וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התרופה לקורונה אולי בדרך, אבל המחיר, אוי המחיר

29.6.2020 / 16:44

חברת גיליאד, היצרנית של Remedsivir, פרסמה מחירון אחיד לכל הממשלות שירצו להשתמש בתרופה: 2,340 דולר לחמישה ימי טיפול. ביטוחים וגופים פרטיים ישלמו אפילו יותר

צילום: ערוץ כנסת

מאז כניסת הקורונה לחיינו עסוקה האנושות בחיפוש אחרי חיסון או לכל הפחות תרופה לנגיף. חברת גיליאד האמריקנית פיתחה לאחרונה את הרמדסיביר (Remedsivir), שכבר אושרה על ידי הממשל לשימוש חירום, והיום (שני) חשפה את עלות הטיפול: 390 דולר עבור בקבוקון, 2,340 דולר לטיפול של חמישה ימים.

גיליאד הודיעה כי המחיר אחיד לארצות הברית ולמדינות מפותחות בעולם "כדי לוודא שדבר לא עומד בדרכה של התרופה להגיע למטופליה". את ההצהרה הזאת מסר מנכ"ל החברה דניאל או'דיי, שהבהיר כי השימוש במחיר אחיד מונע משאים ומתנים שיעכבו את משלוח התרופה ויכבידו על החולים.

חברת גיליאד, האחראית על יצור תרופה לטיפול חירום בחולי נגיף הקורונה, שהותקפה במלחמת סייבר על ידי איראן לפי דיווחים. 08 במאי 2020. רויטרס
לא רוצים מו"מ מיותר עם אף אחד. גיליאד/רויטרס

המחיר שפרסמה גיליאד הוא לממשלות. חברות ביטוח וחברות פרטיות אחרות שירצו לרכוש את התרופה ייאלצו לשלם קצת יותר - 520 דולר לבקבוק ו-3,120 דולר לטיפול של חמישה ימים. המחיר הזה יהיה, כפי הנראה, נפוץ יותר בשל הכיסוי הביטוחי של חולים רבים בארצות הברית. יש לציין כי בעולם יש למעלה מ-10 מיליון חולים, יותר מרבע מהם אמריקנים.

ה"קוד" של חמישה ימים נקבע לאחר שמחקרים שערכה גיליאד קבעו כי זהו הפרק הזמן הממוצע שבו חולה מתאושש מקורונה באמצעות התרופה. עם זאת, היא לא הוכחה כמצילה ממוות. כחצי מיליון בני אדם, 5 אחוזים מהחולים, בעולם מתו עד כה מקורונה ברחבי העולם.

  • עוד באותו נושא:
  • קורונה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully