וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר ההשבתה אתמול: הבורסה תגיב היום לעליות בוול סטריט

שירות גלובס

8.6.2020 / 6:38

מגמה חיובית בבורסות אסיה ועליות קלות במסחר בחוזים על מדדי וול סטריט. לאומי: "החלטות ה-ECB התקבלה בברכה בשווקים הפיננסיים והן באות בנוסף למהלכים נוספים"

-

לאחר שאתמול לא התקיים מסחר, צפוי יום המסחר בבורסה של תל אביב להיפתח במגמה חיובית. זאת, לאחר שבסוף השבוע האחרון נרשמו עליות חדות בבורסות של אירופה וארה"ב ובמסחר בחוזים על מדדי וול סטריט נרשמות כעת עליות קלות.

חברת דלק ישראל, שבבעלות קבוצת דלק , חתמה בימים האחרונים על שתי עסקאות הענק למכירת נכסים בהיקף של כ-1.1 מיליארד שקל. השלמת שתי העסקאות אמורה לסלול את הדרך גם למכירת דלק ישראל עצמה, שתיוותר עם פעילותה העיקרית בתחום תחנות התדלוק וחנויות הנוחות.

מטוס אל על נוחת לראשונה במלבורן באוסטרליה. דוברות אל על,
איך המניה של אל על תגיב למתווה החדש?/דוברות אל על

החשש מקריסתה של חברת התעופה אל על צפוי להוביל להלאמתה דה-פקטו על ידי המדינה, שתשוב לשלוט בה 16 שנים לאחר שהופרטה בבורסה. כך עולה ממתווה חדש שהציג משרד האוצר להצלת אל על, שבמסגרתו עשויה המדינה להזרים לחברה עד 150 מיליון דולר בהנפקת מניות. בתמורה צפויה המדינה לקבל לידיה מניות שליטה בחברה, שיועברו לידי נאמן.

מניית אודיוקודס צפויות לרשום ירידה חדה. החברה הבטיחה גיוס של 91 מיליון דולר בהנפקה משנית בנאסד"ק, וסכום הגיוס עשוי לגדול בהמשך לכ-105 מיליון דולר, אם החתמים בהנפקה יממשו את האופציה שניתנה להם לרכוש מניות נוספות.

חברת ברנמילר השלימה גיוס של כ-23 מיליון שקל מרני צים ובית ההשקעות מור. על פי הסכמי ההשקעה שנחתמו בין הצדדים, ישקיע רני צים (לרבות חברה פרטית מטעמו) סך של כ-18 מיליון שקל לפי מחיר של 4.3 שקלים למניה, ויחזיק בכ-18% ממניות ברנמילר ובית ההשקעות מור ישקיע כ-5 מיליון שקל לפי 6 שקלים למניה ויחזיק בכ-3.6% מההון .

ד"ר גיל בפמן, הכלכלן הראשי של בנק לאומי, ודודי רזניק, אסטרטג ריביות בלאומי שוקי הון, מציינים בסקירתם השבועית כי "העלייה של 2.5 מיליון עובדים בארה"ב מצביעה על כך ש תהליך ההחזרה של עובדים החל מוקדם יותר וחזק יותר מאשר נתוני התביעות של חסרי העבודה. ככל שמדינות בארה"ב יעברו לשחרור של הסגרים בשבועות הקרובים, במיוחד בצפון-מזרח ארה"ב המאוכלס בצפיפות, נראה כי התעסוקה תמשיך לעלות ביוני".

כמו כן, הם סוקרים את הרחבת תכנית רכישות החירום של הבנק המרכזי האירופי ומציינים כי "החלטות ה-ECB התקבלה בברכה בשווקים הפיננסיים והן באות בנוסף למהלכים להקמת קרן התאוששות אירופית, יוזמה להנפקת חוב אירופאי משותף, והחבילה הפיסקלית בהיקף של 4% מהתוצר של גרמניה. זה מראה שקובעי המדיניות האירופיים הגיבו למשבר בעוצמה, אך באיחור ניכר".

חשוב לציין, הם מוסיפים, "כי ה-ECB עדיין עומד בפני אתגרים רבים: סכום 1.35 טריליון אירו עשוי להתגלות כקטן מדי שיתכן וימוצה עד לחודש מרץ 2021 או אף לפני כן ואז תהיה אי-וודאות לגבי הגדלה נוספת של ה- PEPP (תכנית רכישות החירום); מהלך ה- PEPP מוגדר באופן רשמי כאמצעי זמני בלבד, למרות שה- ECB יזדקק לו ללא הגבלת זמן; התכנית הזו עדיין עלולה לעמוד בפני התנגדויות משפטיות כפי שקרה לאחרונה בנושא ה- QE (הרחבה כמותית); התמיכה של מדינות האיחוד, בפרט החזקות יותר, בצעדי החירום של ה-ECB עלולה לדעוך ברגע שמשבר הקורונה יתחיל לדעוך ואז יהיה לחץ פוליטי על ה- ECB להפחית את גודל מאזנו. במקביל, ממשלה איטלקית עתידית יכולה לשוב ולהתנגש עם הנציבות האירופית - במיוחד מכיוון שנטל החובות של איטליה ימשיך לעלות, ולהפעיל לחץ על ה- ECB ברכישות גדולות ובגלגול של חוב המגיע לפדיון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully