וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כש"ביג שוט" פגשה את "הכריש": גיא ברנד חושף את החזון הפיננסי עם אלדד תמיר

בשיתוף BIg Shot, בשיתוף BIg Shot

25.5.2020 / 10:11

גיא ברנד חושף לראשונה את החזון הפיננסי המשותף עם אלדד תמיר ומספר איך הציבור בישראל הולך להרוויח מזה דווקא עכשיו

על רקע תקופה בה נכפית עלינו מציאות אחרת, הסחרור בשוק ההון ושינויים בכלכלת העולם, בולט במדינת ישראל החסך בחינוך ליזמות פיננסית הנותנת כלים פרקטיים להתמודדות כלכלית.

גיא ברנד, מנכ"ל "ביג שוט" טוען שלמעשה לא היה בארץ כזה מעולם. פגישה אחת בינו לבין אלדד תמיר המכונה "הכריש" הולידה חזון ומיזם משותף: לאפשר לימוד אמיתי של כל מה שקשור ליצירת כסף, לחסל בורות פיננסית ולאפשר לציבור לחיות ברווחה. בשיחה כנה הוא חושף את המניעים האמיתיים שלו ושל אלדד ואיך הציבור יכול להרוויח מזה דווקא עכשיו. תחילתו של שחר חדש?

הראיון הבא עם גיא ברנד הפתיע אותי.

כראוי לימים אלה, הוא התנהל בשיחת טלפון תוך הימנעות ממפגש פיזי, ועדיין הצליח להעביר תחושות של הזדהות והתרגשות אפילו דרך הנייד.

"ביג שוט" נוסדה על ידו ועל ידי אלון קריאף עוד בשנת 2016, על בסיס מודל שפיתחו השניים. המטרה הייתה להקים את קהילת הסוחרים הגדולה בעולם. לפי מודל זה, לקוח שמגיע ל"ביג שוט" יכול לעבור תהליך בן שלושה שלבים: לימוד, אימון ואפילו מסחר על ההון של החברה עצמה. עם 250 משקיעים שכבר היום סוחרים על ההון של החברה וקהילה הולכת וגדלה עם למעלה מ-100,000 אנשים, שצורכים מ"ביג שוט" ערך באופן קבוע, כנראה שהם עושים משהו נכון.

מהעבר השני, אלדד תמיר, הבעלים של בית ההשקעות "תמיר פישמן". כמו כן, יזם, ומרצה שזכה בכינויו "הכריש" בעקבות השתתפותו בתוכנית הטלוויזיה "הכרישים" שבה הוא אחד המשקיעים שבוחנים ומחפשים את "המיזם הבא".

עכשיו הם חוברים יחד בחזון מרגש ומשותף ומתכוונים לבוא לעזרת הציבור בכל מה שקשור ליזמות פיננסית, דווקא בתקופה בלתי יציבה זאת. דווקא עכשיו.

גיא ברנד אלדד תמיר. יח"צ,
גיא ברנד אלדד תמיר/יח"צ

אלדד תמיר וגיא ברנד: שיתוף פעולה של יזמות פיננסית לקהל הרחב

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady

גיא, אתה וגם אלדד ידועים כיזמים וכמשקיעים. מאיפה פתאום צץ הרעיון ללמד את הציבור יזמות פיננסית?

"תראי, זה משהו שאני מגלגל בראש כבר תקופה. במשך 72 שנים מדינת ישראל לא השכילה לתת כלים פיננסיים לאנשים. אין חינוך פיננסי. לא בבית הספר ולא במוסדות שהיית רוצה להאמין שייקחו אחריות וילמדו את הציבור. המצב הוא עגום. קיימת בורות מאוד גדולה. בעידן שבו הידע לכאורה פתוח ומונגש לכולם היית מצפה שהאנשים ילמדו ויבינו, אבל זה לא קורה.

אנשים פשוט לא יודעים ובמה שלא יודעים ולא מבינים, לא רוצים להתעסק. אני לא מאשים אותם. מה שאתה לא מכיר, מפחיד אותך וגורם לך להימנע. ככה אתה לא יכול לקחת אחריות, לא על החיים שלך ובטח שלא לשפר את המצב הכלכלי שלך.

ולעומת זה, במשך השנים ראיתי הצלחות במקום שבו הנחלנו ידע. סוחרים ואנשים מהקהילה שקיבלו מאיתנו כלים ליזמות פיננסית לקחו בעלות על החיים שלהם ושינו את מצבם הפיננסי. אני מאמין בידע וביזמות. ידע הוא כוח. אתה יכול להישאר במצב העגום של רוב האוכלוסיה, ואתה יכול לשנות, לקחת שליטה על המצב הפיננסי שלך ולהצליח. אני רוצה שאנשים יצליחו ושיחיו ברווחה".

"ואיך הגעת בכלל לאלדד תמיר, אתם מגיעים מעולמות שונים של מסחר, לא?"

"לגבי אלדד, התוכניות היו בכלל אחרות. אחד הדברים שאנחנו עושים זה להזמין אלינו אנשים מצליחים. בעזרתם אנחנו מנגישים לקהילה את הלך החשיבה היזמית, את הטיפים החשובים שאפשר לחלוב מהאנשים הללו. אלדד בהקשר הזה היה אצלי 'על הכוונת'.

כשסוף-סוף נפגשנו, שיתפתי אותו ברעיון שנתן מענה לדילמה שגילגלתי בראש זמן רב: איך משנים פה משהו מהיסוד בחברה. מהר מאוד גילינו שיש לנו רצון משותף להעניק ולעשות משהו למען האנשים וללמד יזמות פיננסית. יזמות אמיתית שתסגור את הפער של החינוך שלא היה כאן מעולם. חיפשנו מה יעזור לאנשים להרים את עצמם ולדאוג לעתיד הכלכלי שלהם. עכשיו, כבר לא היה מדובר רק במתן ערך לקהילה של 'ביג שוט'. הבנו, שאם זה מצליח ומביא תוצאות אצלנו, זה יכול לעבוד עבור כולם".

'יזמות פיננסית' נשמע בומבסטי. איך זה יכול לעזור לאזרח הקטן?

"קחי מדינות כמו סינגפור וגרמניה, שם יש הקנייה של כלים ליזמות פיננסית מפותחת. את יכולה לראות שקודם זה עוזר ברמת מדינה. זה משפיע ברמת התל"ג (תוצר לאומי גולמי). במילים פשוטות, אם כל השוק יעבור ליזמות פיננסית והתל"ג יצמח, זה אומר שיהיו במשק יותר סחורות ושירותים שיינתנו בתשלום. זה הבסיס לצמיחה. אני מבטיח לך שבמצב כזה תהיה פה עבודה לכולם.

ברמת הפרט, כלומר, מה יוצא לכל אחד במיידי מזה, אני יכול להגיד לך שאנשים כיום לא מבינים בפנסיה, לא מבינים במשכנתאות. אפילו לא יודעים איך לבקש הלוואה. הם לא מנהלים את הכסף שלהם. הם נתונים לחסדים של מי שאמור להבין, ויש מי שמנצל את זה לרעה".

כנס יזמות פיננסית ושוק ההון של חברת "ביג שוט". יח"צ,
כנס יזמות פיננסית ושוק ההון של חברת "ביג שוט"/יח"צ

למה אתה רומז?

"אני לא רומז. אני בהחלט אומר שיש גופים עם אינטרסים שאינם מעוניינים שהציבור ידע. הרי אם זה יכול לעזור לאנשים ולמדינה, למה בעצם נשאר עד כה ואקום בתחום הזה? יש לזה סיבה. אני יכול לספר לך שעוד לפני שנים הנושא בער בי. עוד לפני 6 שנים העברתי פרזנטציה לאחד הבנקים הגדולים. מטרתה הייתה לגבש תוכנית שתעזור לאנשים בישראל ותאפשר חינוך פיננסי לכל אחד. בסוף המצגת ניגשתי לאחד משלושת המנהלים הבכירים בבנק שישב וצפה בזה, ואני לא מבין. נתתי את אחת הפרזנטציות עם הכי הרבה ערך, עם תוכנית מסודרת שעברה חשיבה והכנה. והוא? מסתכל עליי במבט אטום. אני שואל אותו איך הוא התרשם, ומה הוא עונה לי? 'אתה השתגעת? אם ניתן את התוכנית הזאת לאנשים, איך נמשיך להרוויח? אתה הורס אותנו!'. אני יכול להגיד לך היום שזה היה רגע של הארה עבורי".

רגע של הארה, של מה בעצם?

"הידיעה שהממסד לא יהיה שותף לזה, שהאזרח הקטן מרומה ושלאף אחד לא באמת אכפת. שהוא עושה לעצמו עוול כי הבנקים חד משמעית לא רוצים שהוא ידע . וכמה אנשים באמת יבואו ויתחילו ללמד את עצמם? כמו שכבר אמרתי לך, העובדות מראות שאנשים לא ייקחו על עצמם ללמוד לבד. הסוחרים הטובים אצלנו למשל, יודעים להתנהל גם בשאר תחומי החיים הפיננסיים. למה? כי הם קיבלו החלטה ללמוד ולעשות ולא לשבת ולחכות ש'יערבבו' אותם. לקחנו על עצמנו את הרצון להנגיש את הידע. לשמחתי אלדד היה באותה דעה כמוני וזה בער בשנינו. שנינו באים מהמגזר היזמי ושנינו מבינים כמה כוח ושליטה נותן לך הידע. אם אתה מחליט לקחת אחריות ולפעול, החיים שלך בידיך".

אני חייבת לומר שזה נשמע מרגש. ועדיין, אני שואלת את עצמי, איפה הקאץ'? שניכם יזמים ולא פועלים רק לשם שמיים. לא סביר שרק תוציאו כסף מהכיס בשביל הציבור.

"את חוששת שאם כולם 'יגלו את הסודות' לא תהיה לנו עבודה? אני אומר, להיפך! אנחנו נותנים ידע בחינם כדי שהציבור ירוויח כמה שיותר. גם אני וגם אלדד מאמינים שככל שאנשים ירוויחו יותר, גם אנחנו נרוויח יותר. אנשים ישקיעו יותר בקרנות של אלדד, אנשים ירצו להעמיק את הידיעה ויתמקצעו יותר אצלנו, כדי להכיר עוד ועוד אפיקי השקעה ומסחר ולייצר מהכסף שלהם עוד ועוד. מהמיזם הזה כולם יוצאים מורווחים".

גיא ברנד,  מנכ"ל "ביג שוט", יזם שוק ההון שבנה קהילת מסחר של עשרות אלפי ישראלים. יח"צ,
גיא ברנד, מנכ"ל "ביג שוט", יזם שוק ההון שבנה קהילת מסחר של עשרות אלפי ישראלים/יח"צ

אתה מדבר על יזמות פיננסית, והשטח מוכיח שלימוד בכל תחום, לא מחזיק לאורך זמן. למה אתה חושב שאצלכם זה יעבוד?

"אני לא מדבר על חינוך תיאורטי. במיזם הזה אנחנו מקנים כלים פרקטיים ומעשיים הרבה מעבר לתיאוריה. למשל, חדר המסחר שאנחנו מפעילים שמנוהל על ידי בית ההשקעות "גולד". חדר מסחר פעיל עם יועצי השקעות. אנחנו פותחים אותו כחדר אינטרנטי שמצטרפים אליו מדי יום מאות אנשים ששואלים בלייב שאלות. הם מקבלים תשובות מאנשים מוסמכים בעלי רישיון. כל ערב בשעות 21:00-16:00 אנשים מצטרפים אלינו. תסכימי איתי שאי אפשר לקרוא לזה ידע תיאורטי. זה לצד המון ערך שקשור גם למיינדסט. וחד משמעית רואים תוצאות וזה עובד".

מהו באמת התפקיד של המיינדסט בהצלחה כלכלית בשוק ההון ועד כמה זה קריטי?

"מיינדסט של משקיע בשוק ההון דומה מאוד למיינדסט של יזם. אתה חייב לרצות ולהיות במוטיבציה להצליח. אתה חייב לדעת לקום מכשלונות, להרים את עצמך בימים שהשוק לא בכיוון שלך ולפעול בצורה קרה ומחושבת, ואתה צריך גם להסיר את הפחד. אנחנו למשל, מאפשרים לסחור בשוק מההון העצמי שלנו. אתה מגיע, לומד, סוחר 'על חי' ולא נדרש לסכן שקל מעצמך. זה מפיג את הפחד, ואז אתה מתחיל לבנות הרגלים ומיינדסט של מצליחים.

במפגש שקיימתי עם אלדד תמיר, סיקרן אותי ושאלתי אותו מה הוא עשה עם הכסף בשנים הראשונות של ההצלחה. האם הוא הלך לרכוש מכונית יקרה ולנקר עיניים או שהשקיע את הכסף? התשובה התחלקה לשניים ודי הפתיעה אותי. אם תראי את ההקלטה של המפגש המרתק הזה, תשמעי אותו מדבר על זה שבשנתיים הראשונות עניין אותו מכוניות פאר וה"שואו" של ההצלחה. למזלו, השלב הבא שלו היה להשקיע את הכסף.

מי שחוקר הצלחות של עשירים, מגלה שכך הם נוהגים. מיליונרים תמיד יעדיפו לקנות ערך ולחפש השקעה מאשר "שואו" או לייפסטייל. מיינדסט של מיליונר הוא מיינדסט אחר וניתן לפתח ולהתרגל אליו. אנחנו מלמדים גם את זה".

לסיום, מה צריך לעשות מי שרוצה 'לנצל' את המיזם ולהבטיח ולעצמו עתיד פיננסי אמיתי ואולי אפילו לסחור?

"כמו שציינתי, המיזם שלנו הוא שיתוף בין 'ביג שוט' לאלדד תמיר. אני מזמין את מי שקורא עכשיו להתחיל בלצפות בשיחה שקיימתי איתו ולקבל הצצה לראש של מיליונר אמיתי. אנחנו מדברים שם על המון נושאים קריטיים ליצירת כסף. מי שייכנס יוכל ללמוד על ההזדמנויות בשוק בתקופה הנוכחית, איך מוצאים אותן, מה מניע איש מצליח ואיך אלדד חושב. זוהי שיחה שיכולה לשנות לאנשים את החיים. מי שיצפה בה יגלה שכמות ההזדמנויות היא עצומה.

זה הצעד הראשון. משם ניקח את זה הלאה וניתן את המעטפת הכוללת".

אלדד תמיר. יח"צ,
אלדד תמיר, איש העסקים, היזם וה"כריש" שמאחוריו אקזיטים של עשרות מיליונים/יח"צ

ואם הקוראים רוצים לצפות, מה עליהם לעשות?

"כרגע הוידאו של השיחה זמין לצפייה. תלחצו רק על הלינק ותגיעו לשיחה של עם אלדד, כל עוד זה פתוח. כמו שאמרתי, מכאן ניקח את זה הלאה. יש לנו המון ערך לתת, ולקוראים זאת הזדמנות אדירה".

לזמן מוגבל: לחץ כאן וקבל את הסודות של גיא ברנד ו"הכריש" לצפייה ישירה.

בשיתוף BIg Shot, בשיתוף BIg Shot
  • עוד באותו נושא:
  • אלדד תמיר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully