וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצמצמים סיכונים אונליין: אלו הסכנות שאורבות לנו ברשת

בשיתוף כלל ביטוח ופיננסים

5.7.2020 / 18:45

האינטרנט מביא לחיינו תועלות רבות, אבל גם טומן בחובו סכנות שעם הזמן רק הולכות ומתגברות. אז איך מתגוננים, ומה לעשות במקרה של תקיפה?

מדי שנה יכולות ההאקרים משתכללות, והופכות אגרסיביות יותר, חכמות יותר, ומסוכנות הרבה יותר. למעשה, בשנת 2020 צפויות כ-108 מיליארד תקיפות סייבר ברחבי העולם , ונדמה שאף אדם או גוף לא חסין. בנקים גדולים, משרדי ממשלה, בתי חולים, גופי ביטחון ואנשים פרטיים - כולם מהווים יעדי תקיפה פוטנציאליים עבור אותם האקרים, שעושים את הונם מדרישות כופר ברשת וגניבת זהויות.

אף אדם לא חסין

אחת הסכנות הגדולות בעידן הדיגיטלי שאנחנו חיים בו, אם לא המרכזית שבהן, היא סכנת גניבת הזהויות והפרטים המזהים שלנו, וביניהם מספר תעודת הזהות, כתובת המגורים, סיסמאות לחשבונות הסושיאל שלנו ואפילו פרטי האשראי וחשבון הבנק. עם השנים, ההאקרים פיתחו שיטות מתוחכמות לעשות זאת, בין אם דרך מאגרי מידע גדולים, כמו פריצה יזומה לאתרי הבנקים או אתרי המשרדים הממשלתיים וגניבת מאגרי המידע שלהם, ובין אם דרך האנשים הפרטיים, שמבלי לשים לב עלולים לנדב את אותם הפרטים בשמחה גדולה.

קיבלתם מייל מנסיך דרום אפריקאי מסתורי שמספר שדווקא אתם מכולם זכיתם בהגרלת ענק, ושמזמין אתכם ללחוץ על לינק מפתה להשארת פרטים? יש סיכוי שאתם עדים לפעולת "פישינג", דרכה עלולים לשתול במחשב הפרטי שלכם תוכנת מעקב זדונית, או לבקש מכם לנדב פרטים אישיים שישמשו נגדכם בעתיד.

התבקשתם לאחזר את הסיסמאות שלכם מכתובות אתרים שנראות מוכרות אבל עם קידומת שונה? גם זו דרך לחלץ מכם את הסיסמה בלי מאמץ מיוחד, ומשם - הדרך לפרוץ את חשבונות המייל והסושיאל שלכם, ולדרוש כופר עבור אלו, קצרה במיוחד.

סייבר פרטיות ברשת. ShutterStock
סייבר פרטיות ברשת/ShutterStock

מדרישות כופר ועד שיימינג אונליין

מלבד כסף, שאותם האקרים עלולים לדרוש בעבור שחרור החשבונות, או אפילו הסרת ההשתלטות על המחשב הפרטי, לגניבת הזהויות והפרטים האישיים עלולות להיות השלכות מרחיקות לכת והרסניות במיוחד על חייכם האישיים במובן הרחב. בין השאר, הפרטים הללו עלולים לשמש להשתלטות על אפליקציות מרכזיות והתנהלות בשמכם במרחב הדיגיטלי, מה שעלול להוביל להאשמות פליליות על לא עוול בכפכם. בנוסף, גניבת הזהויות ברשת נועדת, במקרים רבים, גם לצרכי הכפשות ושיימינג. תמונות פרטיות שצילמתם, פרטי מידע, התכתבויות או כל פרט אחר שידוע רק לכם - כל אלה עלולים להיחשף ברגע לאותם האקרים בעלי כוונות זדון, ובמרחק קליק אחד עלולים למצוא את עצמם מופצים ברחבי המרשתת.

אז מה עושים?

כשזה נוגע לגניבת זהויות, הדבר הראשון שכדאי לעשות הוא לוודא שאתם מגנים על עצמכם באופן המיטבי. בין השאר, זה אומר לא לשחרר פרטים אישיים ולא לשתף אותם עם אף אדם או אתר שנראה לכם חשוד. אם אתם נדרשים למסור פרטי אשראי ברשת - תוודאו שמדובר באתר לגיטימי ומאובטח, על פי תקני אבטחה מחמירים. כמו כן, אל תעבירו אף פרט מידע, גם אם נראה לכם זניח, לאנשים שאתם לא בוטחים בהם באופן מלא. אל תקליקו על קישורים חשודים, בטח לא כאלה שמצורפים במייל פרטי או בהודעות וואטסאפ או סמס, ואל תורידו קבצים ממקורות לא מהימנים, וכן תקפידו על בחירת סיסמאות חזקות ושונות לכל אתר אליו אתם נכנסים.

דעו שבנוסף לכל דרכי ההתגוננות הללו, ולאור הגידול הדרמטי בתקיפות הסייבר ובתופעת גניבת הזהויות, חברת "כלל ביטוח ופיננסים" השיקה לאחרונה את Online Protect, מוצר ביטוחי ראשון מסוגו כאן בארץ, שבין השאר מציע פיצוי כנגד גניבה מקוונת מכרטיסי אשראי, חשבונות ברשת או ארנקים דיגיטליים, פיצוי כנגד נזק כספי שנגרם כתוצאה מ"פישינג", פיצוי על ייעוץ משפטי, רפואי או פסיכולוגי כתוצאה מגניבת זהות או שיימינג ברשת ופיצוי על מתקפות סייבר אחרות שנועדו לגנוב את זהותכם, או לדרוש מכם כופר כספי רב.

לפרטים והצטרפות

בשיתוף כלל ביטוח ופיננסים
  • עוד באותו נושא:
  • סייבר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully