וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסימון שעולה ביוקר: ירידה במניית טוויטר לאחר העימות עם טראמפ

28.5.2020 / 13:15

לאחר שסימנה את ציוציו של הנשיא ועוררה את זעמו, מניית טוויטר ירדה בכ-3 אחוזים ביום רביעי ורושמת ירידה דומה בשלב טרום המסחר של חמישי. המלצות האנליסטים על המנייה: "החזק"

צילום: רויטרס, עריכה: איתי עמרם

ביום שלישי הוסיפה הרשת החברתית טוויטר סימון אזהרה לציוציו של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ, על מנת להתריע מפני פייק ניוז. הדבר עורר, כצפוי, סערה גדולה, כשטראמפ איים לנקוט בצעדי סגירה של הרשת ושל פייסבוק. אף שאין ביכולתו לעשות זאת, מניית טוויטר ירדה מאז ההכרזה, למרות הסנטימנט החיובי בשבועות האחרונים בוול סטריט. אור ליום רביעי עמדה המניה על ערך של 34 דולרים, היא צנחה מידית ל-32.40 והתייצבה על 33 דולר, ירידה של 3 אחוזים בשורה התחתונה. עם זאת, בשלב טרום המסחר של היום (חמישי) היא יורדת ביותר משלושה אחוזים נוספים.

ג'ק דורסי מנכ"ל טוויטר. ShutterStock
יצטרך להתמודד עם ההשלכות. נשיא טוויטר ג'ק דורסי/ShutterStock

האזהרות צורפו לשני ציוצים שפרסם הנשיא, בהם טען כי הצבעה בבחירות בנובמבר באמצעות הדואר תגרום להונאת בוחרים. טוויטר הוסיפה קישור עם סימן קריאה בצבע כחול מתחת לציוצים, וכתבה: "קראו את העובדות לגבי הצבעה בדואר", כשלחיצה עליו מובילה את הקוראים למקורות המציגים תמונה שונה מזו שמציג טראמפ. באותו עמוד, נכתב "מה שאתם צריכים לדעת", עם מידע המתייחס לשלוש טענות שהעלה הנשיא בציוצים.

אף שאיש אינו חושד בטראמפ שציוציו עטופים ביושרה ובהגינות, המהלך גרר ביקורות נרחבות בתקשורת כלפי טוויטר והתפרש כהתערבות פוליטית, כשאחת מהביקורות מגיעה מלא אחר ממארק צוקרברג. "המדיניות של פייסבוק שונה", אמר נשיא פייסבוק, "אנחנו לא משמשים כבוררים לדברים שאנשים אומרים אונליין".

הקונצנזוס בין האנליסטים הוא שמניית טוויטר צריכה להיות על סטטוס "החזק" עם מחיר יעד של 29.66 דולר, נמוך ממחירה היום.

עוד בוואלה!

טוויטר הזהירה מפני אי דיוקים בציוצים של טראמפ: "קראו את העובדות"

לכתבה המלאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully