וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סנונית ראשונה במאבק? חרם פרסום על פייסבוק

23.6.2020 / 9:18

The North Face וחברות נוספות הודיעו כי לא יפרסמו ברשת החברתית עד שתמגר גילויי שנאה, גזענות ואלימות. אם המאבק יגדל, רווחי פייסבוק מפרסום, שעמדו על 70 מיליארד דולר בשנה שעברה, יינזקו קשות. איך יגיב צוקרברג?

רויטרס

בעוד טוויטר יצאה נגד דונלד טראמפ, מארק צוקרברג ופייסבוק העדיפו להעלים עין ואפילו להעביר ביקורת על הסנקציות של ג'ק דורסי וצוותו נגד הנשיא. עכשיו זה עומד לעלות להם לא מעט כסף.

מספר חברות גדולות הודיעו אתמול כי יפתחו בחרם על פייסבוק ויימנעו מהעלאת קמפיינים ברשת החברתית. בין החברות נמנות רשתות הלבשה כמו The North Face ו-Patagonia, וסביר להניח שחברות נוספות יצטרפו בהמשך.

מארק צוקרברג מרק פייסבוק. AP
יתחיל להתמודד עם ההשלכות? צוקרברג/AP

החברות המחרימות הצהירו כי לא יפרסמו בפייסבוק "עד שתנקוט בצעדים נגד נאומי שנאה", כשהתכוונו, מן הסתם, גם לנאומים של הנשיא. יצויין כי בשבוע שעבר פתחו קבוצות לזכויות האזרח בקמפיין שנקרא "#StopHateForProfit" ובו קראו לחברות גדולות "להחרים פלטפורמות שעושות נזק".

North Face, המוכרת היטב גם בישראל, הייתה החברה הראשונה שנענתה לקריאה. "לא נפרסם עד שיינקטו צעדים קשים יותר כדי לעצור גזענות, אלימות ושנאה", מסרו בחברה. גם מותגים קטנים יותר הצטרפו לחרם.

כמה זה משמעותי? ובכן, פייסבוק ייצרה 70 מיליארד דולר הכנסות מפרסום בשנה שעברה, כשרק גוגל עוקפת אותה בסכומי הפרסום. השתיים מחזיקות בנתח הנכבד ביותר במרחב האינטרנטי. כעת יהיה מעניין לגלות האם חברות נוספות יצטרפו לחרם, ובעיקר מה תהיה התגובה של פייסבוק.

  • עוד באותו נושא:
  • פייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully