וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קורונה-אפ: מי חשב שנוכל להזמין פלאפל דרך אפליקציה?

29.6.2020 / 13:17

לא רק משלוחי המזון ויצרני האלכו-ג'ל מרוויחים מההאטה בפעילות העסקית, גם מפתחי האפליקציות מדווחים על ביקושים גדולים: "אין מנוס לעסקים מאשר להפוך ליותר ויותר טכנולוגיים"

אחרי כמעט שלושה חודשים, המסעדות אמנם נפתחו אבל השפים הגדולים עדיין שוברים את הראש. ההאטה בפעילות העסקית היא כבר לא זמנית וחמור מכך - התקווה לא נראית באופק. המסעדות ובתי האוכל לא חזרו למתכונת מלאה ויש מי שמחפש פתרונות יצירתיים. בעיר ניו יורק, אחת מבירות הקולינריה העולמיות, החליטו כמה שפים ידועים למכור את הסרוויס שלהם גם באמצעות האפליקציה הקהילתית Woodspoon, שעד כה שידכה בין בשלנים ללקוחות פרטיים לצורך רכישת מנות מוכנות.

הצטרפותם לאפליקציה הרימה כמה גבות, אבל היוותה עוגן למסעדנים נוספים לחשב מסלול מחדש. רשימת ההמתנה, למי שתהה, מסתכמת כעת ב-200 בשלנים שממתינים לתורם להצטרף לאפליקציה. Woodspoon מצידה מיהרה להפוך את הממשק שלה לחדשני וחווייתי יותר על ידי חלוקת השפים לקטגוריות, ביצעה עדכונים באפשרויות התמחור ווידאה שהאפליקציה תעמוד בעומסים גדולים יותר.

Woodspoon. יח"צ WOODSPOON,
המפתחים לא נחים. אפליקציית Woodspoon/יח"צ WOODSPOON

העולם החדש שמכתיב ריחוק חברתי מאלץ את בעלי העסקים להרחיב את השימוש בטכנולוגיה. במהלך החודשים האחרונים ראינו כבר בעלי עסקים שמיהרו לפתח אפליקציות דיגיטליות שיניעו את העסק שלהם גם בימים אלו וגם יישארו בעתיד. החל מדוכני פלאפל שמציעים להזמין מנות באפליקציה ועד חוגים שמאפשרים רישום און ליין . מיותר לחשוב שהעתיד יהיה שונה: החדשנות הדיגיטלית תישאר בחיינו גם כשנוריד את המסכות ונוכל לחזור לשגרה חדשה. במילים אחרות: כבר הבנו שפגישה בזום חוסכת טיסה לפגישה בחו"ל ואין לנו שום צורך לעמוד בתור לסופרמרקט.

מי שמרגיש זאת היטב, הם מפתחי האפליקציות שכעת נהנים מתור זהב משלהם. "נכון שנדחפנו בלי ברירה למצב הקיים, אבל הרבה עסקים יכולים עכשיו להמציא את עצמם מחדש דרך כלים טכנולוגיים", אומר עודד שושן, מנכ"ל משותף בחברת MonkeyTech, המתמחה ביצירת מוצרים טכנולוגיים בעולם המובייל והווב. "מי שיבין את העידן הטכנולוגי וידע לרתום אותו לצרכיו - יצליח בגדול".

לאיש אין ספק: עם או בלי קורונה, תפקידה של הטכנולוגיה הוא לפשט ולהנגיש תהליכים רבים שיחסכו מכולנו זמן, עלויות והתקהלות. ואולם, מדובר בהשקעה לא קטנה. הטכנולוגיה חייבת לעלות כיתה ולהיות מתקדמת וטובה יותר מכל הבחינות: החל משרתים חזקים ויציבים שיצליחו להתמודד עם עומס רב ועד ממשק משתמש שיהיה פשוט ואינטואיטיבי, שיותאם לילדים ועד קשישים.

"מי חשב שנוכל להזמין פלאפל מהדוכן דרך אפליקציה, ללמוד און ליין באוניברסיטה, או לחגוג ליל סדר משפחתי בזום?" אומר-שואל שושן, "הכיוון בעולם האפליקציות עכשיו הוא מיקוד, פשטות והנגשה. אלו הם הערכים המוספים הדרושים בתקופה הזאת".

גלריית תמונות אינטראקטיבית לילדים

שושן מספק דוגמאות נוספות לאפליקציות שעשו שינוי מאז הקורונה: "אפליקציות נוספות כמו Playform, שמאפשרת לבני נוער למדוד ולדרג את הפוטנציאל שלהם ככדורגלנים ולהתאמן בצורה חווייתית במגרש, הוסיפה תרגילי ספורט שניתן לבצע בבית והטמיעה כלי מדידה חדשים; גם האפליקציה Pitpitap, מצאה פתרון חדש לריחוק של הילדים בתקופת הקורונה מהדברים שהם הכי אוהבים לגלות והעלתה גלריית תמונות אינטראקטיבית במיוחד לקטנטנים שעכשיו קצת יותר מבלים בבית.

הרצון העסקי להיות זמין ושירותי עבור הלקוחות, הוביל מנהלים ויזמים רבים לעדכן את האפליקציות שלהם ולהרחיב את מערך היישומים הדיגיטליים. אין מנוס לעסקים מאשר להפוך ליותר ויותר טכנולוגיים", מוסיף שושן, "עסק שרוצה להצליח בכל מצב, ודרך אגב, לא רק עסק, למעשה כמעט כל תחום בחיים שלנו, כבר לא יכול להרשות לעצמו להתקיים באוף-ליין בלבד. מה שקורה עכשיו זה כמו לעבוד על סטרואידים. תהליכים שהיו יכולים לקחת שנתיים-שלוש קורים תוך זמן קצר בלבד".

גם אפליקציות ותיקות מוצאות את עצמן נדרשות לחזור לשולחן השרטוט ולעשות שינויים שיתאימו לתקופה. גם נטפליקס הענקית נאלצה להאט את נפח התעבורה במדינות מסוימות כדי לעמוד בביקושים החריגים בתקופת הסגר ואפליקציית הקורקינטים Lime סגרה את אפשרות ההשכרה בזמן הסגר ופתחה אותה מחדש עם ממשק ידידותי ומהיר יותר. הצורך בממשק חווייתי, כך מסתבר, מגיע מהלקוחות ומשותף גם למורה ליוגה, למסעדה שכונתית ולחדר הכושר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
עודד שושן. יחצ,
עסק לא יכול להתקיים רק באוף-ליין. שושן/יחצ

"היי, שמרו על עצמכם שם בחוץ"

"כולם שואלים את עצמם עכשיו איך הם יכולים לעבור לעולם הטכנולוגי", אומר שושן ומודה שלא לכולם מומלץ לפתח אפליקציות ייעודיות. "כל עסק צריך להבין מהי הגישה החכמה עבורו לכניסה לעולם המקוון, זו שגם תהיה יעילה, גם תחסוך כסף וגם תחסוך זמן פיתוח".

הלקוחות, כאמור, מצפים לזה. ובכל זאת, לפעמים מספיק לשלב פתיחה למשתמש בסגנון "היי, שמרו על עצמכם שם בחוץ", כדי להפוך את הקשר לאישי יותר. שושן סבור שבזמן שקהל היעד צורך את המוצר בצורה אחרת לגמרי: בשעות אחרות, במצב נפשי שונה, או מתוך צורך שהשתנה - האפליקציה צריכה להתאים את עצמה למצב החדש ולא להתעלם או לפחד ממנו.

"כשאני נכנס לאפליקציית 'תן ביס' וההודעה הראשונה שאני רואה זה משהו בנוסח 'אנחנו פה איתכם, הכנסנו את האפשרות להשאיר את המשלוח ליד הדלת וייתכן שזמני המשלוח יתארכו בשל העומס' - אני מרגיש שמבינים את המצב שלי ועונים על החששות שלי. ומוצר טוב חייב לדעת לעשות את זה ולנהל דיאלוג עם הלקוחות שלו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully