וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רשות התחרות נתנה אור ירוק לעסקה בין סלקום וגולן טלקום

גד פרץ

10.6.2020 / 13:00

בתום בדיקה מעמיקה, הרשות הגיעה למסקנה כי אין כל חשש לפגיעה בתחרות בעקבות אישור העסקה. כעת נותר לחברות לחכות רק לאישור משרד התקשורת, שלא צפוי להתנגד. סלקום תרכוש את גולן טלקום ב-750 מיליון שקל

צילום: ניב אהרונסון, עריכה: אסף דרורי

בסרטון: משבר העובדים בסלקום, ספטמבר 2019

רשות התחרות אישרה את המיזוג בין סלקום וגולן טלקום. הרשות הודיעה היום (ד') לחברות כי החליטה לאשר את המיזוג ללא תנאים מוקדמים, לאחר שמצאה כי העסקה אינה פוגעת בתחרות, שנמצאת בשיאה. במסגרת העסקה רוכשת סלקום את גולן טלקום תמורת כ-750 מיליון שקל.

בתום בדיקה מעמיקה של עסקת המיזוג, הרשות הגיעה למסקנה כי השוק הסלולרי הוא מהשווקים היותר תחרותיים במדינת ישראל, ולכן אין כל חשש לפגיעה בתחרות מאישור העסקה. "שוק הסלולר הוא אחד השווקים התחרותיים ביותר שיש בישראל. ערב המיזוג פועלים בשוק שישה שחקנים על גבי שלוש רשתות סלולר וחמישה שחקנים וירטואליים המציעים חבילות שיחה וגלישה ללקוחות מסוגים שונים. בחינת המיזוג העלתה כי שוק הסלולר הוא שוק שבו הוטמעה התחרות, והוא מאופיין בחסמי מעבר והתרחבות נמוכים, וכמות המעברים בין החברות השונות גבוהה ועומדת על כ-2 מיליון מעברים בשנה", כתבה הממונה על התחרות, עו"ד מיכל הלפרין.

האישור של רשות התחרות מגיע לאחר ששלשום (ב') הביע אגף התקציבים באוצר עמדה לפיה אין מניעה לאשר את העסקה, שלא תוביל לפגיעה בתחרות על רקע התחרות העזה הקיימת. כעת נותר לצדדים לחכות לאישור העסקה על-ידי משרד התקשורת, ואז העסקה תושלם סופית. משרד התקשורת לא צפוי להתנגד לעסקה, אך אין חובה בחוק המגבילה את זמן הבדיקה שלו, לכן המועד שבו יינתן האישור אינו ידוע.

אבי גבאי בכנס הישראלי-חברתי של קרן ברל כצנלסון. צילום: ארתור לנדה,
יאמץ יותר ויותר דפוסים של גולן. מנכ"ל סלקום אבי גבאי/צילום: ארתור לנדה

"שוק תחרותי שמציע מגון הצעות במחירים שווים לכל נפש"

לדברי רשות התחרות, בחינת המיזוג הנוכחי העלתה כי מאז שנת 2016 (אז התנגדה הממונה למיזוג) חלו שינויים בשוק, כאשר הבולט שבהם הוא כאמור כניסתה של אקספון לשוק בשנת 2018 והיותה מחוללת תחרות. שילוב כניסת מתחרה חדש עם הטמעת המצב התחרותי בשוק - ירידת שיעור ההכנסות של חברות הסלולר למנוי (ARPU), עליית מספר המעברים בין חברות סלולר והתחזקות המפעילים הווירטואליים - מלמדים על תחרות איתנה והובילו הפעם להחלטה לאשר את המיזוג.

הלפרין ציינה כי "העובדה שבשנת 2020 ניתן לאשר מיזוג בין שתי חברות סלולר, מיזוג אותו חסמה רשות התחרות בשנת 2016, היא תוצאה של השינויים לטובה שחלו בשוק והטמעת דפוסי התנהגות תחרותית בו. מבנה השוק ורפורמות תחרותיות מוצלחות, שקידם משרד התקשורת, יצרו לצרכן הישראלי שוק תחרותי המציע לו מגוון הצעות במחירים שווים לכל נפש".

סלקום צפויה לממן את העסקה באמצעות ההנפקה שביצעה לפני כחודשיים בהיקף של 200 מיליון שקל וממקורות עצמאיים. גולן טלקום תישאר בשלב ראשון עצמאית, והמותג שלה ימשיך לפעול ללא שינוי. בעתיד צפויה סלקום לאמץ יותר ויותר דפוסי פעילות ומודלים של גולן, שבה היא רואה מודל לחיקוי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully