וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אנליסט בכיר: "התיקון השלילי בבורסות יגיע בסוף הקיץ"

27.6.2020 / 0:43

כריסטוף בארו, מהכלכלנים המובילים בעולם, סבור שהתוצאות הרבעוניות הגרועות של נייקי הן רק סנונית ראשונה: "שוק ההון מתומחר גבוה. לא אופתע אם נראה תיקונים כבר בסוף אוגוסט"

צילום: רויטרס

שוק ההון בארצות הברית חטף אמש (שישי) מכה. נייקי, שהוציאה דו"ח רבעוני מאכזב וכבר הודיעה שתפטר עובדים, צנחה ב-7.4 אחוזים. טוויטר ופייסבוק נפגעו מההודעות של ורייזון ויוניליוור כי לא יפרסמו בפלטפורמות שלהן וירדו ב-7.4 ו-8.3 אחוזים בהתאמה. גם חברות התעופה, שאיבדו גובה בשלושת השבועות האחרונים, המשיכו לצלול והבנקים סבלו מהודעת הפד על הגבלת הדיבידנדים וירדו בשיעורים שנעו בין 3 ל-7 אחוזים.

לפי כריסטוף בארו, אחד האנליסטים המוערכים בעולם, וול סטריט תראה עוד הרבה ימים כאלה בעתיד הקרוב.

תחושת אכזבה בוול סטריט בעקבות הירידות החדות בשל השפעת נגיף הקורונה 16 במרץ 2020. AP
אדום, אדום, אדום. יהיו עוד הרבה ימים כאלה בעתיד הקרוב?/AP

לבארו, הכלכלן הבכיר של Market Securities בפריז, יצאו מוניטין של אחד האנליסטים המדויקים בעולם לאחר שפגע בעבר בתחזיות רבות. לטענתו, במצב האופטימלי תחזור כלכלת ארצות הברית לימי הטרום-קורונה בסוף 2021, אולם נראה שההתאוששות תיגרר לתוך המחצית הראשונה של 2022.

לאחר פרסום הדו"ח של נייקי, שהציגה הפסדים של 790 מיליון דולר ברבעון הראשון של השנה, אמר בארו כי חברות רבות עוד יילכו בעקבותיה. הוא ציין כי השוק נמצא במצב של תמחור-יתר בשל הזרמת הכספים של הפד, שיצרה נזילות גדולה. "לא אופתע אם נראה תיקונים במהלך הקיץ, אולי באוגוסט או בסביבה הזאת".

כלכלנים רבים אמרו עוד לפני חוות הדעת של בארו, כי "תיקון ה-V" (התאוששות כלכלית מהירה מהמשבר) הוא אחיזת עיניים. בסקר שנערך בין 13,300 חברי ה-CFA, ארגון עולמי ליועצי השקעות, נמצא כי רק כ-10 אחוזים מאמינים שאכן תהיה התאוששות כזאת.

  • עוד באותו נושא:
  • וול סטריט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully