וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הממשלה מטביעה אותנו לתחתיות אפלות": המגזר העסקי בהלם

6.7.2020 / 17:32

ההגבלות החדשות מצאו מגזרים עסקיים מדממים. באיגוד ענפי הכושר לא מעכלים את סגירת המכונים: "פחות חולים מאומתים מכולם". אוריאל לין: "סגירת עסקין אינה אופציה"

צילום: לשכת העיתונות הממשלתית, עריכה: טל רזניק

ההגבלות החדשות-ישנות של הממשלה מצאו את המגזר העסקי בהלם. בעוד בתי עסק רק יצאו מהסגר וניסו להתאושש, הגיעה הגזרה החדשה ואיתה עצמאים רבים שמנסים לראות כיצד יצלחו עוד משבר.

אחד התחומים שניזוקו הם תעשיית מכוני הכושר, שרק לפני כחודש פתחו - ושוב נאלצים לסגור. יובל ליבלינג, ממובילי ארגון בעלי העסקים בענפי הספורט והכושר בישראל ומנכ"ל רשת הכושר 'פרופיט', התייחס להחלטה: "מתסכל שבוחרים לסגור ענף שלאורך המשבר היה עם מספר חולים מאומתים נמוך ביותר, פחות ממסעדות, פחות מבתי כנסת, בי"ס, ישיבות, תחבורה ציבורית, חנויות רחוב, מלונות, אירועים ועוד. 60 אלף הלקוחות של הרשת ואלפי העובדים נכנסים שוב למעגל האבטלה, בעוד ישיבות ובתי כנסת, בהם שיעור ההדבקה היה גבוה בהרבה, ממשיכים לפעול בגלל שיקולים קואליציוניים. ארבעה חודשים מתחילת המשבר, ורוב תעשיית הספורט לא זכתה לסיוע כלכלי מהמדינה בגין החודשיים שכבר היינו סגורים. בחודשיים האחרונים מאז הפתיחה, בתחילת מאי, עשינו מאמצים עליונים לחזור לשגרה ובכוחות רבים הצלחנו להישאר עם הראש מעט מעל המים, והנה באה החלטת הממשלה ומטביעה אותנו לתחתיות אפלות".

סטודיו פיטנס. אביב אברג'יל, אתר רשמי
המכשירים ייוותרו מיותמים. סטודיו פיטנס/אתר רשמי, אביב אברג'יל

עו"ד אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר, אמר בתגובה להחלטת הממשלה: "סגירת עסקים אינה מהווה כיום אופציה. אסור לשכוח שעל מדינת ישראל מאיימת אבטלה חסרת תקדים בהיקפה, וחומרת האיום שלה על החברה אינה פחותה מחומרת התפשטות נגיף הקורונה. יש להתמודד נכון במאבק נגד התפשטות נגיף הקורונה, באמצעות הפרדה מוחלטת בין המגזר העסקי לבין כלל הציבור ומערכת הבריאות. ההתייחסות לעסקים חייבת להיות נפרדת. בעסקים בהם יש סכנת הידבקות גבוהה, מוצדק לקבוע תנאים מיוחדים שימנעו את התפשטות הנגיף, אך מעבר לכך יש לאפשר לכל עסק העומד בדרישות ותנאי התו הסגול לפעול. רק בדרך זו נוכל לקיים את האיזון הנחוץ בין מניעת פגיעה חמורה בכלכלת המדינה לבין הצורך למנוע את התפשטות הנגיף".

תגובת ועד הפעולה של תעשייית התרבות והאירועים על ההגבלות החדשות: "מגפת הקורונה ממשיכה לגבות קורבנות מתעשיית האירועים והתרבות. ההחלטה של ממשלת ישראל להטיל גזרות נוספות ולסגור בשנית את עולם האירועים והתרבות, חייבת להתקבל לצד הבטחה וקיום של מתן פיצוי כספי אמיתי ל-200 אלף איש שנמצאים בסיכון, ולא, זו לא "חרטא", אלו אנשים אמיתיים שלא מכניסים כסף כבר ארבעה חודשים ועתידם לוט בערפל. הדרישה שלנו היא ברורה: לא הבטחות - רק כסף בכיסים עד לחזרתה לשגרה של התעשייה כולה".

המסעדות אמנם לא נסגרות, אולם המגבלה ל-50 איש חונקת גם אותן. השף עומר מילר העלה פוסט עם הכיתוב "מסעדנות בישראל 1948-2020 "R.I.P (נוחי על משכבך בשלום). מסעדנים ושפים רבים הביעו עמו הזדהות בתגובות. גם מתן אברהמס, שף מסעדת הדסון, לא מצא מילים רבות לתאר את הכאב חוץ משתיים: "מכת מוות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully