וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דרמה בתעשייה האווירית: מפטרת 900 עובדים

עמירם ברקת

1.7.2020 / 15:44

משבר התעופה הבינלאומי מגיע לישראל עם פיטורים בחטיבת התעופה. מוקדם יותר היום נחשף ב"גלובס" כי מנכ"ל החברה נמרוד שפר פורש אחרי שנתיים בלבד

צילום: התעשייה האווירית

לאחר שאיירבוס הודיעה על פיטורים של כרבע מכוח האדם שלה, כ-15 אלף עובדים, המשבר בענף התעופה נותן אותותיו גם בתעשיה הישראלית. ל"גלובס" נודע כי דירקטוריון התעשייה האווירית התכנס בשבוע שעבר והחליט על פיטורים של עד כ-900 עובדים מחטיבת התעופה בתע"א.

חטיבת התעופה מעסיקה כ-5,000 עובדים מתוך כ-16 אלף עובדי החברה. החטיבה עוסקת בין היתר בתחזוקת מטוסים, ייצור רכיבי מטוסים ומטוסי מנהלים. לאורך העשור האחרון צברה החטיבה הפסדים של כ-600 מיליון דולר. גם בשנת 2019, שנת שיא בתעשיה האווירית, החטיבה סיימה ברווחיות תפעולית אפסית. בחברה חטיבות ביטחוניות יעילות ורווחיות, אשר לאורך השנים סבסדו את החטיבה. החברה חוששת מהמצב בעידן הקורונה ומכך שלחברה אין יתרות להמשך ספיגת הפסדי החטיבה בעתיד.

הראל לוקר. אייל יצהר, גלובס, מערכת וואלה!
ימים לא פשוטים. הראל לוקר/מערכת וואלה!, אייל יצהר, גלובס

בתוך כך, כפי שנחשף ב"גלובס" מנכ"ל תע"א נמרוד שפר הודיע על פרישה. שפר, אלוף במיל', מונה לתפקיד לפני כשנתיים. הוא הצטרף תחילה כסמנכ"ל תכנון אסטרטגי ולאחר כחצי שנה מונה למנכ"ל. שפר הוא טייס קרב לשעבר ושימש כראש מטה חיל האוויר. בתפקידו האחרון בצה"ל הוא כיהן כראש אגף התכנון.

תע"א עברה תחת הנהגתם של שפר והיו"ר הראל לוקר שינויים משמעותיים, התוצאות העסקיות השתפרו ואף הגיעו לשיא ב-2019 וכך גם היחסים עם ועד העובדים.

השנה הקרובה הייתה אמורה לעמוד בסימן הפרטה של החברה ואף הנפקה שלה בבורסה, אולם בשלב זה המהלך נעצר, בין היתר על רקע משבר הקורונה והתנגדות של ועד העובדים. בכל מקרה, מהלך כזה מחייב אישור ממשלה.

מתע"א נמסר כי "בתקופה זו של אתגרים עסקיים ענקיים בשל מגפת הקורונה, צריכים לשנס מותניים ולהתאים את מבנה כוח האדם למציאות החדשה בין היתר בעולם התעופה".

  • עוד באותו נושא:
  • הראל לוקר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully