וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רומן אברמוביץ' רכש: כמה עלתה האחוזה היקרה בישראל?

אריק מירובסקי

1.6.2020 / 17:23

תמורת האחוזה, שנמצאת בהרצליה פיתוח, שילם אברמוביץ' 226 מיליון שקל. שטח האחוזה הינו כ-9.5 דונם והיא ממוקמת בהרצליה פיתוח וכוללת שני מבנים ששטחם הבנוי כ-3,000 מ"ר . המוכר הוא אלן הווארד, מנהל קרן גידור בינלאומית

הסוכנות היהודית

בסרטון: שחקני צ'לסי, קבוצתו של רומן אברמוביץ', בהרצאה נגד אנטישמיות

רגע לפני פרוץ משבר הקורונה, נחתמה עסקת הנדל"ן היקרה ביותר לנכס למגורים בישראל, כך נודע ל"גלובס". מדובר באחוזה בת שני מבנים בהרצליה פיתוח שנרכשה על ידי המיליארדר רומן אברמוביץ' תמורת כ-226 מיליון שקל. האחוזה נמצאת בין הרחובות הנשיא בן צבי לשלמה המלך ובזל. היא ייחודית בשל שטחה הגדול שנולד מחיבור של ארבע חלקות שונות. בסך הכול שטח האחוזה שרכש אברמוביץ' הינו כ-9.5 דונם.

החלק העיקרי של האחוזה היה שייך בעבר לאיש העסקים לני רקנאטי. בשנת 2006 הוא מכר את הנכס תמורת 9 מיליון דולר לאלן הווארד, שמנהל את אחת מקרנות הגידור הגדולות בעולם, ששמה ברוואן הווארד(Brevan Howard) .

הווארד השקיע סכומים המוערכים בעשרות מיליוני דולרים בנכס, לרבות הרחבתו מ-6.5 דונם ל-9.5 דונם. בנוסף הוא בנה בשטח שני מבנים מפוארים, בתכנונה של האדריכלית אורלי שרם. המבנה "הקטן", הוא בית אורחים בן כ-1,000 מ"ר ברחוב הנשיא בן צבי 93 והשני, הגדול, הוא הנכס העיקרי, ששטחו למעלה מ-2,000 מ"ר ושנמצא במספר 95. האחוזה כוללת גם מגרש טניס ובריכה על קרקעית הידראולית, שניתנת להגבהה ולהסבה למשטח אירוח. מרתף הבית הגדול כולל, בין היתר, 10 עמדות מחשב, וניתן להיכנס לאחוזה גם מרחוב שלמה המלך.

במשך כשנתיים הוצע הנכס למכירה עם תג מחיר של 100 מיליון דולר, אולם לא נמצא לו קונה. בשנה שעברה שכר אברמוביץ' את האחוזה, והצדדים הגיעו להסכמה, כי יקבל אופציה לרכישתה. בסוף ינואר נחתמה העסקה שטרם מופיעה באתר רשות המסים, ואולם הערת אזהרה על שם אברמוביץ' מופיעה בנסחי הטאבו של ארבע החלקות.

זה הנכס השלישי שאברמוביץ' רוכש בישראל בשנים האחרונות. ב-2015 הוא רכש תמורת 104 מיליון שקל את המגרש שעליו פעל מלון ורסנו, ברחוב שבזי 11 שבשכונת נווה צדק בתל אביב. הנכס כלל את מבנה המלון שהוא מבנה לשימור מחמיר, ובסמוך מגרש ריק שניתן להקים בו מבנה חדש.

רומן אברמוביץ' בעלי צ'לסי. GettyImages
אחרי שנתיים שבו הנכס הוצע למכירה, הוא הגיע. אברמוביץ'/GettyImages

בשנה שעברה רכש אברמוביץ' באמצעות חברות בשליטתו את "בית המגן" (לשעבר "בית הכשרת היישוב") ברחוב אריה שנקר 2 בתל אביב. מדובר במבנה שכולל מגורים מסחר, וכן 120 מקומות חניה. על פי תוכנית המתאר של תל אביב, הוא כלול באזור מלונאות, וניתן להוסיף לו עוד אלפי מטרים רבועים, שחלקם ככל הנראה ייועדו למלונאות וחלקם - למגורי יוקרה. על פי פרסום ב"כלכליסט", מחיר העסקה, הסתכם ב-200 מיליון שקל. מבדיקת "גלובס" עולה כי גם עסקה זו טרם פורסמה באתר רשות המסים.

העסקה בהרצליה נכנסת ל"מועדון" מצומצם במיוחד של נכסי מגורים בישראל שנמכרו בלמעלה מ-100 מיליון שקל.

ב-2005 מכר איש העסקים האוסטרי מרטין שלאף לאיש ההייטק זקי רכיב וילה ברחוב גלי תכלת בהרצליה פיתוח תמורת 100 מיליון שקל. ב-2009 רכש האוליגרך הרוסי ואלרי קוגן חמש דירות פנטהאוז צמודות בפרויקט SEA ONE ברציף הרברט סמואל, ואיחד אותן לדירת ענק של 1,100 מ"ר. המחיר: 110 מיליון שקל. קוגן גם אחראי לאיחודן של כמה חלקות בקיסריה, שמחירן הכולל לא ידוע בוודאות. ב-2010 מכר רכיב את הווילה בגלי תכלת לטדי שגיא ב-146 מיליון שקל, מה שנחשב עד כה לעסקת הנדל"ן למגורים הגבוהה ביותר שנערכה בארץ. ב-2014 נמכר פנטהאוז בפרויקט הרברט סמואל 10 בתל אביב, של חברת עופר השקעות למיליארדר הקנדי סילבן אדמס. לפי הערכות אדמס שילם תמורת הנכס כ-110 מיליון שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully