וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סיבוב הפרסה של הממשלה: לא יינתן מענק לעצמאים על מאי

אלה לוי-וינריב

26.5.2020 / 9:10

משרד האוצר קבע אתמול כי המענק יבוטל בשל החזרה לשגרה של המשק ופתיחת העסקים. נתניהו העניק לראשי ארגוני העצמאים הבטחה מפורשת כי המענק יחולק

עריכה: שאול אדם

העצמאים לא יהיו זכאים למענק בגין הנזקים שנגרמו להם בעקבות משבר הקורונה בחודש מאי - כך קבע אמש (ב') משרד האוצר, ובתוך כך הפר הבטחה מפורשת שנתן ראש הממשלה בנימין נתניהו לראשי ארגוני העצמאים.

הנימוק של האוצר לביטול המענק הנו החזרה לשגרה של המשק ופתיחת העסקים, אך בפועל עסקים רבים לא חזרו לשגרה, הפעילות בעסקים שנפתחו מצומצמת משמעותית ביחס לימים שלפני משבר הקורונה וענפים רבים כלל לא הורשו לחזור לפעילות ונותרו סגורים, ובהם ענפים מתחום המסעדנות, התרבות, התיירות והספורט.

ב-3 במאי נערכה פגישה בת שלוש שעות בהשתתפות ראש הממשלה ונשיאי, יושבי-הראש ומנכ"לי הארגונים המאוגדים תחת להב, במסגרתה הוצפו כלל הבעיות הרוחביות עמם מתמודדים מאות אלפי עצמאים, מעסיקים ובעלי עסקים ברחבי הארץ, בעקבות משבר הקורונה. בסיכומה של הישיבה ניתנה לראשי הארגונים הבטחות אישיות מצד ראש הממשלה לטיפול בנושאים שעלו. בין ההבטחות שניתנו הייתה ההבטחה להאריך את המענק שניתן במסגרת הפעימה השנייה בעבור נזקי חודש אפריל - ומכונה "דמי האבטלה לעצמאים", בשל השוואת תקרת המענק לתקרת דמי האבטלה של השכירים (10,500 שקל) - גם לחודש מאי. שר הכלכלה חזר על הבטחה זו מספר פעמים, והעצמאים היו בטוחים כי הנושא סגור. ואולם, אתמול כאמור הפתיע משרד האוצר בהחלטה כי המענק בגין חודש מאי בוטל.

לדברי עו"ד רועי כהן נשיא להב, לשכת ארגוני העצמאים והעסקים בישראל: "סיבוב הפרסה שממשלת ישראל עושה בלקיחת האחריות על ציבור העצמאים, שנמנע מהם לחזור לעבודה בגלל הוראות משרד הבריאות והפקרתם לגורלם מעידה על הניתוק שקיים בין הממשלה לאזרחיה. מדובר בהבטחה פומבית של ראש הממשלה לדמי אבטלה לעצמאים בחודש מאי, שר הכלכלה הקודם שחזר על כך פעם אחר פעם בתקשורת והפרת הבטחה זו תביא עשרות אלפי עצמאים להישאר ללא יכולת קיום, האם זו הבשורה הגדולה של הממשלה החדשה ליצור כאן במדינת ישראל את "החודש הנעלם" - חודש ימים שכאילו לא קיים עבור העצמאים מענף התרבות, התיירות, האירועים - ובעצם אומרת להם שילכו ויחפשו את עצמם המדינה לא סופרת אותם מסנטימטר. לא נוותר ונדאג שכל עם ישראל יידע שאין יותר על מי לסמוך, מדינת ישראל לצערי ויתרה על ציבור העצמאים ותשלם מחיר כלכלי כבד בהמשך הדרך".

  • עוד באותו נושא:
  • עצמאים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully