וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משבר התעופה: ג'יימס ריצ'רדסון מפטרת 20% מעובדיה

מיכל רז-חיימוביץ'

20.5.2020 / 22:36

מדובר בכ-200 עובדים מתוך 1,000 עובדי החברה. חלק מהעובדים הם עובדי קבלן, עובדי משמרות ועוד. חנויות הדיוטי בנתב"ג נסגרו עם פרוץ הקורונה

המשבר העמוק הענף התעופה נותן את אותותיו על חנויות ג'יימס ריצ'רדסון בנתב"ג: תפטר 20% מעובדי החברה, שמפעילה את חנות הדיוטי המרכזית בנתב"ג בה נמכרים מוצרי הקוסמטיקה, מוצרי טבק, אלכוהול. מדובר בכ-200 עובדים מתוך 1,000 עובדי החברה. חלק מהעובדים הם עובדי קבלן, עובדי משמרות ועוד.

דיוטי פרי ג'יימס ריצ'רדסון. ShutterStock
היקפים מצטמצמים. ג'יימס ריצ'רדסון בנתב"ג/ShutterStock

מאז אמצע מרץ, כאשר תנועת המטוסים נעצרה כמעט לחלוטין נסגרו חנויות הדיוטי פרי בנתב"ג. עד כה החנויות סגורות ולאור ההנחיות הן גם לא צפויות להיפתח בקרוב. היום (ד') התבשרו חברות התעופה כי הנחיות המדינה, לפיהן מותרת כניסה לישראל לבעלי דרכון ישראלי בלבד, יהיו תקפות עד ל-15 ביוני. כך שגם חברות תעופה שכבר הצהירו שיחדשו את טיסותיהן, עשויות לדחות את מועד החזרה לפעילות. בתוך כך נזכיר כי עדיין קיימת חובת בידוד של 14 ימים לשבים מחו"ל. תנועת הטיסות המסחריות כוללת טיסות ספורות בלבד מדי יום ולכן אין הצדקה לפתוח את החנויות הפטורות ממכס.

אם לא די בכך, הנהלת נתב"ג הודיעה לאחרונה כי טרמינל 1, שמשמש בימי השגרה לטיסות לואו קוסט ולטיסות לאילת, יהיה סגור עד להודעה חדשה וזאת לאור תנועת הנוסעים, שלא צפויה לצמוח להיקפים של לפני הקורונה. גם בטרמינל 1 מחזיקה ג'יימס ריצ'רדסון חנות שלא צפויה להיפתח מחדש בחודשים הקרובים. חנויות נוספות קיימות במעברי הגבול טאבה ונהר הירדן, גם הן סגורות. ערוץ מכירה נוסף הוא בטיסות ישראייר וארקיע, ערוץ שלא פעיל וספק אם יחזור בקרוב (בכל העולם). יצויין כי חנויות פטורות ממכס במרבית נמלי התעופה בעולם סגורות בימים אלה.

תגובת ג'יימס ריצ'רדסון: "ההשפעה של הקורונה על עולם התיירות מובנת לכולם, זהו יום עצוב מאוד לכל התחום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully