וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיקרוסופט: רובוטים יחליפו עיתונאים בתוכן של MSN

30.5.2020 / 12:01

כ-30 עורכים שמזינים את התכנים באתר יוחלפו על ידי רובוטים, שיבצעו את איסוף המידע מאתרי התוכן השונים. אחד המפוטרים: "שנים אני שומע שבינה מלאכותית תחליף אנשים, והנה זה קורה גם לי"

חלון הפתיחה של דפדפני MSN מציג מאמרים בתחומים שונים ומתנהג, למעשה, כפורטל תוכן. עד כה הזינו עיתונאים ועורכים את התכנים באתר, אולם כל זה עומד להשתנות. הגרדיאן הבריטי דיווח היום (שבת) כי מיקרוסופט פיטרה עשרות עיתונאים ו"מינתה" במקומם רובוטים עם בינה מלאכותית שיבצעו את העבודה במקומם.

מיקרוסופט אדג'. מיקרוסופט EDGE, צילום מסך
מעכשיו - רובוטים. מסך הבית של מיקרוסופט Edge מה-30/5/2020/צילום מסך, מיקרוסופט EDGE

קרוב ל-30 עיתונאים בבריטניה קיבלו הודעה על הפסקת עבודתם, בשל רצונה של החברה להזין את התכנים בצורה אחרת, חסכנית יותר. יש לציין כי האתר MSN.com מדורג במקום ה-34 בעולם בין כל האתרים ובמקום ה-6 בין אתרי החדשות. הפיטורים יחולו מיולי, נוכח המגמה המסתמנת בעולם הטכנולוגיה להעביר כוחות ממוחות אנושיים לבינה מלאכותית.

אחד המפוטרים ביטא את תחושותיו באכזבה: "כל השנים קראתי ופרסמתי מאמרים על כך שבינה מלאכותית תחליף את הידיים האנושיות - והנה, זה קורה גם לי". יש לציין כי מערכת MSN מורכבת רק מעורכי תוכן ולא מכתבי שטח. העורכים הללו מבצעים אגרגציה (איסוף מידע) מאתרים שונים ברחבי העולם, ובשל היעדר עבודה עיתונאית עצמאית מעדיפים במיקרוסופט לחסוך את עלויות ההעסקה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully