וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אם אתם כבר לוקחים הלוואה, עדיף לעשות את זה בצורה אחראית

עופר לוין

26.5.2020 / 11:55

בימים האלה במיוחד האצבע קלה על ההדק. אנשים נוטים לקחת הלוואות שמסבכות אותם בהחזרים חודשיים גבוהים. עדיף להימנע, אבל אם אתם כבר לוקחים הלוואה, משכנתא לכל מטרה היא הרע במיעוטו

עריכה: שאול אדם

בתקפה האחרונה אנו נתקלים במספר לא קטן של מקרים בהם משפחות נמצאות במצב של "חנק" פיננסי. אותן משפחות משלמות מידי חודש בין 60% ל -70% מההכנסה החודשית שלהן כדי להחזיר הלוואות.

הקלות שבגיוס כסף מאוד מפתה - בין אם מדובר בזמן נסיעה ברכב, בתחבורה הציבורית, בהודעות SMS או בזמן גלישה באתר אינטרנט כזה או אחר, קשה שלא להיתקל באפשרויות ההלוואות השונות שניתן לקבל. ההבטחות רבות: "הלוואות ברגע ללא ערבים", "הלוואות באישור מהיר", "הלוואה מידית ב-3 דקות", "24 שעות והכסף בחשבון". אין ספק, היצירתיות לא ממהרת להיגמר.

הלוואת כסף בבנק. ShutterStock
חותמים וחותמים ונכנסים לחובות של שנים/ShutterStock

מאוד מפתה לקבל כסף בדקות בודדות דרך אתר אינטרנט או בשיחה מחברת הלוואות שבפיקוח בנק ישראל, חברת כרטיסי אשראי או אפילו מהבנק, אך צריך לזכור שיש צורך להחזיר את אותה הלוואה, שבדרך כלל תקופת ההחזר שלה קצרה יחסית (5-7 שנים), דבר המשליך באופן ישיר על גובה ההחזר החודשי שלה, שבדרך כלל הסכום בו אינו מבוטל.

אותן משפחות ממשיכות בקצב החיים. במרבית המקרים ההכנסות לא גדלות ולהוצאות הקבועות של מתווסף אותו ההחזר של ההלוואה החדשה מדי חודש. כך מתחיל כדור השלג להיערם. במשך מספר חודשים נהנים לכאורה נהנים מרווח נשימה, אך במקביל המינוס גדל, ורבים מתפתים ולוקחים עוד הלוואה כדי לסגור את אותו חוב לבנק (גם הבנק עצמו יציע לכם). הממדים של כדור השלג הופכים למפלצתיים.

הסיבה שאותן משפחות פונות אלינו ולחברות העוסקות בליווי שירותים פיננסיים היא כדי לקבל עזרה. משפחות רבות מבינות שהפתרון בהלוואות "הנחמדות" הללו אינו נכון עבורן, הן לא מסוגלות להחזיר את החוב ברמה החודשית ואת החודש מתחילות עם גרעון ענק.

אחד הכלים הנכונים למקרה זה הוא הלוואת משכנתא לכל מטרה. הריביות לא זולות, אמנם, אך עדיין הן נמוכות משמעותית מהריביות של ההלוואות האחרות. משכנתא מסוג זה ניתן לפרוס לתקופה של 20 שנה וכך ההחזר החודשי יורד משמעותית ואפשר לנשום. כמובן שכל הליך שכזה חייב להיות מלווה בסוג של "רה ארגון", שכולל בחינת הוצאות, הכנסות וכו' במטרה שלא לחזור לתחילתה של המפולת.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
עופר לוין. REALS פתרונות מימון,
עופר לוין/REALS פתרונות מימון

גילוי נאות, אני לא מחבב את הלוואות משכנתא לכל מטרה (הן יקרות). אני גם פחות אוהב את כל ההלוואות "הקלות" שמחלקים כאילו מדובר בלחמניות חמות (הן יקרות ומסוכנות יותר), אך לפעמים המשכנתא לכל מטרה היא פתרון נכון כדי לצאת לדרך חדשה. אני תמיד ממליץ במקרים הללו לחשוב לפחות פעמיים, בדרך כלל אפילו שלוש, כשעושים את הצעדים הללו ולהתייעץ עם מומחים לפני שנכנסים לזה, ובמקביל לשנות את אורך החיים.

עופר לוין הוא מנכ"ל שותף ב-Reals, פתרונות מימון ריאליים.

  • עוד באותו נושא:
  • הלוואה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully