וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שת"פ משמעותי בין וולטה סולאר וסינרג'י אנרגיה מתחדשת

30.6.2020 / 13:26

עסקה אסטרטגית על הקמת גוף משותף ועצמאי בין שני הגופים לניהול נכסים סולאריים מניבים במגזר הביתי ובמסחרי. היקף ההשקעה: 120-150 מיליון שקל

חיבור עסקי אסטרטגי משמעותי הוכרז היום בענף האנרגיה הסולארית: הבוקר (שלישי), הודיעו חברות וולטה סולאר (Volta Solar) ו-סינרג'י אנרגיה מתחדשת (S'ENERGY) - בבעלות ד"ר יעל אלמוג זכאי, מבעלי השליטה בבנק איגוד, וד"ר יעקב גרוסמן, מוותיקי שוק ההון הישראלי ואביעד מור, מנכ"ל החברה, על הקמת גוף משותף ועצמאי להקמה וניהול נכסים סולאריים מניבים הן במגזר הביתי והן במסחרי. הגוף המשותף יפעל לצד הפעילות השוטפת של החברות. היקף ההשקעה של הגוף המשותף מעורך בסכום שנע בין 120-150 מיליון ש"ח. בנוסף, סינרג'י תיכנס בהשקעה אסטרטגית בוולטה סולאר בעבור כ-22% מהחברה, שתמזג לתוכה את פעילות סינרג'י בשוק מכירת הגגות המסחריים-תעשייתים.

וולטה סולאר. יחצ,
וולטה סולאר בפעולה/יחצ

מדובר בשיתוף פעולה "ישרא-סולארי" ראשון מסוגו, שקורה כאשר רק לאחרונה הציג שר האנרגיה, ד"ר יובל שטייניץ, את התכנית למעבר לייצור שליש מהחשמל באמצעות אנרגיה מתחדשת, ובעיקר תוך ניצול אנרגית השמש. הגוף המשותף, שיוקם על ידי השתיים, ירכז לתוכו את פעילות הייזום של החברות להקמת נכסים סולאריים מניבים, הן במגזר הפרטי והן במסחרי ויאפשר לחברות להרחיב את הפעילות הקיימת של כל אחת מהן. וולטה תמשיך להתמקד בייזום, במכירה, בהתקנה ובתחזוקה של מערכות סולאריות, גם ללקוחות וגם לשותפות וולטה-סינרג'י בשוק הבייתי והמסחרי-תעשייתי, וסינרג'י תמשיך להתמקד בתחום הייזום של מערכות סולאריות על מאגרי מים, קרקעות וגגות ענק.

ערן טל מנכ"ל וולטה סולאר. יחצ,
"שתי החברות ייהנו האחת מהיתרונות של השנייה". ערן טל/יחצ

ערן טל, מנכ"ל חברת וולטה סולאר: "הקמת גוף ההשקעות המשותף תאפשר לשתי החברות ליהנות כל אחת מיתרונותיה של השנייה. היכולות הפיננסיות המועצמות, מערך התפעול, המכירות והשירות החדשים יאפשרו לנו להרחיב את פעילות החברות במטרה לעמוד ביעדים החדשים שהציבה הממשלה ובכך להצעיד את משק החשמל הישראלי אל עבר עתיד ירוק יותר".

אביעד מור, מנכ"ל חברת סינרג'י: "ההשקעה שלנו בוולטה והקמת גוף ההשקעות המשותף, הנם מתוך ראייה אסטרטגית בחשיבות הנוכחות של וולטה באלפי מקומות צרכנות בפרויקטים סולאריים ובתחומים נוספים בעתיד. וולטה הנה חברה חדשנית, פורצת דרך ואנו צופים כי תמשיך להוביל את התחום בעתיד".

חברת וולטה סולאר הוקמה על ידי ערן טל וטל הרכבי עם המשימה להאיץ את המעבר לאנרגיה סולארית מתחדשת, תחילה בישראל. החברה מקימה, מתחזקת ומתפעלת מערכות סולאריות על גגות ביתיים, מסחריים-תעשייתיים וציבוריים. בעת משבר הקורונה הציגה החברה מודל ייחודי של ליסינג סולארי, כזה המאפשר לצרכן לייצר הכנסה פסיבית ללא כל השקעה מצידו. מאז הקמתה, לפני פחות משלוש שנים, הצליחה החברה להגיע לשיעורי צמיחה גבוהים אשר הביאו אותה למובילות שוק בסגמנט הגגות הבייתים ולשחקן משמעותי בסגמנט הגגות המסחריים-תעשייתיים. שיתוף הפעולה עם חברת סינרג'י יהפוך את החברה לאחת השחקניות המובילות בסגמנט הגגות המסחריים/תעשייתיים בישראל.

חברת סינרג'י היא חברה יזמית מובילה בתחום ההשקעות והמעבר לאנרגיה מתחדשת. החברה מתמחה בייזום, פיתוח, מימון, הקמה, ניהול ותפעול של פרויקטים בתחום הפקת החשמל הסולארי. כחלק מאסטרטגיית צמיחה מואצת בתחום, נוהגת החברה להקים שותפויות אסטרטגיות, במסגרתן הוקמה השותפות עם מנורה מבטחים ב-2018. סינרג'י ומנורה מקימות בימים אלה פרויקטים סולאריים בהספק מצטבר של כ- 110 מגה וואט וזאת כחלק מזכיית השותפות במכרזי רשות החשמל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully