וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם האישור הזה ישנה את פני הבנייה בישראל?

10.6.2020 / 11:45

תקנה חדשה במסגרת תקנות התכנון והבנייה המתאימה את רוחב החדר הדרוש, הופכת את שיטת הבנייה המודולרית במכולות לאפשרות אטרקטיבית עבור ענף הבנייה. הבשורה המהפכנית תביא לקיצור זמן משמעותי של פתרונות דיור איכותיים ויכולה להוזיל את העלויות בשוק הדיור בכ-20%

כחלק מההתמודדות עם מצוקת הדיור, האורבניזציה הגוברת והקשיים בענף הבנייה, אישר משרד האוצר לראשונה בנייה מודולרית במכולות. ההחלטה המהפכנית מאפשרת, בפעם הראשונה בישראל, בנייה מודולרית אמיתית על כל יתרונותיה ותביא לפתרונות דיור איכותיים, מהירים, ירוקים וחסכוניים.

תקנות חדשות שפורסמו במסגרת תקנות התכנון והבנייה, קובעות כעת כי הרוחב המזערי בין קירותיו של חדר מגורים הבנוי ממכולה לא יפחת מ-2.20 מטרים. מדובר בהקלה לבנייה ממכולות במקום הרוחב המינימאלי של 2.6 מטרים הנהוג בתקנות עבור יתר סוגי הבנייה. משמעות הדבר היא כי כעת, בנייה מודולרית ממכולות נכנסה לתקן בצורתה היעילה ושיטה זו הופכת כעת לאופציה אמיתית לחברות היזמות בענף הבנייה. עד היום, בשל הדרישה להגיע ל-2.6 מטר רוחב, הבנייה המודולרית לא הייתה אפקטיבית בישראל מאחר והיא הצריכה חיבור של שתי מכולות. דרישה זו פגעה במודולריות המבנה, ייקרה את המחיר, ומנעה את האפשרות להזיז את המבנה ממקום למקום. ההחלטה החדשה המאפשרת את הצרת רוחב החדר תאפשר בנייה מדולרית אמיתית, במסגרתה ניתן לנייד מבנים בעלויות נמוכות והקמה של בתים ומבנים באופן מהיר וחסכוני הרבה יותר מבנייה רגילה.

בית מכולות. ישראמרין,
ההחלטה החדשה המאפשרת את הצרת רוחב החדר תאפשר בנייה מדולרית אמיתית/ישראמרין

מהלך זה יביא לקיצור משמעותי בזמן הבנייה, שכן כיום, משך הבנייה הממוצע של יחידת דיור עומד על כ-26 חודשים בעוד שניתן לייצר מאות יחידות בחודש אחד בלבד בשיטות בנייה מודולריות המבוצעות במפעל ומאפשרות הגעת מוצרים מוכנים לשטח ובכך גם מצמצמת את האפשרות לנפגעים באתר הבנייה במהלך עבודות. בנוסף מחירי פתרונות אלו נמוכים ב-10%-20% בהשוואה ליחידות דיור בגדלים דומים. יתרון משמעותי נוסף לשיטת הבנייה המודולרית הוא היותה ירוקה ונקייה. שיטה הבנייה מפחיתה את כמות הפסולת, לכלוך ואבק לעומת שיטות בניה אחרות ובמכולות עצמן ניתן להשתמש לשימושים חוזרים כחומר גלם לבניה.

את הפנייה לשינוי התקן יזמה חברת "ישראמרין", מהחברות המובילות בישראל בבנייה מודולרית. בין מוצרי החברה מבני ISRAPOD המהווים מענה מידי לפתרונות דיור איכותיים ואמינים. המבנים בשטח של 30 מ"ר וכוללים סלון, מטבחון, חדר שינה, שירותים, מקלחון ובנוסף, מרפסת פרטית בחזית האחורית של המכולה. כמו כן, המבנה מתוכנן כך שהחזיתות הראשיות מוצללות לאורך כל השנה וחזיתות הצד מחופות בחיפוי חיצוני המשפר את איכות הבידוד. כמו כן, במבני ה-ISRAPOD נעשה שימוש בחומר קיים ועל כן לא נשארת פסולת בשטח.

טרי ניומן. יחצ,
צעד משמעותי בהתמודדות עם מצוקת הדיור. טרי ניומן/יחצ

טרי ניומן, יו"ר דירקטוריון "ישראמרין": "הבשורה החדשה ממקמת את ישראל לצד מקומות מרכזיים בעולם כמו לונדון, ניו יורק ואמסטרדם, שאימצו את שיטת הבנייה המודולרית המתקדמת ואין ספק כי מדובר בצעד משמעותי בסל הכלים של מדינת ישראל להתמודד עם האורבניזציה הגוברת ומצוקת הדיור. כעת, עם שינוי התקן של רוחב החדר, שיטת הבנייה הזו הופכת לרלוונטית במיוחד ואטרקטיבית ליזמים בענף הבנייה עקב מחיר נוח יותר, זמן בנייה מהיר בהרבה. בטווח הארוך שיטת הבנייה המודולרית תסייע בהוזלת המחירים בענף".

שחר לוי, מנהל הפיתוח העסקי ב"ישראמרין": "לחברה ניסיון רב בבנייה מודולרית גם בקומות ובמסגרת התקנה החדשה, תוכל לספק לשוק פתרונות איכותיים ונוחים גם בנושא הבנייה לגובה, שבה נעשה שימוש באופן משמעותי בישראל".

  • עוד באותו נושא:
  • מכולות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully