וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תביעה: "נוני מוזס הפסיד מיליארד שקל על מט"ח"

אבישי גרינצייג

9.6.2020 / 20:09

בתביעה שהגיש דוד ליבר, דירקטור ב"ידיעות אחרונות", נטען כי מוזס הפסיד מיליארד ש' בעסקאות מט"ח . כמו כן נחשף כי מוזס, הנאשם בתיק 2000, העביר לאחרונה בדירקטוריון החלטה שמאריכה את כהונתו ומשפה אותו על הוצאותיו המשפטיות. עד כה שילם העיתון הוצאות משפט

בווידאו: פתיחת משפט נתניהו/עריכה: איתי עמרם ואביחי ברוך

תביעה שהוגשה לבית המשפט המחוזי בתל אביב חושפת כי התאגיד "ידיעות אחרונות" מימן עד כה את עלות ייצוגו המשפטי של המו"ל ארנון (נוני) מוזס בסך 1.35 מיליון שקל, זאת עוד טרם ההחלטה להעמידו לדין. בתביעה שהוגשה על ידי חבר דירקטוריון החברה דוד ליבר, נטען כי העיתון מממן את ייצוגו של מוזס, ללא אישור הדירקטוריון, וכי כעת מתכוון מוזס למשוך מיליונים נוספים לצורך ייצוגו במשפט הפלילי.

מו"ל ידיעות אחרונות בעת הגעתו לפתיחת משפטו בבית המשפט המחוזי בירושלים 24 במאי 2020. ראובן קסטרו
מוזס ובנק הפועלים מסרבים, על פי טענת ליבר, לחשוף האם הוא חייב מאות מיליוני שקלים/ראובן קסטרו

התביעה שהוגשה נגד מוזס

ליבר הינו דירקטור בחברה כנציג משפחת יודקובסקי המחזיקה מעל ל-10% מהמניות. ליבר הוא בעלה של אתי ליבר יודקובסקי, בתו של דב יודקובסקי, העורך המיתולוגי של "ידיעות אחרונות". אתי ליבר יודקובסקי מחזיקה בנתח ממניות העיתון ומצויה בסכסוך רב שנים עם נוני מוזס.

לטענת ליבר, מוזס חייב לבנק הפועלים (שמחזיק ב-34% ממניות החברה) מאות מיליוני שקלים, כאשר הכנסותיו של מוזס מ"ידיעות אחרונות" הן ככל הנראה מקור הפירעון היחידי לחוב. "סביב החוב העצום, היקפו ומשמעותו קיים קשר שתיקה מוחלט", ולטענת ליבר כל הנוגעים בדבר מסרבים לחשוף מידע אודותיו.

עוד נחשף בתביעה כי מוזס פעל כדי להאריך את תקופת ההתקשרות שלו כמנהל הראשי של החברה והעורך האחראי של העיתון ב-8 שנים נוספות חרף כתב האישום החמור שהוגש נגדו, אולם בסופו של דבר החליט הדירקטוריון להאריך את כהונתו ב-5 שנים "בלבד" עד לגיל 72 .

לטענת ליבר, "החלטה חריגה שכזו, של מינוי נאשם בפלילים לתפקיד המכריע ב'ידיעות אחרונות' ושל אדם שהוא ככל הנראה פושט רגל למשך 5 שנים, חייבת להתבצע בצורה מיודעת לחלוטין וכי לא ניתן בכלל לקבלה אלא רק כשכל העובדות פרוסות בפני מקבלי ההחלטות".

אחד החלקים המטרידים בתביעה הוא טענה של ליבר לפיה מוזס סחר בחוזים עתידיים או במטבעות דיגיטליים מאחורי גבו של הדירקטוריון בהיקף הימורים של כמעט מיליארד שקלים, וגרם ל"ידיעות אחרונות" להפסד ענק של מאות מיליוני שקלים.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
seperator

לטענת ליבר, מוזס ובנק הפועלים סירבו ועדיין מסרבים לחשוף האם מוזס אכן חייב אישית לבנק מאות מיליוני שקלים, "ולמרות כן השניים שילבו ידיים ופעלו לאישורם של עסקאות לטובתו האישית של מוזס, על חשבון החברה". בתביעה נטען כי בכך הפרו השניים את חובות הגילוי המוטלות עליהם באופן העולה כדי הפרת חובת האמונים שהם חבים לחברה, וכי על הבנק ועל מוזס מוטלת החובה לשקול אך ורק את טובת החברה ולא את תועלתם האישית.

ליבר מוסיף עוד בכתב התביעה המסועף כי בנק הפועלים הפר את החובה להפעיל שיקול דעת עצמאי כדירקטור בחברה, ולמעשה פעל כחותמת גומי לגחמותיו האישיות של מוזס. ליבר מוסיף כי מעולם לא עלה נושא להצבעה בדירקטוריון החברה שמוזס ובנק הפועלים לא היו מתואמים ובדעה אחידה.

ליבר כותב כי הוא דורש שבית המשפט ימנה מומחה כלכלי שיחקור את נסיבות גרימת הנזק האדיר שהסב מוזס ל"ידיעות אחרונות" באמעות המסחר בחוזים עתידיים. לטענתו, אין כל מחלוקת שכך אכן אירע, ושמוזס בנוסף לכך סחר אף בכספו האישי וגרם לעצמו נזק במאות מיליוני שקלים אותם הוא חייב לבנק הפועלים, אולם גם הוא וגם בנק הפועלים הסתירו מידע זה וסירבו לגלותו לחברי הדירקטוריון.

יש לציין כי התביעה פורסמה לראשונה באתר חדשות המחלקה הראשונה.

***חזקת החפות: יודגש כי גם לאחר ההחלטה להגיש כתב אישום נגדו, נוני מוזס מכחיש את המיוחס לו, לא הורשע בביצוע עבירה, ועומדת לו חזקת החפות.

  • עוד באותו נושא:
  • נוני מוזס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully