וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דעה: ישראל פותחת מבערים לעבר האנרגיות המתחדשות

אוליבייה קניג

18.6.2020 / 11:41

משרד האנרגיה קבע יעד חדש בנוגע לשימוש בחשמל המגיע מאנרגיות מתחדשות. הציבור אולי לא מודע, אבל הבשורה הזו יכולה לשנות את איכות החיים שלנו

ישראל עשתה בימים האחרונים צעד חשוב שהצליח לעבור אולי מתחת לרדאר, אבל ההשפעה לטווח הארוך של המהלך הזה תהיה גדולה ובוודאי משמעותית עבור כולנו.

משרד האנרגיה קבע לפני מספר ימים יעד חדש לעשור הקרוב בנוגע לשימוש בחשמל המגיע מאנרגיות מתחדשות. נחזור קצת לאחור, אל דיון שנערך בשנת 2015 לקראת ועידת האקלים שנערכה בפריז באותה השנה, אז הוחלט על היעד הישראלי לייצור חשמל מאנרגיות מתחדשות שיעמוד על 17% עד לשנת 2030.

יובל שטייניץ, שר האנרגיה בישיבת ממשלה, יישוב קלע, רמת הגולן, 16 ביוני 2019. ראובן קסטרו
צעד חשוב. שר האנרגיה יובל שטייניץ/ראובן קסטרו

בינתיים עברו כמה שנים, ותחום האנרגיה המתחדשת התפתח בעולם בכלל ובישראל בפרט. רשות החשמל ומשרד האנרגיה, כמו גם משרדי ממשלה נוספים, ראו שהטכנולוגיה הזו חוסכת המון כסף וזיהום, ולכן הוחלט במשרד על הגדרת יעד חדש, בשונה מהנחת העבודה שהיתה במשרד האנרגיה עד היום - 30% מסך ייצור החשמל הכללי יבוא מאנרגיות מתחדשות.

לא מן הנמנע, אגב, שהיעד הזה ישתנה ויעלה גם בעוד מספר שנים, בהתאם להתפתחויות השונות בטכנולוגיה ובקדמה. נכון להיום, היקף הייצור הישראלי באנרגיות מתחדשות עומד על כ-8% מצריכת החשמל, ועד סוף 2020 צפוי לעמוד ביעד של 10%, כך לפי הפרסומים מהימים האחרונים.

השימוש באנרגיות מתחדשות מגיע אחרי שנים רבות של עיסוק אינטנסיבי בנושא זיהום אוויר ופליטת גזי החממה: קמפיינים בינלאומיים, הפגנות ענק, ארגונים ועמותות שונות וגם פוליטיקאים שהעלו את הנושא שוב ושוב. בתחילה היה נראה שאם רק נצמצם את השימוש האישי, ואם רק נדלל מדי פעם את השימוש שלנו בדלק ופחם, העולם יהפוך למקום טוב יותר. התשובה לצערי, לא נמצאת שם.

התשובה האמיתית והריפוי למצב נמצא בתחום האנרגיות המתחדשות. בישראל בשנים האחרונות התחום נמצא בתנופה משמעותית, קיימים שדות של לוחות סולאריים, גגות עם לוחות סולריים, טורבינות רוח, וטכנולוגיות נוספות שנעשה בהם שימוש. חברת החשמל הבינה את הפוטנציאל הגלום בתחום הזה, ושמחה לקבל הצעות מחברות ומשקיעים לחוזים ארוכי טווח.

אוליבייה קניג. יחצ,
אוליבייה קניג/יחצ

התהליך לא הסתיים עדיין. ישראל צריכה לעשות עוד צעדים רבים בדרך להורדת חסמים רבים כמו חסמי מקרקעין ותכנון ובנייה, ולקדם תוכניות סטטוטוריות, להמשיך בפיתוח רשת חשמל ראויה ועוד.

העתיד כבר כאן. העולם הולך ונפטר משימוש בחומרים מזהמים בתעשייה, בתחבורה, בצריכה הפרטית וגם בייצור החשמל ההמוני, וטוב שכך.

אוליבייה קניג הוא מנכ"ל "קנלוב אנרג'י".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully