וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רכילות עסקית: כך ישמרו בלוריאל על כדור הארץ

רונית מטיאס

5.7.2020 / 11:08

וגם: אאוטלט חדש בירכא, באוניברסיטת תל אביב מדברים על פילנטרופיה, בשייטת 13 עושים כבוד ליד שרה ודורון מדלי למען בריאות הנפש

קיימות בארץ ישראל יפה

אלי שגיב,  דניאלה פרוסקי שיאון, אילן נקש וגלי לב. רונית מטיאס, מערכת וואלה!
אלי שגיב, דניאלה פרוסקי שיאון, אילן נקש וגלי לב/מערכת וואלה!, רונית מטיאס

באירוע מצומצם שנערך במועצה לארץ ישראל יפה על-פי הנחיות התו הסגול, הושקה תכנית הקיימות החדשה "לוריאל למען העתיד", והוצגו היעדים החדשים של הקבוצה ל-2030, הנותנים מענה לאתגרים הסביבתיים והחברתיים העולמיים המתגברים.

אלי שגיב, מנכ"ל לוריאל ישראל; דניאלה פרוסקי-שיאון, סמנכ"לית תקשורת וקיימות ודוברת החברה; אילן נקש, מנהל חטיבת לוריאל פריז; וגלי לב, מנהלת שיווק תחום טיפוח הפנים השיקו באירוע את גרנייה Bio מותג טיפוח אורגני חדש המבוסס על רכיבים שמקורם מהטבע, בעל תו תקן אורגני בהתאם לתקנות קוסמוס EcocertGreenlife. אלי שגיב אמר כי התוכנית החדשה מאיצה את המהפך שלוריאל מבצעת במודל העסקי שלה, כך שיכבד את גבולות כדור הארץ ומחזקת את מחויבותה לקיימות ולהכללה חברתית. לדבריו מהפיכת הקיימות של לוריאל נכנסת לעידן חדש, ולוריאל מאיצה משמעותית את המאמצים שלה כדי שכולנו נוכל לחיות בעולם טוב יותר. שגיב ציין כי הם עושים זאת דרך הפעילות העסקית, ועם תכנית "לוריאל למען העתיד" הם מתחילים מסע חדש בן עשור, שבו הם לוקחים על עצמם מחויבויות שאפתניות שנקבעו על-ידי מדענים, כולל בישראל.

אילן נקש אמר כי כצעד ראשון בישראל, וכחלק ממימוש האסטרטגיה הגלובלית, משיקה לוריאל ישראל מותג חדש המסמל ערכים סביבתיים וחברתיים, וגרנייה Bio מבוסס על רכיבים שמקורם מהטבע. המוצר מבוסס על פורמולות טבעוניות שאינן מכילות רכיבים שמקורם או תוצריהם מן החי, בעל תו תקן אורגני, אריזות המיוצרות מחומרים ממוחזרים וניתנות למחזור והרכיבים גודלו באופן אורגני ותחת תקני סחר הוגן.

דניאלה פרוסקי שיאון אמרה כי בין הצעדים שיינקטו בישראל במסגרת התכנית, הפחתה משמעותית של צריכת מים, אנרגיה וטיפול בפסולת בתהליכי הייצור והשינוע הלוגיסטי, הפחתת פלסטיק בתהליכי אריזת המוצרים ללקוחות, עבודה עם ספקים אסטרטגיים ליישום יעדי קיימות בעבודתם, קידום מטרות חברתיות וסביבתיות באמצעות מותגי החברה ועוד. רונן רייבנבך שהפיק את האירוע, דאג לעיצוב החלל עם שפע צמחיה ואלמנטים חווייתיים.

seperator

שומרים ופותחים

בני חליף, יואב קפלן, סלמן קדמני, עמיחי קילשטיין, חי גאליס, רן שטיינמן, נסרי קדמני. קרן אור לב,
בני חליף, יואב קפלן, סלמן קדמני, עמיחי קילשטיין, חי גאליס, רן שטיינמן, נסרי קדמני/קרן אור לב

בסוף השבוע נפתחה חנות האאוטלט של H&M, החנות הראשונה נפתחה במתחם SEVEN & BIG FASHION OUTLET מקבוצת צים אורבן לייף בירכא, ומוצעים בה מגוון פריטים בהנחה של עד 70%.

לכבוד הפתיחה, נערכה הרמת כוסית מצומצמת בהשתתפות עמיחי קילשטיין, מנכ"ל מאץ' ריטייל, זכיינית קבוצת H&M בישראל; יוסי מנשה מנכ"ל BIG FASHION OUTLET ירכא; יואב קפלן, משנה למנכ"ל ושותף בחברת צים אורבן לייף; בני חליף, מנהל הנכסים צים אורבן לייף; חי גאליס, מנכ"ל קבוצת BIG ; סלמן ונסרי קדמני שהקפידו על ריחוק חברתי ועטיית מסכות.

seperator

פילנתרופיה בקורונה

סיגל אדר ורד גרינבוים עדי אולמרט. איציק ביר,
סיגל אדר, ורד גרינבוים, עדי אולמרט/איציק ביר

עו"ד עדי אולמרט, מנכ"לית אגודת ידידי אוניברסיטת תל-אביב יזמה מפגש ראשון של מנכ"לי אגודות ידידים, קשרי חוץ וגיוס משאבים של הארגונים המובילים בישראל תחת הכותרת פילנתרופיה - יום שאחרי הקורונה. בדיון עלו שאלות של הגדרת חזון והצבת מטרות ושאלות אישיות כמו מהי פילנתרופיה בעיני, וכולם הודו כי בחודשים האחרונים העבודה השוטפת הפכה לאתגר גיוס משאבים לשעת חירום, מקרב קרנות, תורמים פרטיים וחברות שהתגייסו למאמץ. בבתי החולים התמקדו ברכש ציוד רפואי ובמוסדות האקדמיים התמקדו בעיקר במלגות הישרדות לסטודנטים בקשיים כלכליים.

אולמרט הגדירה את עקרונות עבודתה כמסע שמקורו באהבת אדם, בכוחם של אנשים וכוחו של השפע לחולל שינוי בעולם, בלתת ולהתחבר לקהילה של נתינה. לא נמסרו שמות של תורמים וגם לא נאמרו סכומים, אך מוערך כי בתקופת הקורונה לבדה גויסו משאבים שעברו את רף עשרות מיליוני דולרים.

יונה ברטל ממרכז פרס לשלום וחדשנות אמרה כי עבורה משמעות גיוס משאבים היתה תמיד למען המדינה, למכור את המדינה ואת פניה היפים, מימי רבין, דרך ימי פרס ועד היום.

במשתתפים: ורד גרינבוים מרכז רפואי תל השומר, סיגל אדר מרכז רפואי שמיר (אסף הרופא), ורד רוט מרכז רפואי תל אביב ע"ש סוראסקי, אורלי מסקין מרכז רפואי רבין, אוריין סבן אוניברסיטת בר אילן, שירה בן אור וקלאודיה הראל אוניברסיטת חיפה, יעל גורן-וגמן מכון ויצמן למדע ימית שנון-מזרח אוניברסיטת בן גוריון בנגב, ועפר שמחוני הטכניון.

seperator

הוקרה ליד שרה

אורי לופליאנסקי , תאל ד. ומוישי כהן. בני כהן,
אורי לופליאנסקי , תאל ד. ומוישי כהן/בני כהן

בבסיס השייטת בעתלית, הושק שיתוף פעולה בין צה"ל ליד שרה, במהלכו מפקד שייטת 13 תא"ל ד. העניק מדליית יחידה לרב אורי לופליאנסקי, מייסד יד שרה ולמנכ"ל מוישי כהן. הביקור בבסיס נערך כהבעת תודה הדדית של איחוד הכוחות הצבאי והאזרחי בלוחמה בקורונה. ביד שרה ציינו את תודתם וההוקרה למפקד שייטת 13 וליחידתו על איסוף ומילוי חוזר של בלוני חמצן במסגרת האשפוז הביתי שיד שרה העניקה לכ-2800 חולי הקורונה בביתם, כדי למנוע אשפוז בבית החולים ולעזור להם להחלים בבית.

seperator

נפגשים ומתרגשים

גדעון לויט ואסף וייס. יח"צ,
גדעון לויט ואסף וייס/יח"צ

עו"ד גדעון לויט, שותף ומנהל תחום ההיי-טק במשרד עורכי הדין שביט בר-און גלאון צין ויתקון ושות', ואיש העסקים והיזם אסף וייס, נפגשו השבוע לקראת כנס ה-startup Investor Pitch & Networking-שיתקיים זו הפעם השנייה במשרד בתחילת אוגוסט. את הכנס יזם ומארגן עו"ד לויט, שותף ומנהל תחום ההיי-טק במשרד, ובין הקרנות שישתתפו בכנס Capital Nature, In Ventures , Ibex investors , Ofek VC , Agrination VC , ICI Fund and PeakBridge VC ועוד.

הכנס יתמקד בסטרטאפים המפתחים טכנולוגיות בתחומי קיימות (Impact) השייכים לעולמות הקלינטק, אגריטק, פודטק, שינויי אקלים , תחבורה חכמה, אינטרנט של הדברים ועוד.

seperator

בריאות הנפש

גיל זלצמן, גלי ברגר וניצן לביא. חן גלילי,
גיל זלצמן, גלי ברגר וניצן לביא/חן גלילי

גלי ברגר, ראש מערך הדוברות והתוכן של סופר-פארם, מובילה מהלך משותף של רשת סופר-פארם ועמותת ידידי המרכז לבריאות הנפש גהה תחת הכותרת "נפטרים מהסטיגמות על הפרעות נפש", שמטרתו שינוי השיח על הפרעות נפשיות במטרה להקל על המתמודדים עמן ועל קרוביהם. 1 מ-4 ישראלים סובל מהפרעות נפשיות - הסטיגמה גורמת לסבל נוסף ומונעת לא פעם קבלת טיפול נכון ובזמן. בקמפיין מככבים היוצר דורון מדלי, הזמר אדם והיוטיוברית אורן גל.

דורון מדלי דפנה בסטר. משה נחמוביץ  איתמר כהן,
דורון מדלי, דפנה בסטר/משה נחמוביץ איתמר כהן

בעידן הנוכחי של הקורונה, בו רבים איבדו את מקום עבודתם ו/או חשים חרדה מהמצב, הצורך בשינוי השיח בנושא הפרעות נפשיות, שהן מחלות לכל דבר כמו כל מצב רפואי אחר, בוער יותר מתמיד. במסגרת המהלך תשיק סופר-פארם את "סטיגמטין" בעלות 10 ₪ תרומה לעמותת הידידים של המרכז לבריאות הנפש גהה.

בתוך קופסאות הסטיגמטין מגנטים עם מילים להעצמה אישית ועלון הסברה על הפרעות נפשיות ונזקי הסטיגמות, כשהרעיון הוא שמילים יכולות להנציח את הסטיגמה, אך גם לנצח אותה ולסייע בהתמודדות. האריזה המזכירה תרופה באה לומר יש תרופה לסטיגמה ובכך לעורר את השיח על הצורך בהכלה וקבלה של סובלים מהפרעות נפש.

ההכנסות ממכירת "סטיגמטין" שיימכר במשך שבועיים, ייתרמו לעמותת ידידי גהה, שמטרתה להנגיש את תחום בריאות הנפש ולשנות את הסטיגמה, התרומה תשמש להרחבת פעילות המרכז לתמיכה במשפחות של סובלים מהפרעות נפש, ללא קשר למקום בו הם מטופלים.

דפנה בסטר, יו"ר ומקימת אגודת הידידים אמרה כי לאורך השנים רבים הגיעו לבקר בגהה והיו מוכנים לתרום בסתר כדי לא להיות מזוהים עם נושא הפרעות נפשיות, וסופר-פארם היא החברה הראשונה והיחידה שהסכימה להיות מזוהה עם הנושא ולתרום לשינוי השיח ועל כך הם אסירי תודה.

ניצן לביא, מנכ"ל סופר-פארם אמר כי סופר-פארם שמה דגש על פעילויות חברתיות בעלות ערך לבריאות הציבור והקהילה לאורך כל השנה, והפעם מדובר בנושא שדווקא בגלל ה"טאבו" החברתי עליו, הוא בנפשם והם גאים לחבור לעמותת ידידי גהה בפעילותה החשובה ומקווים שהמהלך המשותף יעורר את השיח בנושא ויוביל לשינוי החברתי המיוחל ויסייע להתמודדותם של הסובלים מהפרעה נפשית ובני משפחותיהם.

seperator

חדשנות בירוחם

אלי הורביץ, אבי ורשבסקי, ססיליה וייסמן, יוסי בידץ. מיינדסט,
אבי ורשבסקי, ססיליה וייסמן/מיינדסט

המטה המרכזי של מרכז לחדשנות בטכנולוגיה וחינוך מבית מטח, MindCET בירוחם ארח בכירים מעולם ה Ed-Tech (טגנולוגיות חינוך) כחלק מאירוע סיום מסלול מו"פ לפיתוח מיזמים בתחום החינוך. המרכז נחשב לאחד מהחשובים בעולם בתחום פיתוח טכנולוגיות החינוך, ובשנים האחרונות, יצאו ממנו מספר אקזיטים בהם אפליקציית CodeMonkey המשמשת ללימוד עקרונות התיכנות.

שיחת היום הייתה השפעת נגיף הקורונה על מערכות החינוך בעולם ובישראל. אבי ורשבסקי, מייסד MindCET אמר כי פעילות מרכז החדשנות בחודשים הקרובים תוקדש לסגירת מעגל מהירה ומציאת פתרונות טכנולוגיים שיאפשרו למערכת החינוך להתמודד טוב יותר בסיטואציה בה תיאלץ לחזור ללימודים מרחוק וציין כי הקורונה היא בבחינת זרז משמעותי מאד לתהליכים שהמערכת הייתה חייבת לעבור בכל מקרה, והיום ברור לחלוטין שלאורך הזמן לא ניתן להסתמך רק על אפליקציות דוגמת זום, שאינן מאפשרות למידה אפקטיבית לאורך זמן, והעריך כי בטווח של שנה מהיום יביאו בשורות טכנולוגיות שיאפשרו למידה אפקטיבית גם מהבית ויצירת סביבה פדגוגית לא רק בבית הספר אלא גם מחוצה לו במקרה של למידה מרחוק מתמשכת.

במשתתפים: יוסי בידץ, מנכ"ל מטח; ד"ר ססיליה וייסמן, סמנכ"לית מחקר ופיתוח ב MindCET ; אלי הורוביץ, מנכ"ל קרן טראמפ.

seperator

טיסה ראשונה

חגית ניר,זאן דניאל רוך ואנדריי אנדרייב. יח"צ,
חגית ניר,זאן דניאל רוך ואנדריי אנדרייב/יח"צ

לראשונה מזה כ-4 חודשים, המריאה טיסתSWISS מקבוצת לופטהנזה, מתל אביב לציריך, מי שזכה לחנוך את הטיסה הראשונה מציריך, וכמובן לא שכח לעטות מסיכה, היה שגריר שוויץ בישראל ז'אן דניאל רוך שנהנה מליווי אישי של מנהלי התחנה המקומיים של קבוצת לופטהנזה ביניהם: חגית ניר ואנדריי אנדרייב, שברכו את השגריר והנוסעים.

הקו לישראל הוא בין הקווים הראשונים שפתחה קבוצת לופטהנזה בעולם, עם 5 טיסות שבועיות ישירות מישראל.

seperator

חכו לי ביולי

אפרת דובדבני, נדב אייל, שי לבנת דפנה טריוואקס. יח"צ,
נדב אייל, שי לבנת/יח"צ

באווירת חגיגות ה-4 ביולי, נערך במרכז פרס לשלום וחדשנות, בוקר תרבותי "שישי עדכני" על-שם משה טריואקס ז"ל, מעמודי התווך של מקצועות הייעוץ התקשורתי והמו"לות, בוקר שיזמו רעייתו אורה ובנותיו דפנה ותמר. לתפאורת דגלי ארה"ב זיקוקי דינור וירטואליים ממוקדים שונים, נהנו המוזמנים ממופע חי של ג'אז ומוזיקה אמריקנית קלאסית, בהתאם להנחיות התו הסגול.

נדב איל הרצה על קורונה, אקטואליה, אמריקה וכל מה שבניהם, סקר בקרוב ומקרוב את הבחירות לנשיאות ארצות הברית, והוכתר כ"פרשן מוביל של קורונה" כשסיפק לקהל תובנות מעודכנות, וסיכם כי הקורונה לא הצמיחה מנהיגים כמו צ'רציל, אבל בוודאות הוא יכול להגיד שהיא הצמיחה מנהיגות נשית ובראשן כדוגמא ראש ממשלת ניוזילנד.

seperator

רק עם אופנוע

איציק קלנר ודני אליקים. רונן טופלברג,
איציק קלנר ודני אליקים/רונן טופלברג

יבואנית האופנועים מטרו מוטור, השיקה סניף דגל חדש "מטרו-מוטוריקה" בהוד השרון למותג האופנועים Beta שירכז את כל פעילות המותג בתחום השטח - אנדורו וטריאל. את הסניף הדגל יאיישו איציק קלנר ודני אליקים, בעליה של סוכנות מוטוריקה הוותיקה, ושני רוכבים ותיקים וידועים. ההשקה הרשמית מתוכננת לתקופת החגים, אך הסניף החדש יחל לפעול במתכונת סניף הדגל לתחום השטח כבר החודש.

seperator

נקודת מגע

קורינה ינסן, שוקי כהן, איילת אמוראי. יח"צ,
קורינה ינסן, שוקי כהן, איילת אמוראי/יח"צ

בסוף השבוע נפתחה בגלריית האמנים של קניון עופר רמת-אביב, תערוכה קבוצתית בשם "נקודת מגע", עם עבודות של כ-40 ציירים ופסלים שהציגו יצירות המתייחסות לתקופת משבר הקורונה ובמיוחד לכמיהה למגע אישי וחברתי. את התערוכה אצרה איילת אמוראי - בירן, והפיקו שירי מאיר ושוקי כהן מ"אמני ישראל מתאגדים".

אמוראי אמרה כי היצירות משקפות את המציאות במשבר הקורונה, ללא מגע, החרדה, חשדנות ובידוד. התערוכה פתוחה לקהל הרחב בכל ימות השבוע, כשמומלץ להגיע בשעות הערב כשהתאורה דולקת בחלונות התצוגה.

seperator

בקטנה

מ"מ מפכ"ל המשטרה מוטי לוי הגיע לביקור בפעילות של תנועת אחריי- מכינה תעסוקתית לצעירים בדואים מדרום הארץ, זהו שיתוף פעולה יוצא דופן של המשרד לביטחון פנים, משטרת ישראל ותנועת אחריי במסגרתו בתום שנת לימודים והכנה, 65 צעירים בדואים יצטרפו למשטרה, לכבאות ולשירות בתי הסוהר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully