וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שכחתם לשלם בחניון? בעיריית אור יהודה ידאגו להזכיר לכם

28.6.2020 / 13:05

עיריית אור יהודה החלה להפעיל מערכת חכמה שמתזכרת תושבים ואורחים בשני חניונים בעיר להפעיל אמצעי תשלום עם הגעתם לחניון. בקרוב יוצב שילוט אלקטרוני עבור הנהגים עם עדכון לכמות החניות הפנויה בחניונים

עיריית אור יהודה החלה להפעיל מערכת אוטומטית כשירות לתושבים שתייצר עבורם תזכורת להפעלת אמצעי תשלום במספר חניונים בעיר. העירייה החליטה לאמץ טכנולוגיה שבה המערכת מזהה רכבים שמגיעים לחניון מגדל המים ולחניון מול הקניון ושולחת תזכורת לנהג ישירות לנייד שלא לשכוח להפעיל את אמצעי התשלום לפני עזיבת הרכב.

את המערכת פיתחה חברת סטארט-אפ בשם wise sight והיא משתמשת בטכנולוגיית זיהוי עצמים במצלמות וידאו וכן ניתוח מספרי רכב בזמן אמת. רשת המצלמות "מדברות" זו עם זו ומלוות כל רכב בתוך החניון עד לחניה או עזיבה את החניון. כאשר מכונית חונה, נשלח לנהג ישירות דרך אפליקציית התשלום (פנגו או סלופארק) הודעת תזכורת להפעיל את התשלום. לא די בכך, מערכת המחשוב המשוכללת מזהה את המכוניות של תושבי העיר, כלי רכב הרשומים כשייכים לנכים במידה ורכבים אלו לא נדרשים בתשלום, המערכת "מדלגת" על הודעת התזכורת עבורם.

מערכת לניהול חניות. עיריית אור יהודה,
הדמיית חניון מגדל המים מנקודת המבט של מערכת הניהול/עיריית אור יהודה

במצב העניינים הנוכחי, מצב החניון ומספר מקומות החניה הפנויים נבדק בכל כמה דקות כאשר בקרוב יוצב שלט אלקטרוני המציג לנהגים ברחוב את כמות החניות הבלתי מאוישות בחניונים ללא שער או עמדת תשלום כפי שקיים בערים אחרות.

חברת מילגם, אשר מנהלת את מערך החניה והפיקוח בעיר, מנהלת את הפרויקט עבור עיריית אור יהודה. בהתאם להצלחת הפרויקט, חניונים נוספים ירושתו בציוד המתקדם ויקטינו את כמות הדוחות שהחונים מקבלים בגלל לחץ או שכחה.

ליאת שוחט, ראש העיר, מציינת: "אנו נמצאים בחיפוש מתמיד אחרי כלים וטכנולוגיות לשיפור איכות החיים בעיר. עוגמת הנפש כתוצאה מקבלת דוח חניה מוכרת וידועה ועל כן אנחנו מוכנים לבחון שימוש במערכות החדשניות ביותר שקיימות כדי להזכיר לנהגים, תושבים ואורחים, להפעיל את אמצעי התשלום. אנו סבורים שעדיף להשקיע במנגנוני תזכורת ולא באכיפה בלתי נעימה".

  • עוד באותו נושא:
  • חניה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully