וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יותר תכשיטים, זינוק במכירות מוצרי הביגוד: כך נראית חזרה לשגרה

23.6.2020 / 11:21

על פי דו"ח של מועדון הצרכנות הוט, המונה כ-270 אלף חברים, חלה במאי עלייה חדה ברכישות תכשיטים, ביגוד והנעלה. ועדיין, בהשוואה לאשתקד המספרים נמוכים

משבר הקורונה הביא לירידה צרכנית אדירה במגוון רחב של סגמנטים, ביניהם מוצרי חשמל, רהיטים, תכשיטים ועוד. למעשה, הענף היחיד שלא נפגע עקב המשבר היה ענף המזון, אבל האם עכשיו, עם ההקלות בסגר אנו יכולים לראות את התעוררות המשק מגובה במספרים?

על פי מחלקת המחקר של מועדון הצרכנות הוט של הסתדרות ההנדסאים והטכנאים, בו חברים כ־270 אלף הנדסאים, מהנדסים, אנשי טכנולוגיה ואקדמאים, התשובה היא חיובית. על פי נתוני המועדון, המרכזים את הוצאות כרטיסי האשראי של עמיתיו, חודש מאי בהחלט מראה התעוררות יחסית בצרכנות הישראלית.

קניון מלחה, ירושלים, 18 במאי 2020. ראובן קסטרו
החנויות נפתחו, הקונים נהרו. קניון מלחה/ראובן קסטרו

עמיתי המועדון הוציאו בחודש מאי כ-950 מיליון שקל בכרטיס האשראי של המועדון (המהווה עליה של כ-41% אחוזים מחודש אפריל ו-3% אחוזים מחודש מרץ), אך עדיין נמוך ב-18% מול ביחס למאי שנה שעברה. העלייה המשמעותית ביותר בהוצאה החודשית היא למרבה הפלא על מוצרי חשמל, שעלתה ביותר משלושים אחוז לעומת אשתקד. כאשר משווים את ההוצאה על תחום זה במאי למול אפריל השנה, המספר קופץ לעליה של 37 אחוז. הפתעה נוספת שעולה מנתוני הדו"ח, מראה כי ישנה עלייה של שלושה אחוזים בהוצאה של עמיתי המועדון על תכשיטים ומתנות לעומת אשתקד, זאת לאחר מגמת ירידה שהתחילה בינואר 2020 ועד אפריל. בהשוואה לאפריל ההוצאה על תחום זה עלתה ב-147%, זאת ככל הנראה בשל ההקלות בתנועה וחזרתן של החתונות, מה שגרם לאזרחים רבים לרכוש טבעות אירוסין.

עוד עולה מהדו"ח, כי עם חזרתם של חלק מהעובדים במשק למקומות העבודה ההוצאה על דלק למול חודש אפריל עלתה ב-118%. אך כאשר משווים את הוצאה זו לשנה שעברה עדיין מדובר בירידה של 42%. עוד עולה מהנתונים כי בחודש מרץ עם התעצמותו של המשבר ההוצאה של הישראלים על תחום הפארמה ובתי המרקחת עלתה ב-27% מול אשתקד אך כעת, עם החזרה האיטית לשגרה בחודש מאי ההוצאה על תחום זה קטנה ב-23%.

עוד עולה מהדו"ח, כי תחום התיירות התרסק החל מחודש מרץ ועד היום כאשר ההוצאה החודשית של עמיתי המועדון ירדה ב-100% למול החודש אשתקד. גם תחום הכלבו וה-DUTYFREE התרסק בחודשים האחרונים עם ירידות דומות של מעל ל-90%, למרות שההוצאה החודשית במאי עלתה ב-432% למול אפריל, עדיין תחום זה נמצא בירידה של 92% למול החודש אשתקד.

מנכ"ל מועדון הצרכנות הוט, צביקה וילנאי: "הסוגיות חדשות שצצו בעקבות משבר הקורונה דוגמת חל"ת, קיצוצי שכר ועוד הביאו לאי וודאות פיננסית בקרב משפחות רבות בישראל ובעולם. אנחנו במועדון הצרכנות הוט, נמשיך ונמקסם את החיסכון החודשי עבור עמיתינו כפי שעשינו לפני המשבר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully