וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביי ביי, אנשים מעצבנים בפארק: ייצור הסגוויי ייפסק ב-15 ביולי

שירות גלובס

24.6.2020 / 16:19

חברת סגוויי הודיעה כי היא סוגרת את קו הייצור של כלי התחבורה החשמלי. הסגוויי עצמו היה אחראי לפחות מ-1.5% מהכנסות החברה כולה בשנה שעברה

הגיע הזמן להיפרד מהסגוויי. חברת סגוויי, שפעם עוד הצהירה כי תשנה את הדרך שבה אנשים זזים ממקום למקום, הודיעה כי היא סוגרת את קו הייצור של כלי התחבורה בעל שני הגלגלים, שנקרא בעברית "רכינוע". החברה הודיעה כי קו הייצור ייסגר ב-15 ביולי.

"בעשור הראשון שלו, הסגוויי הפך לפופולרי בקרב ענף הביטחון ואכיפת החוק, והוא נתפס ככלי תחבורה יעיל", אמרה נשיאת החברה ג'ודי קאי בהודעה לתקשורת. היא ציינה גם שהסגוויי תפס תאוצה בעשור האחרון בערים גדולות בצפון אמריקה, בדרום אמריקה, באירופה, באסיה ובמזרח התיכון.

טיול סגוויי בירושלים. ShutterStock
מרכינוע לקורקינטים. סיור סגוויי בירושלים/ShutterStock

עם זאת, כלי הסגוויי עצמו היה אחראי לפחות מ-1.5% מהכנסות החברה כולה בשנה שעברה. החברה ציינה כי 21 עובדים פוטרו ו-12 עובדים נוספים יישארו מועסקים בין חודשיים לשנה נוספת. חמישה עובדים נשארו לעבוד בחברה.

המהפכה התרבותית שדמיין הממציא דין קיימן, כשהוא ייסד את החברה ב-1999, מעולם לא התרוממה. המחיר המקורי של הסגוויי, שעמד על 5,000 דולר, לא משך לקוחות רבים. בנוסף, הכלי גם לא היה נוח במיוחד לשימוש מאחר שכדי לנסוע בו הנוסע חייב להיות מאוזן בזווית מסוימת שמאפשרת לכלי לנוע קדימה. אם משקל גופו של הנוסע ייטה יותר מדי לכיוון אחר, הוא בקלות יכול לאבד שליטה על הסגוויי וליפול ממנו.

הסגוויי נאסרו בערים מסוימות מכיוון שהמשתמשים יכולים בקלות לאבד את השליטה עליהם. כך, למשל, עשרה חודשים לאחר שרכש את החברה ב-2009, המיליונר הבריטי ג'ימי הסלדן נהרג לאחר שאיבד שליטה על הסגוויי ונפל מצוק.

ב-2017 נכנסה חברת סגוויי לעסקי הקורקינטים, דבר שסימן כי החברה מתחילה לאבד עניין ב"רכינוע".

  • עוד באותו נושא:
  • סגוויי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully