וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אייפון 11 מזהב ותביעה של 2.6 מיליארד דולר: אחיו של אסקובר נגד אפל

31.5.2020 / 14:59

רוברטו אסקובר נשבע שאייפונים בעלי כיסוי של 24 קאראט שהוא מוכר כדי להתחרות באפל אמיתיים, אבל החזית שלו עם החברה לא מסתיימת שם, והוא תובע אותה על סכום עצום בשל מחדל אבטחה

הריסת ביתו של פבו אסקובר/CEN

הסיפור הזה מוזר קצת, אבל כשחושבים על פבלו אסקובר, המציאות עולה על כל דמיון. ברון הסמים מת אמנם לפני 27 שנה, אבל מורשתו עדיין קיימת, ומי שמככב בכותרות בארה"ב כרגע הוא אחיו רוברטו, שהגיש תביעה בסן פרנסיסקו נגד אפל בסך 2.6 מיליארד דולר.

אסקובר נלחם באפל בשתי חזיתות. באחת הוא מוכר טלפונים משופצים שהיו תקולים ותוקנו (Refurbished) שגבם מצופה בזהב 24 קאראט. מדובר באייפון 11 פרו, אותם אסקובר מציע ב-499 דולר. המחיר נמוך ביותר מחצי מהמחיר על מכשיר חדש - 999 דולר.

אבל זו רק גזרה אחת למלחמה של אסקובר, השואף להיות "מלך סחורת הטלפונים העודפים". השנייה תידון בבית המשפט, לאחר שהגיש תביעה בסך 2.6 מיליארד דולר נגד אפל. הסיבה: הבטיחו לו שהטלפונים שלהם מאובטחים - והם לא.

הסיפור מתחיל בכך שאסקובר רכש אייפון X ב-2018 לאחר שהובטח לו על ידי היועץ בחנות כי "אין אפשרות לפרוץ לאייפון, מה גם שאפל נקטה בצעדי אבטחה נוספים". בתחילת 2019 קיבל טלפון ובו נאמר לו שכתובתו התגלתה לאחר פריצה לפייס-טיים שלו, המותקן על המכשיר. אסקובר דורש 2 מיליארד דולר בגלל "לחץ נפשי כבד בו הוא נתון", 100 מיליון בגלל מחדל האבטחה ו-500 מיליון בגלל ההסבר הכוזב שקיבל.

איך זה יסתיים? ייקח כנראה לא מעט זמן עד שנדע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully