וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר החקלאות הנכנס רוצה לבטל את יבוא החמאה ללא מכס

שני מוזס

21.5.2020 / 14:23

מדובר בדרישה לביטול מכס שתקף רק לחצי שנה הקרובה. שוסטר: " הצו שהוצא הינו בלתי מידתי". בראשון צפוי להתקיים שימוע בוועדת המחירים בשאלה האם לפקח על מחירי החמאה מיובאת, בתחילת יוני צפוי דיון בבג"ץ בעתירת איגוד מגדלי הבקר שיצאו נגד המהלך

מעדיף את החקלאים ושהציבור ישלם: המהלך הראשון של שר החקלאות החדש אלון שוסטר - קריאה לביטול יבוא החמאה לישראל ללא מכס, שאמור היה לפתור את המחסור האדיר בחמאה ממנו סובלת ישראל בשנתיים האחרונות, ושצפוי להחמיר לקראת הקיץ הקרוב. הוא פונה במכתב לשר האוצר הנכנס ישראל כ"ץ וקורא לו לבחון חלופות לפתיחה הגורפת של הייבוא, ומבקש מהשר להנחות את גורמי המקצוע לדון מחדש בנושא זה עם גורמי המקצוע במשרד החקלאות.

במכתב ששלח שר החקלאות הנכנס, שוסטר, לשר כ"ץ, הוא כותב: "הצו שהוצא הינו בלתי מידתי. אני סבור כי ישנן חלופות ראויות לפתיחה הגורפת" של ייבוא חמאה לישראל. השר שוסטר מפרט: "עמדתי שונה מעמדת מנכ"ל משרד החקלאות, אני שותף לעמדתם של חלק מגורמי המקצוע הבכירים במשרד". כך, לפי שוסטר, קיימות חלופות אשר יאפשרו "צריכה סדירה של תוצרת מקומית, איכותית, במחיר סביר", בעוד שהצו "עתיד להסב נזקים לא סבירים לצרכנים, למשק החלב, ולתכנון בהתאם לחוק".

אלון שוסטר. חוסן לישראל, אתר רשמי
מהלך ראשון. אלון שוסטר/אתר רשמי, חוסן לישראל

את הפנייה הזו יוזם שוסטר כעת על אף שיבוא החמאה הפטור ממכס אושר למשך שנה אחת בלבד, כשכרגע כל מה שנותר ממנה הוא כחצי שנה. ביום ראשון הקרוב צפוי להתקיים שימוע בוועדת המחירים בשאלה האם לפקח על מחירי החמאה מיובאת, וב-1 ביוני צפוי דיון בבג"ץ בעתירת איגוד מגדלי הבקר שיצאו נגד המהלך.

מכיוון שמדובר במוצר שמחירו נמצא תחת פיקוח ממשלתי, הציבור לא ישלם מחיר יקר יותר עבור החמאה עצמה, אבל, הוא ישלם מחיר אחר - מחסור, ככל שישראל תחזור למציאות שבה חמאה היא מצרך נדיר, ורשתות מגבילות את היקף הצריכה שלו.

אלעד מלכא, מנכ"ל "האינטרס שלנו - הלובי שלך בכנסת", אמר היום ל"גלובס" על רקע הדברים: "בזכות ביטול המכס לשנה על ידי שר האוצר הקודם, נגמר המחסור בחמאה שליווה את ישראל במשך שנה שלמה, ואזרחי ישראל נהנים משפע חמאה, ממגוון רחב יותר של סוגים וממחירים שווים לכל נפש. במקום לחסום את השוק ולהחזיר את ישראל לימי המחסור, אזרחי ישראל מצפים משר החקלאות לאפשר ייבוא פלפלים שישים סוף למחסור בימים אלו, ולהיערך להגדלת ייצור וייבוא ביצים לאור התרעת מנכ"ל מועצת הלול מפני מחסור נוסף בקרוב. אני תקווה ששר החקלאות יראה לנגד עיניו את צורכי הציבור הרחב בישראל ולא את האינטרסים של קבוצת לחץ מצומצמת".

  • עוד באותו נושא:
  • חמאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully