וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיזם: יוצאי 8200 עוזרים לאנשי מילואים להקים סטארטאפים

7.7.2020 / 13:02

יזמים הנקראים ל-150 ימי מילואים בשנה מתקשים להקים סטארטאפים הדורשים השקעת זמן רבה. לכן, יוצאי 8200 המנוסים בהקמת מיזמים מסייעים להם בהתנדבות להגשים את חלום היזמות

תוכנית חדשה של "מעוף טק" של הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים במשרד הכלכלה ובשיתוף עמותת בוגרי 8200 מסייעת ליזמים שמשרתים במילואים חודשים ארוכים בשנה ונותנים מזמנם למדינה. בגלל המחסור בזמן הם מתקשים להגשים את חלומותיהם ורעיונותיהם, ולפתח סטרטאפים חדשניים.

האקסלרטור הינו חלק מתכנית ארצית של הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים במשרד הכלכלה במסגרתה הוקמו למעלה מ-20 מאיצים ברחבי הארץ ובהמשך להחלטת ממשלה 4097 שמטרתה עידוד, קידום ופיתוח עסקים שבבעלות משרתי מילואים פעילים. את הניהול המקצועי של המיזם הובילה עמותת 8200 באמצעות תוכנית The LIFT המעמידה לרשות משרתי המילואים את הניסיון הטכנולוגי של 8200, קשרים בינלאומיים בהייטק ועם משקיעים כדי לגייס הון, כל זאת ללא כוונת רווח של העמותה.

לדברי שר הכלכלה והתעשייה, עמיר פרץ: "התכנית לתמרוץ יזמים בתחילת דרכם, הינה עוד נדבך בכלכלה האנושית, והיא ייחודית לסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים במשרד הכלכלה והתעשייה. הפרויקט שם דגש על סטרטאפים מהפריפריה ונותן להם ליווי לממש את הפוטנציאל ולהצליח. בנוסף, אנו פועלים בכלים נוספים, לרבות הקמת חממות טכנולוגיות שיהוו בסיס לקידום החדשנות ליזמים צעירים. דווקא בימים אלה של הקורונה, חשוב לתמוך ביזמים הצעירים ובחדשנות על מנת לבנות מחדש את סקטור ההייטק ליום שלאחר הקורונה"

טקס חילופי שרים במשרד הכלכלה, ירושלים 18 במאי 2020. יונתן זינדל / פלאש 90, פלאש 90
שם דגש על סטארטאפים מהפריפריה. עמיר פרץ/פלאש 90, יונתן זינדל / פלאש 90

בין הפיתוחים היצירתיים של משרתי המילואים: Remilk שמייצרת מוצרי חלב במעבדה שמטרתם להיות דומים למרקם ולטעם של חלב פרה, ללא שימוש בבעלי חיים. הסטארטאפ שהגיע לאקסלרטור עם רעיון, חגג את סיום התכנית כשבידיו מוצר ממשי; Lend AI, פתחו בנק משכנתאות חכם להשקעות בארה"ב לאזרחים לא אמריקאים החל מהערכת שווי הנכס ועד למתן המשכנתא; חברת Coing לוקחת קהילות שעל פי רוב מתקיימות בתוך המרחב הדיגיטלי ומוציאה אותן החוצה לעולם הפיזי. בין לקוחותיה ניתן למצוא גם את עיריית ת"א שנעזרת בשירותי החברה להצמיח קהילות פרו-אקטיביות בעיר; חברת Early Vision המייצרת בגדים בהתאמה אישית ובאופן דיגיטלי באמצעות שימוש בכלים מתקדמים לייצור ומתן מענה לבעיה עולמית של בזבוז וייצור יתר של בגדים שאינם נמכרים ועל פי רוב אינם ממוחזרים.

כדי לאפשר למילואימניקים לפרוץ קדימה בתחום היזמות על אף היעדרויות התכופות. המצטרפים לתוכנית משתתפים בימי סדנאות עם יזמים ויזמיות, מומחים בעלי שם בתעשיית ההייטק בארץ ובעולם היזמות ומנטורים במטרה לסייע בקידום המיזמים. התוכנית The LIFT היא שיתוף פעולה בין "מעוף טק" של הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים במשרד הכלכלה, עמותת בוגרי 8200, צה"ל ומשרד הביטחון.

רן קויתי, מנהל הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים במשרד הכלכלה והתעשייה: "אנו בעיצומה של תקופה מורכבת כשאנו משקיעים את כל זמננו בסיוע לעסקים בהתמודדות עם אחד האתגרים הכלכליים הגדולים שידעה המדינה. מרגש ונותן תקווה לראות הזדמנויות חדשות ומיזמים חדשים שהם דור העתיד של העסקים והמעסיקים בישראל. השילוב בין מעוף, מערך השטח של הסוכנות לעסקים קטנים לבין עמותת בוגרי 8200 הוכיח את עצמו וניתן לראות כי חלק מהמיזמים כבר זכו לגייס הון משמעותי על אף התקופה המאתגרת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully