וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעולם כבר לא משתמשים במזומן, וגם בישראל מבינים את זה

24.6.2020 / 17:15

הקורונה האיצה תהליכים? על פי נתוני השימוש בתשלומים הדיגיטליים בתחומים שונים נראה שכן. האם זנחנו את השימוש בארנק ובקרוב נשלם רק דרך הסמארטפון?

בווידאו: הודעת ראש הממשלטה על הטלת סגר על שכונות בטבריה ובאלעד/צילום: לשכת העיתונות הממשלתית

התשלום בדיגיטל ובאינטרנט הפך להיות חלק משגרת חיינו ותקף לכל המוצרים שמקיפים אותנו, בין אם זה צריכת מזון בסופר או במסעדות ובתי קפה, תחבורה, ביגוד, מוצרי חשמל ואף תרומה לעמותות. התשלום יכול להתבצע דרך אפליקציות ייעודיות שהופכות לפופולריות יותר. במיוחד בתקופה זו, כאשר אנשים מחפשים דרכים להימנע ממגע והרשויות מעודדות את הציבור להמשיך לשמור על מרחק חברתי ופיזי - מהפכת התשלומים הדיגיטליים מגיעה לשיאה.

ארגון הבריאות העולמי הזהיר לאחרונה ששטרות יכולים לשאת עליהם את הווירוס למשך ימים, ולהפיץ את המחלה מאדם לאדם. בסין וקוריאה לקחו צעד קדימה ואף חיטאו ובודדו שטרות רבים במחסנים מיועדים. כתוצאה מכך, ארגוני הבריאות השונים בעולם עודדו את הציבור לצמצם את מגעם עם כסף מזומן.

פייבוקס. פייבוקס,
הדרך המוכרת במשרד לשלם על מתנות. אפליקציית פייבוקס/פייבוקס

ברחבי העולם בדגש על אירופה, ארה"ב וסין, תחום ה-eCommerce ממשיך להתרחב ואיתו מגוון אפשרויות התשלום הווירטואלי. בעוד שבמדינות כמו אוסטרליה נמצא רישום שכ-99% מבתי העסק מקבלים תשלום באמצעות הארנק הדיגיטלי Apple pay, וכי 80% מהציבור בסין משתמש בתשלום דרך הסמראטפון, נראה כי ישראל לא עוד נשארת מאחור בכל הקשור לתשלום דיגיטלי.

אחד מהענפים שנפגע בצורה הקשה ביותר ממשבר הקורונה הוא תחום האירועים. מדובר בתעשייה המגלגלת כ-11 מיליארד ש"ח בשנה ומקיימת כ-20,000 אירועים שונים בשנה. באירוע ממוצע גובה המתנה עומד על כ-360 ש"ח לאדם, ובחישוב של 300 אורחים בחתונה, מדובר במעל ל-100,000 שקל הכנסות באירוע, המועברות במזומן ובצ'קים ידניים. במטרה להגדיל את רמת הנוחות הבאה לידי ביטוי באמצעות ייתור השימוש במזומן/צ'קים במיוחד בתקופה זו של משבר הקורונה, באפליקציית PayBox - הארנק הדיגיטלי הראשון בישראל, פיתחו פיצ'ר המאפשר העברת כספים ייעודית למתנות ולאירועים בצירוף ברכה אישית, כל זאת על מנת לאפשר לאורחים להעביר מתנה בצורה הנוחה להם, לזוג עצמו וכן לאלו שאינם יכולים להגיע לאירוע כתוצאה ממגבלת ההתקהלות באירועים הנאמדת ב-250 אורחים בלבד.

השירות החדש מצטרף למגוון שירותים שמציעה האפליקציה שמטרתם להחליף את השימוש ביומיום במזומן כמו תשלום לקבוצות שמיועד לוועדי בתים/ועדי הורים, תשלום לעמותות שונות ותשלום בתחבורה הציבורית.

sheen-shitof

בהנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
אפליקציית תחבורה ציבורית. יחצ,
פעילה כבר מ-2013. אפליקציית Hopon/יחצ

גם בתחבורה הציבורית ניכר כי חלה צמיחה משמעותית בתשלום הדיגיטלי, זאת בעקבות האיסור הגורף של תשלום במזומן באוטובוסים. חברת HopOn הייתה לאפליקציה הראשונה המאפשרת תשלום דיגיטלי באוטובוסים כבר בשנת 2013, וכיום מדווחת על כ-100 אלף משתמשים חדשים שהצטרפו לשירות התשלום והטעינה הדיגיטליים החל מחודש מאי, כאשר התחבורה הציבורית חזרה לפעול.

בנוסף, משרד התחבורה אישר להופון להתחיל להפעיל את אפליקציית "רב פס" במסגרת פיילוט התשלום החדש בתחבורה הציבורית. הרפורמה החדשה תאפשר לנוסעים לוותר על השימוש ברב קו ונותן לציבור את האופציה לשלם ישירות מהסמארטפון באמצעות סריקת קוד QR המופיע באוטובוסים. התשלום מתבצע במודל תמחור חדשני, המבוסס על רעיון "לא נסעת, לא שילמת".

גם בהעברות כספים בהיקפים גדולים, שהצרכן הממוצע לא נוהג לבצע מדי יום ומתבצעות ע"י הוראת קבע כמו עסקאות רכב, או רכישת ציוד וריהוט לבית, חברת הצ'קים הדיגיטלים V-Check המאפשרת תשלום בצ'ק דיגיטלי באמצעות הסמארטפון, מדווחת כי בין החודשים ינואר - פברואר 2020 לבין מרץ-אפריל 2020 צמח המחזור הכולל של העסקאות באמצעות צ'קים דיגיטליים בשיעור של 20% ונרשם גם גידול של 25% בסכום הממוצע של כל תשלום. כמו כן חל גידול של 250% במספר בקשות התשלום שהלקוחות ביקשו אחד מהשני באמצעות מערכת הגבייה של חברת V-CHECK.

אפליקציית Colu מאפשרת לתושבים להשתמש בארנק הדיגיטלי שהיא מציעה, עבור תשלום לבתי עסק מקומיים - וכל זה בלחיצת כפתור. המשתמשים מטעינים לארנק הדיגיטלי שלה כסף "רגיל" באמצעות כרטיס אשראי, והסכום מומר למטבע עירוני ומאפשר להם לרכוש בבתי עסק מקומיים בעיר.

  • עוד באותו נושא:
  • קורונה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully