וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ועדת הספים אישרה: מיסוי כבד ועלייה חדה במחיר הטבק המגולגל

15.6.2020 / 13:30

מחירו של הטבק המגולגל היה זול משמעותית מסיגריות, אבל ועדת הכספים של הכנסת אישרה את העלאת מס הקנייה. השוואת המס נכנסה לתוקף ב-2019, אולם הצו הובא לאישור רק ביום ב'

מה סיגריות אלקטרוניות עושות לגוף שלכם?/AP, Reuters, Getty Images, Shutterstock

ועדת הכספים של הכנסת אישרה היום (שני) עם חידוש פעילות הכנסת, כי מס הקנייה על טבק לגלגול יהיה כעל סיגריות. המס החל על טבק לגלגול יהיה שווה למס החל על מוצרי טבק דומים כגון סיגריות ויחידות טבק. השוואת המס נכנסה לתוקף ב-21.2.2019, אולם בשל מערכות הבחירות שהתקיימו, הובא הצו לאישור הוועדה רק הבוקר.

גלגול טבק לסיגריות במפעל במיאנמר. רויטרס
המעשנים כבר לא יוכלו לעשות קיצורי דרך/רויטרס

 ההשוואה נעשתה באמצעות העלאת שיעור מס הקנייה החל על טבק לגלגול בשיעור גבוה מאוד. שיעור המס על טבק לא מעובד עלה מ-459 שקל ל-1,093.92 שקל לקילוגרם, עלייה של כ-240 אחוז. המס על טבק לסיגריות עלה מ-459 ל-571.04 + 270 אחוז לקילוגרם.

תוספת ההכנסות למדינה מהעלאת מס הקניה מוערכת  ב-400- 450 מיליון שקל בשנה. עד כה היווה הטבק המגולגל חלופה זולה לסיגריות בקופסה, שמחירן המשיך לעלות עם השנים. ב-2017 יזם שר הבריאות יעקב ליצמן העלאה במחירי הטבק, אולם שר האוצר משה כחלון לא חתם על הצו ולכן הוא מעולם לא אושר. כעבור שנה וחצי, בתחילת 2019, אישר כחלון את הצו בעקבות פסיקת בג"צ לפיה יש להשוות את המחירים.

מהאגודה למלחמה בסרטן נמסר בעקבות הידיעה: "העלאת המיסוי על כל מוצרי הטבק היא אסטרטגיה מרכזית להפחתת מקרי המוות מסרטן, למניעת התחלת עישון, לגמילה מעישון ולצמצום פערים חברתיים ובריאותיים. ידוע זה מכבר שמחירי טבק גבוהים גורמים למעשנים להפסיק לעשן ולצעירים שלא מעשנים להימנע מכניסה לעולם העישון, דבר שמונע את התמכרותם לטבק המזיק. לאחר 4 חודשים של המתנה, הגיע האישור של וועדת הכספים להשוואת המס על טבק לגלגול והאגודה למלחמה בסרטן מברכת על כך ומדגישה כי עדיין יש להעלות את המס על כלל מוצרי העישון ועל סיגריות אלקטרוניות בפרט".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully