וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גל שני: המנכ"ל שמסביר את הקשר בין גלישת גלים וניהול משברים

אור לנצ'נר

3.6.2020 / 8:41

בעולם של מים זורמים, התמודדות עם הלא נודע דורשת יציבות רבה וגמישות. אור לנצ'נר, מנכ''ל חברת לומינטי נטוורקס, מסביר את הקשר בין הגלים השוצפים להחלטות ניהוליות

נכון, כולנו עברנו לדיגיטל. בתור מנכ"ל של חברה מקוונת מבוססת נתונים, אני חווה את התוצאות מקרוב. אבל כמו לכל משבר, גם לעולם הדיגיטלי, רחב ככל שיהיה יש את הגבולות שלו. עם זאת, או אפילו במיוחד, כשעומדים בפני אתגרים, אני מנסה ליישם שיעורים חשובים ורלוונטיים שלמדתי מספורט הגלישה.

מיומה הראשון של המגיפה, השתוקקתי לים. בדומה לגולשים רבים ברחבי העולם, גלישת גלים זה הרבה מעבר לספורט - זה דרך חיים. בימים אלה, ככל שמשחררים בהדרגה את המגבלות שהביאה הקורונה, הגלישה חזרה לשרת אותי בכל תחום ובייחוד בחיי המקצועיים. מוזר ככל שישמע, זו הקרקע היציבה שלי לניהול אתגרים גדולים ככל שיהיו, בחדות, ערנות ו'בגמישות' - הגלשן והדאטה, כמובן.

להלן שש דרכים בהן הגלישה יכולה לעזור לעסק שלך, בייחוד בזמנים מאתגרים כפי שאנחנו חווים היום.

אור לנצ'נר. יחצ,
על הגל. אור לנצ'נר בעבודה השנייה שלו/יחצ

1. מגרש בלתי צפוי: בניגוד לרוב ענפי הספורט, בגלישה, מגרש המשחקים הוא בלתי צפוי ולא ניתן לשלוט עליו או לצפות אותו מראש. כגולשים עליכם להיות מודעים תמיד לשינויים מיידיים - ממש כמו במציאות השוק הנוכחית. אתה יכול לתכנן קדימה, לגבש תכנית, ואז זרם פתאומי ישנה את הכיוון שלך. בגלישה אנו בעצם מאמנים את השרירים המאפשרים לנו להישאר ערניים תמיד ולאסוף את המידע שמספק לנו הים בשניות בודדות.

2. לחזות מראש את המגיע: כל גולש, לא משנה אם הוא או היא בן 15 או בן 60, מסתמך על מחקר אישי ותחזיות.

חשיבת מאקרו: על ידי בדיקת מפות סינופטיות, כיווני רוחות וכוח, ועוד אלמנטים שיכולים להגדיל את הסיכוי לזכות ולתפוס את הגל הגדול הבא.חשיבת מאקרו זו מתקיימת בהלימה כמעט מושלמת עם עולם העסקים. אחרי הכל, כל מנהל צריך לבדוק אלמנטים רלוונטיים המשפיעים על המערכות האקולוגיות של החברה ולמצוא דרכים חדשות לנצח.

חשיבת מיקרו: מתפרשת כבדיקת התנועה שלך בכל דקה במים. קבלת החלטה שגויה אחת או בחירת מיקום מוטעית תאלץ אתכם לחתור נגד הטבע, נגד הזרם, דבר שאיש מאיתנו לא מעוניין לעשות. תיקון טעות אפילו קטנה במים גועשים, במציאות השוק הנוכחית עשויה לקחת זמן רב מכפי שאתה מתאר- לכן עליך להערך ולהעריך את פעולותיך לעיתים קרובות.

3. לחכות לרגע המושלם: תשעים אחוז מהגלישה מבוססים על המתנה, בהמתנה לגל המושלם שיאפשר לך להתרומם לגבהים חדשים. מנהל טוב יודע מתי לחכות להזדמנות טובה יותר ולא ממהר "לרכב" על הזדמנות שאינה שווה את המאמץ. הגלישה מלמדת אותך לא לפחד מהמתנה.

אופן ספייס של חברת סטארט אפ. ShutterStock
תמיד לחשוב על התקלות, ברמת המיקרו וברמת המאקרו/ShutterStock

4. בדידות מקבל ההחלטות: גלישה היא מופע יחיד - אתה, הגלשן והגלים. כך גם בניהול צוות, מחלקה או חברה. כמקבל ההחלטות הראשי אתה לעיתים קרובות לבד. וכשמדובר ברגע האמת לקבלת ההחלטה, העמיתים, צוותים, וההנהלה סומכים עליך שתקבל את ההחלטה בכוחות עצמך ולעמוד בה בגבורה.

5. להישאר רגוע ומאוזן תמיד: בעולם הגלישה גורם זה יכול להיות קריטי - ממש עניין של חיים ומוות. לא, אני לא מגזים. כל גולש מנוסה חווה (לפחות) אירוע מכונן אחד בו חייו עומדים בפני סכנה ולמד ממנו שיעורים משמעותיים. אם נדחפתם מתחת למים והגלשן שלכם נלקח - בכדי להישאר בחיים אתם חייבים להישאר רגועים. מצב זה דומה מאוד לביטול עסקה או לשוק לא יציב - כולנו היינו שם. הדרך המנצחת לשמירה על שליטה ולקבלת החלטות נכונות היא רק כשאתם רגועים וחדים.

6. ולבסוף, מחויבות מלאה: כדי להגיע לאותה גלישה מושלמת, גלישה משנת חיים, כל גולש צריך להתחייב. להתעורר עם שחר, להיכנס למים הקפואים, לקפוץ מהמזח לגלים, אפילו לשבור עצמות. אני די בטוח שזה ממחיש מחויבות מלאה! בשוק שלנו אתה עלול להיתקל בשפע של "כרישים" או תנודות גלים חדות, אך כשאתה מתחייב ונשאר על המסלול שלך, זה יביא אותך צעד אחד קדימה אל אותה גלישה בלתי נשכחת.

אור לנצ'נר הוא מנכ''ל חברת לומינטי נטוורקס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully