וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ משעה את ויזות העבודה, ענקיות הטכנולוגיה זועמות

23.6.2020 / 9:42

הנשיא הורה לא להעניק ויזת H1-B ואשרות עבודה אחרות, על מנת ליצור משרות "לעוד 525 אלף אמריקנים". בגוגל, אמזון ואובר כועסים: "אמריקה הפכה למובילה בזכות מהגרים"

צילום: רויטרס

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ הודיע אתמול (שני) כי הוא משעה את האישורים למספר ויזות כניסה למהגרים לארצות הברית לפרק זמן בלתי מוגבל ולפחות עד סוף 2020. מדובר בוויזות לעובדים זרים, משקיעים ויזמים, כשהדגש הוא על ויזת העבודה המוכרת H1-B. על פי הממשל, השעיית מתן הוויזות תפנה מקום ל-525 אלף משרות לאזרחים אמריקנים, אבל בחברות ההייטק המובילות ממש לא אוהבים את הרעיון.

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ בעצרת בחירות בטולסה, אוקלהומה, 20 ביוני 2020. AP
עכשיו הוא מרגיז את כל עמק הסיליקון. טראמפ/AP

באמזון, טוויטר, אובר ואלפבית, חברת האם של גוגל, הביעו מורת רוח מהמגבלה החריפה וכינו אותה "מדיניות רעה באופן שלא ייאמן". חברות הטכנולוגיה נשענות על מהנדסים ומוחות מכל העולם, כדי להמשיך בייצור ובמוניטין שיצאו לעמק הסיליקון. על פי גורמים בחברות, המגבלה שמטיל טראמפ פוגעת בקדמה. רק בשנה שעברה סיפקו גוגל ואמזון 9,000 ויזות עבודה כל אחת, כשבאופן כללי ניתנות 85 אלף ויזות כאלה בכל שנה.

"מניעת אנשים מקצועיים ברמות גבוהות מכניסה למדינה ותרומה להתאוששות הכלכלה מציבה את אמריקה בסיכון", אמר גורם באמזון לאתר הכלכלי Businessinsider. סונדאר פיצ'אי, מנכ"ל גוגל ומהגר בעצמו, צייץ: "המהגרים תרמו רבות להצלחת הכלכלה האמריקנית, הפכו אותה למובילה בעולם הטכנולוגיה, וגם את גוגל למה שהיא היום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully