וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המיליונרים החדשים של טדי שגיא: מימושי ענק ב-KAPE

1.6.2020 / 16:43

לאחר שהגדילו את שווי החברה מ- 40 מיליון דולר לכ-400 מיליון דולר בארבע שנים, מנהלי KAPE מימשו מחצית מהאופציות תמורת כ-60 מיליון שקל. שגיא הגדיל את חלקו בחברה

איש העסקים טדי שגיא מצייד את המנהלים בדלק להמשך צמיחה: מנהלים של חברת KAPE מממשים מחצית מהאופציות למניות שהועמדו לרשותם בתקופת היכנסם לחברה, ומכרו את המניות תמורת 13.3 מיליון ליש"ט (כ-60 מיליון שקל). בעל השליטה בחברה, איש העסקים טדי שגיא, הוא זה שרכש את המניות בעסקה מחוץ לבורסה והגדיל את החזקתו בחברה. המנהלים הם המנכ"ל עידו ארליכמן, סמנכ"ל הכספים מורן לאופר, סמנכ"ל התפעול דניאל שגיא ומספר מנהלים נוספים אשר אינם חייבים בדיווח.

טדי שגיא. ניר פקין
המינויים מ-2016 נשאו פרי. שגיא/ניר פקין

KAPE מתמחה בהצפנה של מידע דיגיטלי ופתרונות לגלישה אנונימית. החברה מנוהלת ממשרדי החברה בלונדון ונסחרת בבורסה בלונדון. KAPE נחשבת למובילה בתחום הפרטיות בארה"ב עם למעלה מ- 2.5 מיליון לקוחות משלמים בעולם, כמחציתם בצפון אמריקה. החברה פעילה ב-160 מדינות ומעסיקה כ-350 עובדים באנגליה וארצות הברית, בן היתר, תחת המותג Private Internet Access (PIA).

KAPE הונפקה בסוף 2014 בבורסת לונדון במחיר 103 פני. לאחר משבר עסקי וכשמחיר המניה עמד על 24.5 פני בלבד, באמצע שנת 2016, מינה טדי שגיא הנהלה חדשה, בראשותו של המנכ"ל, עידו ארליכמן, על מנת לבצע שינוי אסטרטגי בפעילות החברה. ארליכמן, יחד עם צוות הניהול ובגיבוי של שגיא כבעל השליטה, ולאור התגברות על סיכונים בפרטיות משתמשי האינטרנט, שינו את מיקוד החברה בפיתוח תוכנה שתאפשר לארגונים וצרכנים ברחבי העולם לשלוט ולהגן על המידע הדיגיטלי שלהם, כל זה במודל הכנסות מתוכנה כשירות (SaaS). ב-2017 ההנהלה החדשה הובילה מהלך לרכישת CyberGhost, חברת הצפנה דיגיטלית, אשר מאז הרכישה הגדילה את בסיס הלקוחות במעל ל 400%. במחצית שנת 2018 רכשה החברה את Intego, חברת הגנת נקודות קצה אמריקאית, ובסוף 2019 Kape רכשה את חברת LTMI האמריקאית, המחזיקה ב Private Internet Access (PIA), בעסקה בסכום כולל של 127.6 מיליון דולר, והפכה לאחת משלוש השחקניות הגדולות בעולם בתחום הגנת הפרטיות.

המהלכים של המנהלים הצעירים הביאו תוצאות חיוביות מאוד וזכו לאמון רב של שוק ההון, עם מעבר לבורסה הראשית באופק. תוך ארבע שנים, שווי השוק של החברה זינק ועומד כיום על כ-400 מיליון דולר, לעומת 40 מיליון דולר טרם שינוי האסטרטגיה. מחיר המניה זינק כמעט פי עשרה (מ- 24 פני במחצית 2016 לכ- 200 פני מחיר העסקה היום).

עידו ארליכמן. שרון דרעי,
"רק תחילת הדרך". ארליכמן/שרון דרעי

במסגרת העסקה בין צוות הניהול לשגיא, רכש שגיא מחצית מהאופציות שאוחזים המנהלים: כ- 6.6 מיליון מניות בחברה תמורת 13.3 מיליון ליש"ט והגדיל את החזקתו בחברה ל- 67.7% מהון המניות המונפק כיום של החברה). מבחינתו של המנכ"ל ארליכמן ושאר המנהלים, מדובר במימוש האופציות הראשון מאז נכנסו לתפקידם.

בסביבתו של שגיא מסבירים את רכישת המניות משני מניעים. הראשון, הבעת אמון בעתיד החברה, ובפוטנציאל שהיא מגלמת כשחקנית מובילה בתחום הסייבר והפרטיות. בנוסף, שגיא מעוניין שצוות הניהול ימשיך להוביל את החברה בשנים הקרובות ויפעל להמשך קידומה. הצוות יוכל לממש את הערך הרב שהביא למשקיעים ו"ייפגש עם כסף", כך שיוכל להנות מהפירות שיצר עד כה. המנהלים ימשיכו להחזיק כמות דומה של אופציות, כך שהאינטרס שלהם יהיה להמשיך ולפעול למען קידומה של החברה.
מנכ"ל KAPE, עידו ארליכמן, מסר: "העסקה הנוכחית היא רק אבן דרך במסע של החברה. יש לנו עוד תוכניות רבות לקדם בשנים הקרובות, זאת רק תחילת הדרך."

  • עוד באותו נושא:
  • טדי שגיא

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully