וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המפכ"ל לשעבר דנינו: "קנאביס משפר איכות חיים של חולים"

2.6.2020 / 11:06

מפכ"ל המשטרה לשעבר דיבר בוובינר "יצוא ויבוא קנאביס בארץ ובעולם" והסביר: ""שואלים אותי איך זה שמפכ"ל המשטרה נכנס לתחום הקנאביס. ראיתי מה זה עשה לחולים"

צילום: רויטרס, עריכה: שאול אדם

"שואלים אותי איך זה שמפכ"ל המשטרה נכנס לתחום הקנאביס. צריך לשבת עם חולים ולראות מה זה עשה להם, זה שינה להם את החיים. חולים שהיו מכורים למשככי כאבים ושילמו סכומי עתק כל חודש, עברו לצרוך קנאביס רפואי ואיכות חייהם השתפרה בצורה דרמטית", כך אמר השבוע יוחנן דנינו, מפכ"ל המשטרה לשעבר ויו"ר דירקטוריון טוגדר פארמה בוובינר שערכו משרד עורכי הדין ועורכי הפטנטים פרל כהן צדק לצר ברץ וחברת דן & ברדסטריט.

לגבי ייצוא הקנאביס אמר דנינו כי "לישראל יש מה לייצא, בעיקר בגלל שאנחנו מהמדינות החלוצות בתחום הקנאביס הרפואי. הניסיון המצטבר של טיפול בחולים במוצרים ישראלים, אין לו אח ורע, יש כאן דאטה של 10 שנים. זה יתרון. דווקא היום, בתקופה של אחרי הקורונה, כשאנחנו רואים את המצב הכלכלי. זה אפיק שצריך להשקיע בו, ייצוא יביא למקומות עבודה".

מפכ"ל המשטרה, יוחנן דנינו, יוני 2015. ראובן קסטרו
"אפיק שצריך להשקיע בו". דנינו/ראובן קסטרו

אהוד אולמרט ראש ממשלת ישראל לשעבר וכיום יועץ עסקי בחברת יוניבו התייחס להצטרפותו לתחום הקנאביס. לדבריו "הפניות אליי, אל אהוד ברק ואל האחרים, נבעו מהצורך של תחום הקנאביס לקבל מעטפת של לגיטימציה ציבורית שהיתה חסרה לו. היה מקובל שקנאביס זה 'גראס' ו'חשיש' ו'מריחואנה', שבפרמטרים המקובלים בחוק הישראלי הוא נחשב כעבירה בכלל".

אולמרט הסביר כי "כשאתה מביא אנשים נורמטיביים ולא בדיוק מעשני גראס, כמו מפקדים בצבא למשל, אתה יוצר תודעה אחרת לגבי הנושא הזה. זה היה ניצול נכון שהקפיץ את שווי השוק של חברות הקנאביס. אם ממשלת ישראל היתה ממשיכה בפעולות רגולטוריות בקצב הנכון, ייתכן שהמומנטום היה מביא אותנו למקום שונה מזה שהם נתפסו בו כשהתחיל משבר הקורונה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט. לירון מולדובן
“כשאתה מביא אנשים נורמטיביים ולא בדיוק מעשני גראס, כמו מפקדים בצבא למשל, אתה יוצר תודעה אחרת לגבי הנושא הזה". אולמרט/לירון מולדובן

מנחה האירוע עו"ד אילן גרזי, ראש מחלקת שוק ההון במשרד פרל כהן המלווה את רוב חברות הקנאביס למיזוגים ולהנפקות אמר: "היתר היצוא מהווה הזדמנות לחברות ויזמים ישראלים השואפים לייצא קנאביס רפואי לעולם. השווקים עצומים וכוללים פעילויות מחקר ופיתוח, גידול, ייצור והפצה. ישראל נתפסת בעולם כמובילה בתחום הקנאביס הרפואי והחברות הישראליות יוכלו לתפוס נתחי שוק משמעותיים. אנחנו פועלים לסייע לחברות למצות באופן המיטבי את פוטנציאל השוק באמצעות הסכמי מכירה, שיתופי פעולה עם גורמים מקומיים ובינלאומיים וסיוע בקבלת היתרים רגולטוריים לפעילויות".

עו"ד מאשה ברקוביץ', שותפה במחלקת שוק ההון במשרד פרל כהן הסבירה כי "תעשיית הקנאביס הרפואי שפורחת בשנתיים האחרונות היא אינה בועה אלא תעשייה אמיתית הכוללת חוות גידול, מפעלים ומעבדות מחקר ופיתוח. אנו מאמינים כי השלמת הליך הרגולציה בנוגע לייצוא תתרום רבות לענף בפרט ולכלכלה הישראלית בכלל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully