וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אולי כבר עדיף לא לשרוד את זה: החשבון המטורף שקיבל חולה הקורונה

14.6.2020 / 11:11

מייקל פלור מסיאטל נכנס לאשפוז, שהה בבית החולים 42 יום וקיבל חשבון מלבב של 1.1 מיליון דולר: "מרגיש אשם על ששרדתי". למזלו הביטוח יממן את הרוב, אבל הוא עדיין ישלם סכום לא מבוטל

העולם צריך תשובות מסין לגבי הוירוס/רוייטרס

אם אתם מתלוננים על מערכת הבריאות שלנו, תזכרו שתמיד יכול להיות גרוע יותר. הרבה יותר, כפי שמוכיח המקרה של מייקל פלור מסיאטל, אחד המוקדים של המגיפה בארצות הברית.

פלור בן ה-70 אושפז במהלך האביב בגלל קורונה וכבר היה על ערש דווי. המצב היה כל כך קשה, שאחות החזיקה את הטלפון עבורו בזמן שלחש לבני משפחתו את מה שהיו אמורות להיות מילותיו האחרונות. הודות לרופאים זה לא קרה והם הצילו את חייו. מסתבר שהחיים שלו יקרים, אפילו מאוד.

פלור פקח את עיניו לאחר ההתאוששות וראה את החשבון: 1.1 מיליון דולר, בחשבונית שאורכה הוא 181 דפים. למזלו, את רוב הסכום הוא לא יצטרך לשלם משום שהוא מבוטח, ועדיין - הוא ישלם סכום לא מבוטל של השתתפות עצמית, כנראה קרוב ל-6,000 דולר.

אז מה כל כך נורא בסיפור, אתם שואלים? ראשית, פלור, כאמור, מבוטח וזה טוב, אבל בארצות הברית יש עשרות מיליונים שאינם מבוטחים ושיכלו להיתקע עם חשבון כזה בלי עזרה. שנית, גם עם הפוליסה הזאת הוא לא יכול להיות שקט, משום שעכשיו תיכנס הביורוקרטיה מול חברת הביטוח ובית החולים לפעולה. יש לציין כי פלור ידע כבר כשנכנס לבית החולים Swedish Medical Center כי הטיפול יהיה יקר, ולאחר ששכב מחוסר הכרה ופקח את עיניו אמר לרעייתו: "את חייבת להוציא אותי מפה, אנחנו לא יכולים להרשות את זה לעצמנו".

מה כולל החשבון? אשפוז יומי בסך 9,736 דולר, 408 אלף דולר על 42 יום בסך הכול. יש גם שימוש במכונות בסך 82 אלף דולר, תרופות ועוד. אגב, לולא היה מדובר במחלת הקורונה, פלור לא היה משלם דבר, אבל חברות הביטוח הגדילו את סכום ההשתתפות העצמית בשל הווירוס. "אני מרגיש אשם על כך ששרדתי", אמר פלור, "למה זה מגיע לי? בנוסף להרגשה הרעה מהמחלה אני מקבל גם אשמה בגלל החשבון".

הסופר דיוויד לאט, שחויב בחשבון של 320 אלף דולר והחיוב שלו כוסה ב-100 אחוז על ידי חברת הביטוח, צייץ: "חשבתי שהחיוב שלי היה מוגזם ואז הגיע החיוב של מייקל פלור, שגורם לשלי להיראות כמו כסף קטן".

  • עוד באותו נושא:
  • קורונה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully