וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנק ישראל הותיר את הריבית ללא שינוי ברמה של 0.1%

גיא בן סימון

25.5.2020 / 16:00

בנק ישראל הותיר את הריבית בהתאם לתחזיות המוקדמות בשוק מוקדם יותר פורסמו נתוני הצמיחה של המשק - התכווצות של 7.1% ברבעון הראשון

טקס מינויו של אמיר ירון לנגיד בנק ישראל הנכנס, בהשתתפות : ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר משה כחלון בית הנשיא, ירושלים. 24 בדצמבר 2018. רויטרס
נגיד בנק ישראל אמיר ירון/רויטרס

הוועדה המוניטרית של בנק ישראל החליטה להותיר את הריבית ללא שינוי ברמה של 0.1%. זאת, בהתאם לתחזיות המוקדמות בשוק.

בבנק ישראל כתבו לצד ההודעה, כי "לאור עוצמת הפגיעה של המשבר בפעילות הכלכלית, הוועדה נוקטת במגוון כלים כדי להעמיק את מידת ההרחבה של המדיניות המוניטרית ולהבטיח את המשך פעילותם התקינה של השווקים הפיננסיים. הוועדה תרחיב את השימוש בכלים הקיימים, כולל כלי הריבית, ותפעיל כלים נוספים, ככל שתעריך שהמשבר מתארך והדבר נדרש כדי להשיג את יעדי המדיניות המוניטרית, ולמתן את הפגיעה הכלכלית שנוצרה כתוצאה מהמשבר".

מוקדם יותר היום פרסמה הלמ"ס את האומדן הראשון של נתוני החשבונאות הלאומית, ולפיו המשק התכווץ ברבעון הראשון של שנת 2020 בשיעור שיא של 7.1% לעומת הרבעון הקודם. בהקשר זה כותבים בבנק ישראל כי הפגיעה בכלכלה היא משמעותית וצפויה להיות מתמשכת.

עם זאת, חטיבת המחקר מעריכה, "בהנחה שלא יהיה גל תחלואה נוסף והחמרה מחודשת של המגבלות, שלאחר התכווצות משמעותית ב-2020 תהיה צמיחה מהירה בתוצר ב-2021, אך שיעור האבטלה בתום 2021 יהיה גבוה מזה שהיה ערב המשבר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully