וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה בישראל: הושקה אקדמיה לנזקי מים ורטיבות במבנים

5.7.2020 / 15:01

כ-80% מכלל התביעות המוגשות בענף הדירות והמגורים מקורן בנזקי מים ורטיבות. לימודי תעודה חדשים יכשירו בתחום את העוסקים בסביבת הביטוח, הבנייה והנדל"ן

נמרוד ורד, מנכ"ל חברת "בלפור ישראל", וחיים אטקין, מייסד ובעלים של בית שמאי-בית הספר לפרקטיקה שמאית ,חתמו היום על שיתוף פעולה חדשני והשיקו את האקדמיה לנזקי מים ורטיבות במבנים. מדובר במסלול לימודי תעודה חדש בישראל. האקדמיה תכשיר את העוסקים בסביבת הביטוח, הבנייה והנדל"ן ובכללם שמאים, מהנדסים, עורכי דין, קבלנים וכיו"ב.

נזקי מים ורטיבות במבנים הם שכיחים והם מהגורמים הראשיים המשבשים את חייהם של בעלי נכסים מחד, מונעים שימוש תקין וראוי ופוגעים באיכות חייהם של דיירי הנכסים ופוגעים בשווים. "שכיחות התביעות בענף הביטוח בכל הקשור עם בעיות רטיבות במבנים מעידה על הצורך באקדמיה ובידע המקצועי שצברנו בעשרות שנות פעילותנו בבחינת עשרות אלפי נזקי רטיבות במבנים", ציין ורד, "נכשיר אנשי מקצוע מהשורה הראשונה ונוביל שינוי מקצועי בענף הבניה בכל הקשור בנושא הרטיבות ונזקי המים בבניה".

חדירת מי גשם מהגג. לצרכי המחשה,
חדירת מי גשם מהגג בדירה חדשה/לצרכי המחשה

"בעיות איטום הן שכיחות כל כך עד שבחלק ממרתפי הבתים נמנע שימוש בשל רטיבות עובש וטחב, עניין הפוגע בשווי הנכס וגורר ירידת ערך", אומר אטקין, "לעתים תכופות נושא רטיבות בדירה מגיע לפתחו של בית המשפט בתביעות בין מוכר לקונה. מוכרי נכס הסובל מבעיות רטיבות ואיטום לעתים, מתוך חשש לא מוצדק, מסתירים את המידע מהקונה ונתבעים על שפעלו בחוסר תום לב ולא קיים את חובת הגילוי".


אטקין מוסיף: "בתביעות ביטוח נושא נזקי מים ורטיבות בשל ובגלל כשלי צנרת ומערכות אינסטלציה של הדירה מהווים כ- 80% מכלל התביעות המוגשות בענף דירות המגורים. למבטחים אין יכולת התמודדות עם התביעות בעיקר ובגלל גרירת רגליים הגורמת להחמרת הנזקים והיעדר כוח אדם מקצועי בניהול התביעה ובטיפול באיכון הבעיה, עניין הגורם להם תשלומים מיותרים".

ההכשרות והקורסים יכללו השתלמויות וימי עיון לצד הכשרת והסמכת מנהלי עבודה, מפקחים, בקרים, מבקרי איכות, שרברבים בכירים, ומאתרי נזילות. היקף הלימודים יתפרש על פני 10 מפגשים בשעות הבוקר או אחר הצהריים.

"תחום האינסטלציה אינו נחשב יותר ל"לואו טק". מדובר בתחום "הייטק" לכל דבר ועניין. כניסת הטכנולוגיה לתחום מתבטאת החל בהליך הבדיקה והאיתור ועד ייצור צנרת ייחודית ברמה גבוה המחייבת מיומנות התקנה וידע שלא נדרש בעבר", מציין ורד, "עם ניסיון משותף מצטבר של למעלה מ-6 עשורים, תכשיר האקדמיה כמותג משותף חדש את העוסקים בסביבת הביטוח הבנייה והנדל"ן בכללם שמאים, מהנדסים, עורכי דין, מומחים, קבלנים, שרברבים ועוד רבים מענף הבנייה והנדל"ן כשהקבלנים ונותני השירותים לחברות הביטוח יכללו במחזורים הראשונים כחלק מקבלתם לעבודה כנותני שירות מה שיטייב את איכות הידע והשירות שהם נותנים".

  • עוד באותו נושא:
  • נזקי מים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully