5.2020 / 8:36

מאז התפרצות המגפה, הציגו מניות Large-cap האמריקאיות תשואת יתר משמעותית על מניות Small-cap. קרן הסל MGK מאפשרת למשקיעים חשיפה למניות הצמיחה הגדולות ביותר בארה"ב

התופעה המוכרת שבה "העשירים מתעשרים", מעולם לא הרגישה בולטת יותר בשוק ההון האמריקאי כמו השנה. בתחילת 2020, משקיעים האמינו כי סוף-סוף הגיע זמנן של מניות ה-Small cap ושל מניות הערך האמריקאיות, לאחר עשור של ביצועים נחותים. ואולם, כעת זה נראה כמו עוד שנה אבודה.

מאז התפרצות נגיף הקורונה בעולם, הציגו מניות Large-cap בארה"ב תשואת יתר משמעותית על מניות Small-cap, ומניות צמיחה הציגו ביצועי יתר משמעותיים על מניות ערך. המספרים בולטים: מאז תחילת 2020, מניות Large-cap בירידה של 10.5%, לעומת ירידה של 24.2% עבור מניות Small-cap, ומניות צמיחה בירידה של 1.6% לעומת ירידה של 21% עבור מניות ערך.

כאשר משלבים בין שני הגורמים (factors), כפי שמציעה קרן הסל Vanguard Mega Cap Growth ETF, שסימולה MGK, המחזיקה במניות הצמיחה הגדולות ביותר בארה''ב, ניתן לשכוח שרובנו היינו נעולים בבתים במשך כחודשיים ועדיין מתמודדים עם מגפה עולמית. תעודת הסל MGK עלתה בכ-2% מתחילת השנה.

השבוע ננסה להסביר את הבלתי מוסבר, ולנסח אילו גורמים נותנים למניות ה-Mega Cap Growth את הכוח לשאת את הסערה הבאה. אנו מתנצלים מראש על האופטימיות. הפעם נתמקד בשני גורמים בחברות שאנו בוחנים: האחד הוא מנהיגות מונופוליסטית או דואופוליסטית; והשני הוא מאזנים חזקים, עם צורך נמוך בגיוס חוב.

סאטיה נאדלה, מנכ"ל חברת מייקרוסופט בביקור בישראל. פברואר 2016. רויטרס
ממשיך לשלוט ביד רמה. סאטיה נדלה, מנכ"ל מיקרוסופט/רויטרס

מנהיגות מונופוליסטית או דואופוליסטית

המרכיבים הגדולים ביותר של קרן הסל MGK מוגדרים על ידי "מנהיגות הקטגוריה" שלה. דרך נוספת לומר: אלה מונופולים או דואופולים. מנהיגות זאת אפשרה גם כוח תמחור משמעותי וגם רמות גבוהות של צמיחה ברווחית באופן עקבי.

כדי להסביר נספק קודם שתי דוגמאות של תעשיות שאינן מונופולים או דואופולים: בנקים וחברות אנרגיה. ג'יי.פי מורגן הוא אולי הבנק הטוב בעולם, אבל הוא עדיין מתחרה בחריפות מול לפחות חמישה בנקים גדולים אחרים בארה"ב ומול מספר גדול של בנקים זרים; אקסון היא אולי יצרנית הנפט הגדולה בעולם בבעלות פרטית, אבל היא עדיין מתחרה בתחום צפוף של חברות אנרגיה פרטיות ובבעלות ממשלתית.

להלן כמה מונופולים או דואופולים, שבמקרה גם עומדים מאחורי שבע המניות בעלות הנתח הגדול ביותר בקרן הסל MGK. אמזון (משקל של כ-9.2% מהקרן) שולטת על המסחר האלקטרוני (זוכרים את איביי? ימים יפים); מיקרוסופט (12.0%) שולטת על שוק המחשבים, לצד ענקית הטלפונים אפל (10.3%); ויזה (2.7%) ומאסטרקארד (2.2%) מהוות כ-90% משוק כרטיסי האשראי העולמי; גוגל (7.0%) חוסכת מאתנו צורך להשתמש בכל מנוע חיפוש אחר; ופייסבוק (4.3%) מהווה, למעשה, שם נרדף ל"מדיה חברתית" (נתח שוק של כ-83%).

מאזנים חזקים עם צורך נמוך לגייס חוב

חברות ה-Mega Cap Growth מאופיינות בשיעורי תשואה על הון גבוהים, תזרים מזומנים חופשי חזק וצורך מוגבל יחסית ב-Capex. מאפיינים אלה מובילים לצורך לגיוס חוב מופחת למימון פרויקטים (כפי שקורה לחברות אנרגיה או סחורות), או כדי למנף תשואות נמוכות על ההון (כפי שקורה לבנקים וחברות נדל"ן).

התשואה על ההון של קרן הסל MGK היא כ-40%, לעומת 14% עבור מדד S&P 500. יחס המינוף הוא 0.4 לעומת 1.9 עבור S&P 500.

משקיעים המעוניינים בחשיפה למניות ה-Mega Cap Growth, יכולים לשקול השקעה בקרן הסל Vanguard Mega Cap Growth ETF, שסימולה MGK.

תעודת הסל עוקבת אחרי מדד הייחוס CRSP Mega Cap Growth Index, ומחזיקה בחברות אמריקאיות בעלות שווי שוק גבוה ורמות צמיחה גבוהות, ללא מגבלות במשקולות. החזקות הקרן מרוכזות בעיקר במגזרי הטכנולוגיה (כ-44% מהקרן), שירותי צריכה (22%) ופיננסים (11%). החברות המובילות שמניותיהן מוחזקות בקרן הן מיקרוסופט (12%), אפל (10.3%), אמזון (9.2%) וגוגל (7.0%).

תעודת הסל הציגה בעשור האחרון ביצועי יתר לעומת השוק הרחב. מאז תחילת 2010, קרן MGK הציגה תשואה כוללת של 306%, לעומת תשואה של 216% עבור מדד מדד S&P 500, תשואה של 132% עבור מניות ה-Small cap, ו-145% עבור מניות הערך האמריקאיות.

הנכסים תחת ניהולה של קרן MGK מסתכמים בכ-6.6 מיליארד דולר, והיא מציעה דמי ניהול נמוכים של 0.07% בלבד. הקרן, שמחזיקה בכ-112 מניות, הוקמה בדצמבר 2007.

הכותבים הם מנכ"לית משותפת ואנליסט בבית ההשקעות אופנהיימר. אין לראות באמור הצעה או ייעוץ לרכישה ו/או מכירה ו/או החזקה של ניירות ערך, והוא אינו מהווה תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully