וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אתם מעל גיל 35 ופוטרתם: מה אתם עומדים לעשות עכשיו?

יוסי אידלשטיין

17.6.2020 / 8:40

מפוטרי קורונה רבים עברו את גיל 35. זו אמנם הזדמנות לשינוי מסלול בקריירה, אבל חיפוש עבודה הוא מהלך לא פשוט שצריך כמה כלים להתמודד איתו על מנת להצליח

הקורונה שהגיעה והשביתה את המשק הוציאה קרוב למיליון איש מעולם התעסוקה. אמנם חלק מהצעירים עבדו בעבודות מזדמנות כמלצרים, שליחים וכד' וסביר להניח שיחזרו למשרות אלה בהקדם אך עבור גילאי 35 ומעלה שפוטרו או עסק שניהלו קרס המכה חזקה יותר היות ולא בטוח שיחזרו לאותו מקום עבודה או ינסו לשקם את העסק.

במהלך תקופת הקורונה פורסמו כתבות על שחקנים שפתחו חברת שליחויות, אחרים הסתמכו על המענקים או מציאת עבודה זמנית בדמות איסוף משלוחים בסופר. אך כעת כשאנו מתחילים להרגיש אט אט שהקורונה מאחורינו (למרות דיבורי הגל השני) עולה שאלה - האם לחזור לאותו עסק? לאותו תפקיד? או שאולי הקארמה שלחה לנו רמז לשנות את מהלך חיינו?

למי שחושב שזו העת לשנות קריירה או לנסות משהו אחר, זו תחושה לגיטימית ביותר. היא היתה לגיטימית גם בלי קשר לקורונה (רבים בגילאי 40 מהרהרים לגבי קריירה שניה). אז איך עושים זאת ועדיין שומרים על היציבות הכלכלית בבית?

יוסי אידלשטיין. באדיבות המצולמים
יוסי אידלשטיין/באדיבות המצולמים

1. זכרו שבשנות השבעים עובדים היו נאמנים למקום העבודה שלהם ולא עזבו אותו כל החיים. בימינו, מקובל להחליף 2-3 קריירות במהלך החיים. אל תרגישו שונים. זה בסדר גמור. אחת הסיבות לכך היא שתוחלת החיים עלתה וקיים חיפוש, לגיטימי, אחר עבודה משמעותית שנותנת מימוש עצמי, סיפוק ותמורה.

2. המשבר הנוכחי יכול להיות הזדמנות לחשב מסלול מחדש באפיק התעסוקתי. כמובן שייתכן שאנחנו במצב נפשי ירוד. יש לנו חרדות וחששות איך נוכל להתקיים. הדימוי העצמי נפגע וזה משפיע, כמובן, על בריאותנו הנפשית ועל איך שאנחנו נראים. צריך להתייחס לזה. לשפר את המצב האנרגטי. דמיון מודרך יכול לעזור לשינוי וכמובן ספורט. התייחסו לזה כאל יציאה לדרך מאתגרת .

3. השלב הראשון הוא כמובן התבוננות. מה אנחנו מחפשים בעבודה? בקריירה? אילו דברים נותנים לנו סיפוק? במה אנו מצטיינים? היכן הייחודיות שלנו שבה אנחנו יכולים להביא ערך מוסף לחברה/ארגון?
יש כאלו שיכינו טבלה שבה יפרטו את תכונותיהם החזקות, כישוריהם ולאיזה מקצוע יתאימו. הרשימה נותנת לנו כוח והיא סוג של "הסרת קטרקט" מהעיניים שלא מתאפשר במרוץ הרגיל של החיים.

4. אם עמדנו במשימה והצלחנו לסמן 3 תחומים שממלאים אותנו שמחה ותחושה של רצון להצליח, אנחנו על הדרך. תחילתו של שינוי.

מפוטר. ShutterStock
הזדמנות לחישוב מחדש באפיק התעסוקתי/ShutterStock

5. לכו לחקור. להעמיק. קראו מה שאתם יכולים על התחומים הרלוונטיים. מצאו אנשים שעוסקים בתחומים האלה וראיינו אותם. דלו מהם מידע בלתי אמצעי. השקיעו בזה הרבה זמן. לאחר שעשיתם את המיפוי הכללי והבנתם את מפת הקשרים והאנשים באותו תחום ייקל עליכם לפנות אליהם ישירות. זה לא קשה - רובם יימצאו בפייסבוק, בלינקדין ובשלל הרשתות החברתיות. פנו אליהם בצורה מנומסת ומכובדת עם הצעה ספציפית לגביכם. מי אתם, למה כדאי להם לדבר אתכם - איזה ערך תתנו לארגון או גוף שישכור אתכם.

6. שימו לב לתהליך הפנימי. משהו בכם יבשיל ויתחדד, ירגיש לכם נכון. התשוקה הזו היא הדבר שאתם צריכים לחפש. זה הדרייב שיצליח לחולל את השינוי. אם הגעתם עד לפה - תהיה פריצת דרך.

7. כעת שרטטו את המטרות והיעדים שלכם. כתבו תכנית עבודה. למי לפנות? מי במעגלים הקשורים אליכם יכול לעזור? כיצד להציג את עצמכם? מה לוח הזמנים שבו תתקדמו? ניתן לרתום בן משפחה או חבר שיהיה שותף למסע. דווחו לו על המחשבות, החוויות והפחדים וכמובן שתפו אותו בתוכניות שעשיתם ובדיווחים על הפעילויות שנגזרות מכך.

יוסי אידלשטיין הוא מאמן עסקי ואישי.

  • עוד באותו נושא:
  • אבטלה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully