וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אקזיט ל-Spot: נמכרת ל-NetApp תמורת 450 מיליון דולר

עמרי זרחוביץ'

3.6.2020 / 23:37

החברה, שפיתחה מערכת לניהול משאבי ענן, גייסה במהלך השנים 53 מיליון דולר. בין המשקיעים בה: Highland Capital, אינטל קפיטל, ורטקס, לידרס פאנד. מנכ"ל Spot עמירם שחר: "ל-NetApp יש את החזון הכי משכנע בתחום הענן"

צילום: יותם רונן, עריכה: שמרית גולדשטיין

בסרטון: עסקת אינטל-מובילאיי ב-2017, מהאקזיטים הגדולים של חברה ישראלית אי פעם.

חברת Spot (לשעבר Spotinst), שפיתחה מערכת לניהול משאבי ענן, נמכרת לחברת נטאפ (NetApp) תמורת סכום שנע סביב 450 מיליון דולר. נטאפ הודיעה על העסקה הלילה, אך לא ציינה את היקף העסקה. ספוטינסט גייסה בחמש שנות פעילותה סכום של 53 מיליון דולר, ובין המשקיעים בה נמנים הקרנות Highland Capital, אינטל קפיטל, ורטקס, לידרס פאנד ועוד. נטאפ היא חברת שירותים וותיקה לאחסון וניהול נתונים בארגונים, המתמקדת בשנים האחרונות בטכנולוגיות ענן. החברה נסחרת לפי שווי של 10 מיליארד דולר, כמחצית משוויה לפני קרוב לשנתיים.

חברת ספוטינסט, שהוקמה על ידי עמירם שחר, לירן פולק ואהרון טוויזר, מסייעת לחברות לרכוש ולנהל קיבולת תשתית ענן עודפת. ספקי תשתית מחשוב ענן כמו AWS של אמזון, Azure של מיקרוסופט ו-Cloud Platform של גוגל מציעים שירותי מרכזי נתונים עתירי קיבולת, שבהם תמיד נשמרת קיבולת לא מנוצלת, שמוצעת במחירים זולים במיוחד. החברה מפתחת פלטפורמה לאפליקציות Serverless בעננים שונים במטרה לבנות שכבת ענן וירטואלית המאפשרת למשתמשים לקבל חוויה זהה ללא קשר לספק הענן שלהם.

netapp - לונדון. מייקי לוי, מערכת וואלה!
גישה דומה לאחסון. פרזנטציה של Netapp/מערכת וואלה!, מייקי לוי

ספוטינסט בנתה מערכת שמאפשרת ללקוחותיה לחסוך בממוצע 80% מעלויות מחשוב הענן. הטכנולוגיה מאפשרת לחזות זמינות של משאבי מחשוב ענן פנויים, ולהעביר את הלקוח בצורה שקופה בין השירותים השונים לפני שהוא נדחה בשל קיבולת שחזרה לשימוש של הספק.

שחר כתב בבלוג של החברה כי "לפני כמה חודשים הכרתי את אנתוני לי, סגן נשיא בכיר ב-NetApp, שאחראי על עסקי הענן. ידעתי מיד שזאת פגישה שלא אשכח. לא ידעתי למה לצפות כשהגעתי למטה של NetApp, והתרשמתי מאוד מהדיון. אני זוכר שחשבתי שמתוך כל החברות שפגשתי בתחום הענן, ל-NetApp יש את הסיפור הכי משכנע וחזון לטווח ארוך לגבי איך להיות חברה משמעותית בתחום. החזון שהוא תיאר בפניי כיצד לספק ללקוחות אוטומציה, זריזות ואופטימיזציה באופן מובנה, על גבי פלטפורמות הענן, הראתה כי הגישה של NetApp לניהול אחסון דומה לגישה של Spot לניהול הענן".

מרכז הפיתוח של נטאפ בישראל, אליו הצטרפו עובדי קוגניגו בחודש שעבר, הוקם על בסיס רכישת הסטארט-אפ אונארו ב-2008. לפני כשנה רכשה נטאפ את הסטארט-אפ הישראלי קוגניגו (Cognigo), שפיתח פלטפורמה להגנה על מידע והתאמתו לתקנות הפרטיות השונות בעולם, כמו ה- GDPR ואחרות. היקף העסקה עמד על כ-70 מיליון דולר.

  • עוד באותו נושא:
  • אקזיט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully