וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה בשוק ההון: הנפקה של שותפות להשקעה בתעשיית הפודטק הצומחת

6.7.2020 / 8:37

Next Food, שותפות מו"פ להשקעה בחברות פודטק, פרסמה טיוטת תשקיף לקראת הנפקה ראשונית. השותפות מתכננת לגייס לפחות 25 מיליון שקל, כשחברת הפורטפוליו הראשונה כבר נבחרה: SavorEat, המדפיסה בתלת ממד תחליפי בשר

הביקוש העולמי הגדל לפתרון בעיות בתעשיית המזון והמשקאות מצריך מקורות הון להשקעה בחברות פודטק ישראליות צעירות, ואחד ממקורות אלו מגיע כעת לבורסה בתל אביב: לאומי פרטנרס חתמים, חברת בת של זרוע בנקאות ההשקעות של בנק לאומי, תוביל את ההנפקה הראשונית של שותפות המו"פ Next Food, שותפות ישראלית ראשונה מסוגה שתשקיע בחברות פודטק. השותפות פרסמה היום טיוטת תשקיף ראשונה והיא מתכננת לגייס לפחות 25 מיליון שקל.

Next Food צפויה להיות שותפות המו"פ הראשונה שתיסחר בבורסה הישראלית, וזאת בעקבות תיקון תקנון הבורסה מפברואר אשתקד, לפיו ניתן להנפיק שותפויות מוגבלות שעוסקות במחקר ופיתוח. עד לתיקון זה, אפשרה הבורסה להנפיק רק שותפויות הפועלות בתחומי חיפושי הנפט והגז ובתחום הפקת סרטים. שותפות מו"פ היא שותפות מוגבלת המורכבת משני שותפים - שותף כללי המנהל את השותפות (Next Food ניהול בע"מ) ושותף מוגבל (Next Food נאמנויות).

Next Food תנוהל על ידי חנן שניידר, שמשמש כמנכ"ל. שניידר הקים וניהל עד לאחרונה את חממת הפוד-טק בקרית שמונה, שבה היו שותפים בין היתר טמפו, תנובה ופלטפורמת גיוס ההמונים OurCrowd. לשניידר ניסיון רב בעולמות ההון סיכון וההייטק: בין היתר, ניהל מספר חברות סטרטאפ, ייסד את חברת אינדמד, ושימש שותף-מנהל בקרן ההון סיכון Agate. בתפקיד היו"ר משמש גיא רוזן, סגן יו"ר תנובה ונציג הקיבוצים בתנובה שהיא תאגיד המזון הגדול בישראל. לרוזן ניסיון רב בהובלת חברות: משמש דירקטור בחברות עלבד ואלטיטיוד ובעברו כיהן בין היתר כיו"ר קרן ההון סיכון מעין ונצ'רס וכדירקטור פעיל בקרן אינפיניטי סין.

חנן שניידר. שלומי הראל,
חנן שניידר/שלומי הראל

בנוסף לשניידר ולרוזן, לצוות הניהולי של Next Food הצטרפו אילן הדר שישמש סמנכ"ל פיתוח עסקי וכספים. עד לאחרונה, כיהן הדר בתפקיד מנהל הפעילות של פואמיקס פרמצבטיקה בישראל וה-CFO. במהלך כהונתו, החברה הונפקה בארה"ב וגייסה הון וחוב בהיקף של מעל 350 מיליון דולר. בנוסף, להדר ניסיון בתפקידים בכירים בחברות פייזר פרמצבטיקה ו HP אינדיגו. יועצת השותפות היא נילי צור, בעלת ניסיון רב בפודטק, מוצרי צריכה ושירותים. צור ניהלה מספר חטיבות עסקיות באסם-נסטלה וכן ניהלה את קבוצת ויסוצקי.

Next Food מוקמת בתקופה בה קיימת הזדמנות ייחודית בשוק המזון העולמי, וזאת מכיוון שמצד אחד הביקוש העולמי לפתרונות פודטק הולך וגדל, ומנגד אין מספיק הון למימון פעילותן של חברות פודטק ישראליות צעירות. הפודטק מוגדר כ'מהפכת המזון' השנייה בהיסטוריה האנושית והיא צפויה להגיע לשיאה תוך 15 שנה, כשהאנושות תצרוך יותר חלבון ותחליפי מזון מעשה ידי אדם מאשר מהחי - כך לפי חברת המחקר RethinkX - וכך ענפי הבשר והחלב מהחי בארה"ב, לצורך הדוגמה, יצטמצמו בעשרות רבות של אחוזים.

הביקוש הרב לפתרונות פודטק בא לידי ביטוי בגידול בהשקעות שבוצעו בתעשייה זו לאורך העשור האחרון בעולם: בשנת 2013 מדובר היה על 2.2 מיליארד דולר ואילו אשתקד (2019) מדובר היה על 19.8 מיליארד דולר. שתי דוגמאות מצליחות בתעשייה זו הן חברת Impossible Foods הפרטית שגייסה עד כה 1.2 מיליארד דולר וחברת Beyond Meat שנסחרת בנאסד"ק לפי שווי של 9 מיליארד דולר לאחר שהכפילה את שוויה פי 6 מההנפקה הראשונית שבוצעה רק לפני שנה.

בישראל, במקביל לעולם, חלה עלייה משמעותית בהיקף ההשקעות בתעשיית הפודטק: מ-52 מיליון דולר ב-2013 ל-135 מיליון דולר ב-2019, כשלפי נתוני רשות החדשנות יש בישראל כ-250 חברות פעילות בתעשייה זו. מנגד, מקורות המימון לא גדלים באותו הקצב, ונכון להיום פועלות בישראל רק שתי חממות ייעודיות לפודטק ובהתאם בולטים בחסרונם גופי השקעה מקומיים הממוקדים בתעשייה זו.

גיא רוזן. שלומי הראל,
גיא רוזן/שלומי הראל

Next Food מתכוונת להשקיע במספר חברות פודטק, ללא מיקוד בתת תחום או סוג טכנולוגיות מסוימים. החברות בהן תשקיע השותפות יהיו כאלו שיש להם הוכחת היתכנות וקרובות יחסית לתחילת מכירות. Next Food תסייע בפיתוח וקידום חברות פודטק ישראליות, לרבות פיתוח של תחליפי מזון, יצור מזון חדשני וטכנולוגיות מידע עבור תעשיה זו.

השותפות עומדת להפוך לציבורית כשבאמתחתה חברת פורטפוליו ראשונה: SavorEat שפיתחה טכנולוגיה לייצור תחליפי בשר צמחיים המבוססת על הדפסה בתלת ממד. השותפות תשקיע 1.75 מיליון דולר עם אופציה להגדלת השקעתה, ומתכוונת להוביל סבב השקעה של 3.5 מיליון דולר בחברה, לפי שווי של 7 מיליון דולר. הטכנולוגיה של החברה והיא פותחה על ידי פרופסור עודד שוסיוב המכהן כמדען הראשי של החברה. לחברה יש מוצר צמחי שמוכן לאכילה ושיתוף פעולה ראשון עם רשת המבורגרים מובילה בישראל, לה יש כ-100 סניפים ברחבי הארץ.

הטכנולוגיה החדשה של SavorEat משלבת שיטה ייחודית להדפסה בתלת מימד בשילוב עם פורמולציה חדשנית ממקורות צמחיים ושיטות בישול מתקדמות. הבידול של SavorEat מתבטא באפשרות לייצר מוצרים, המותאמים אישית, המתחקים אחר הטעם והמרקם הייחודי של בשר (כולל שומן, שריר, רקמות ואף עצמות) וכן שיטת חימום המאפשרת בישול מלא של המנות.

SavorEat מתחילה לפעול בשוק שאמור לגדול בקצב מאוד גבוה: לפי בנק ההשקעות ברקליס, שוק תחליפי הבשר מגלגל היום מחזור שנתי של 14 מיליארד דולר - 1% משוק הבשר הכולל - ואילו ב-2029 הוא יגלגל 140 מיליארד דולר ויהווה 10% משוק הבשר הכולל.

  • עוד באותו נושא:
  • פודטק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully