וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צונאמי-צוקרברג: גם קוקה קולה תפסיק לפרסם בפייסבוק

27.6.2020 / 9:12

תאגיד המשקאות הודיע כי יצטרף ל-90 חברות, בהן ורייזון ויוניליוור, ויפסיק לפרסם ברשתות לחודש לפחות: "אין מקום לגזענות בעולם או במדיה החברתית"

צילום: רויטרס, עריכה: איתי עמרם

את המגיפה הזאת קשה לעצור. אחרי שיוניליוור הרעידה את עולם הפרסום עם הצהרתה כי תרד מהרשתות החברתיות עד סוף 2020, נכנסה גם קוקה קולה למאבק. התאגיד הודיע כי יעצור את הפרסום ל-30 יום לכל הפחות, ובכך מצטרף ליותר מ-90 חברות שכבר עשו את זה לפני כן. קמפיין "#StopHateProfit" צבר תאוצה - ומי יודע מתי ואיך הוא יסתיים.

"אין מקום לגזענות בעולם או במדיה החברתית", אמר מנכ"ל קוקה קולה ג'יימס קווינסי, "אנחנו מצפים מהרשתות החברתיות לשקיפות". כרגע נראה שאת כדור השלג הזה אי אפשר יהיה לעצור, וחברות רבות אחרות צפויות להפסיק את פעילותן עם פייסבוק. יש לציין כי ההכנסות השנתיות מפרסום בפייסבוק מגיעות לכ-70 מיליארד דולר.

אילוסטרציה קוקה קולה זירו פחית פחיות. ShutterStock
הסמל המוכר יורד לפחות לחודש/ShutterStock

בעקבות ההודעות של ורייזון ויוניליוור כי יפסיקו את שיתוף הפעולה עם פייסבוק, פרסם מארק צוקרברג הודעה בחשבון שלו. "אני מחויב לדאוג שפייסבוק תישאר מקום בו אנשים יכולים להשמיע את קולם כדי לדון בנושאים חשובים", אמר, "אבל אני גם יוצא נגד שנאה, הסתה לאלימות או לשלול ממישהו הצבעה, ואנחנו מחויבים להסיר גם את התוכן הזה, לא משנה מאיפה הוא מגיע". חלק מהפוסטים רק יסומנו אך לא יימחקו, אם יש להם ערך חדשותי, אך צוקרברג הדגיש כי אם הם יסיתו לאלימות או יובילו לשלילת הצבעה, הם יימחקו - גם אם יפורסמו על ידי פוליטיקאים או גורמים ממשלתיים רשמיים.

צוקרברג גם התחייב להגן טוב יותר על מהגרים, פליטים ומבקשי מקלט מפני מודעות שקובעות שהם נחותים יותר. צוקרברג לא התייחס באופן ספציפי לחרם על החברה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully