וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איקאה הודיעה כי לא תישמע לצו הסגירה של שטחים בסניף החדש באשתאול

אריק מירובסקי

9.6.2020 / 6:46

הבהירה במכתב למתכננת מחוז ירושלים, כי מכיוון שלא נכללה כצד לעתירה שהוגשה כנגד הליכי התכנון שקדמו לפתיחת הסניף, היא אינה רואה עצמה כפופה להישמע לצו. בעלת המבנה הגישה בקשה לביטול צו איטום השטחים שבמחלוקת בסניף

מי ומה איקאה/AP, Reuters, Getty Images, Shutterstock

מחריפה המלחמה על סניף איקאה אשתאול שנפתח לפני כשבועיים. חברת פארק מסחר ותעשייה אשתאול הגישה לשופט בית המשפט לעניינים מינהליים בירושלים אלכסנדר רון בקשה דחופה לביטול הצו הארעי שהוציא בסוף שבוע שעבר, לאטום כשליש משטחי הסניף, וזאת לבקשת מתכננת מחוז ירושלים שירה תלמי באבאי. במקביל הודיעה איקאה ישראל לתלמי באבאי, כי אינה מתכוונת להשמע לצו.

החלטת השופט ניתנה במסגרת העתירה שהגישה מתכננת מחוז ירושלים, נגד אישור פתיחת סניף איקאה אשתאול על-ידי ועדת הערר המחוזית ירושלים. זאת עקב הכשרת עבירות בנייה חמורות של אלפי מ"ר שבוצעו, לטענתה על-ידי בעלי המקום, חברת פארק מסחר ותעשייה אשתאול בע"מ שבשליטת איש העסקים צחי נחמיאס. על-פי העתירה, מדובר בעבירות "חסרות תקדים בחומרתן", ובית המשפט התבקש לאטום את השטחים שנבנו בחריגות, בקשה שאכן נענה לה.

סניף חמישי לאיקאה בישראל באשתאול. שלאגר מדיה,
יישאר פתוח. סניף איקאה באשתאול/שלאגר מדיה

ואולם שלשום כתבו באי כוחה של איקאה, עוה"ד יאיר עשהאל ודן ליברמן ממשרד אפרים אברמסון ושות' לתלמי בבאי, כי אין בדעת איקאה לקיים את הצו, מהטעם הפשוט, שהיא לא צד במשפט. "משום מה איקאה לא צורפה כמשיבה לעתירה והבקשה לצו ביניים, על אף שהיא עתידה להיפגע מהבקשה והצו ככל שיתקבלו... אפילו החלטת בית המשפט אינה מצויה בידי מרשתנו", כתבו עורכי הדין במכתבם. "משעה שמרשתנו לא צורפה כמשיבה לעתירה, ברי כל כל צו שניתן או שיינתן במסגרת העתירה אינו חל לגביה".

עורכי דינה של איקאה תוקפים בחריפות את המתכננת, וטוענים כי הבקשה לצו ביניים הציגה תמונת מציאות מעוותת של הנעשה במקום, ובניגוד לנאמר בה, הפעלת הצו תגרום לסגירת החנות, על אף שלכאורה השטחים המדוברים, כ-8,000 מ"ר, מיועדים ללוגיסטיקה ולמשרדים, ולא להפעלת החנות. על כך כותבים עורכי הדין לתלמי באבאי, כי "ההבחנה 'המידתית' כביכול בין שטחי החנות השונים, שאת מתיימרת לבצע בבקשתך, משל היית 'יותר מומחית מאיקאה בהפעלת חנויות איקאה', אינה הבחנה שניתנת ליישם בפועל".

והם סיכמו את המכתב בכותבם, כי "משבחרת משיקולייך שלך שלא לצרף את מרשתנו כמשיבה... אין מרשתנו רואה עצמה כפופה לצו שנתן בנסגרת העתירה האמורה".

עורכי הדין שלום זינגר ואייל גור ממשרד זינגר דנה ושות' הגישו אתמול בקשה דחופה לבית המשפט לביטול צו הסגירה הארעי, תוך שגם הם תוקפים את מתכננת המחוז והתנהלותה.

השניים מזכירים, כי ועדת הערר המחוזית דחתה את כל טענותיה של המתכננת, בעוד שעל פי העתירה עלול להתקבל הרושם, כאילו חברת פארק אשתאול עשתה דין לעצמה ופעלה ללא היתרי בנייה ובעבריינות בנייה.

"מדובר בעתירה שטענותיה נדחו בערר אחת לאחת, תוך הנמקה פרטנית, לאחר שעות דיון ארוכות ללא תקדים", נכתב בבקשה וציינו, כי חברי ועדת הערר גם המליצו בפני מתכננת המחוז למשוך את הערר שהגישה.

  • עוד באותו נושא:
  • איקאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully