וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות הקורונה: בני נוער פיתחו אפליקציית עזר לבני 65+

8.7.2020 / 11:07

קבוצת בני נוער מעמותת יוניסטרים פיתחה אפליקציה המסייעת לבני הגיל השלישי להתגבר על מחסומים טכנולוגיים. הקבוצה הציגה את הפיתוח השבוע במסגרת תחרות חצי הגמר של תכנית Start Up Now2020, תכנית היזמות החד שנתית של עמותת יוניסטרים בשיתוף משרד החינוך ורשות החדשנות

עמותת יוניסטרים, הפועלת בשותפות עם הפדרציה היהודית של לוס אנג'לס במטרה לייצר מוביליות כלכלית חברתית בפריפריה באמצעות הכשרת בני נוער וצעירים ליזמות עסקית וחברתית, קיימה ביום ג' האחרון באולפני וואלה, את תחרות חצי הגמר של חניכי העמותה, המשתתפים בתכנית החד שנתית - Start Up Now, הפועלת בשיתוף משרד החינוך ורשות החדשנות. את התחרות הנחתה, כתבת החינוך של חדשות 12, יעל אודם, והיא התקיימה בחסות fiverr, אשר אימצה בתחילת השנה קבוצה של חניכי העמותה, הלומדים בבית הספר אורט סינגלובסקי בדרום תל-אביב.

יעל אודם עם יזמים באירוע יזם השנה. יח"צ אייזנברג אליאש,
יעל אודם עם חניכי יוניסטרים/יח"צ אייזנברג אליאש

במהלך התחרות הוצגו מיזמיהם העסקיים של חנכי העמותה, עליהם עבדו במהלך השנה החולפת, בין היתר בתקופת סגר הקורונה. בין המיזמים אשר הוצגו בתחרות וזכו בשלישיה הראשונה, הוא מיזם של חניכי יוניסטרים מאשכול, אשר פיתחו טכנולוגיה חכמה הלומדת את צריכת החשמל בכל בית ומציעה חלופות טובות למכשירי החשמל. מיזם נוסף הוא-AFA של חניכי יוניסטרים מבית הספר אורט סינגלובסקי בדרום תל אביב. אפליקציה אשר תסייע לאוכלוסייה המבוגרת להתמודד בצורה יותר טובה עם טכנולוגיה, על ידי סרטוני הדגמה לשימוש בפלטפורמות שונות כמו וייז או נטפליקס.

במסגרת האירוע התקיים בין היתר גם פאנל בכירים בנושא חשיבות הקידום של יזמות עסקית בקרב אוכלוסיות מוחלשות ופריפריה חברתית.

אסף וייס עם אנשי עמותת יוניסטרים. יחצ אייזנברג-אליאש,
אסף וייס, אניה אלדן, רוני צארום, לוסי אהריש, איריס שוסטר והילה קליין/יחצ אייזנברג-אליאש

אסף וייס מנכ"ל עמותת יוניסטרים: " ליוסניטרים 21 מרכזים שונים ברחבי הפריפריה הכלכלית והחברתית בישראל. אנחנו מסתובבים כל יום בין המרכזים השונים, וממש רואים את העשייה האדירה שמחוללת העמותה. רואים את בני הנוער, שלא רק מקבלים דרך התכנית את הכלים להצליח בעצמם בחיים, אלה גם איך הם מצליחים ליצור בעצמם אינטראקציה עם כל הקהילה שהם מגיעים ממנה - עם הרשות המקומית, ועם חברות שונות שנמצאות סביבם וממש ליצור אקו סיסטם שמשפיע על האזור שהם חיים בו. החלום שלנו הוא שחניכי יוניסטרים יהיו הכוח המוביל ומנוע הצמיחה של הפריפריה בישראל".

הילה קליין COO בFiverr: "העבודה השבועית עם חניכי יוניסטרים מאוד מרגשת אותנו. זה כיף לראות איך עם הזמן החניכים עוברים תהליך שאותו למעשה עובר כל יזם. אם זה מציאת צורך ומיפוי של השוק ופרזנטציה באנגלית עסקית. אנחנו באמת חושבים שהיכולת של החניכים לא נופלת מאף יזם בוגר, ומקווים שהפעילות השבועית אתנו תעצים אותם ותיתן להם כלים פרקטיים ומעשיים לחיים".

רוני צארום, מייסד ויו"ר עמותת יוניסטרים: "לפני 19 שנים הקמתי את עמותת יוניסטרים, במטרה להביא את הסטרטאפ ניישן לפריפריה. אני מאמין שלכל ילד יש את הזכות לחלום ותפקידנו הוא לתת להם את הכלים וההזדמנות לממש את חלומם. ההיסטוריה שלי מאוד דומה לסיפור של יוניסטרים, גדלתי ברמלה ובגיל 16 מצאתי את העבודה הראשונה שלי בתל אביב. לאחר שהגעתי לפסגה כלכלית מאוד גבוהה בחיי החלטתי לחזור לשורשים ולתרום לקהילה ממני הגעתי, במטרה לצמצם את הפערים בין פריפריה ומרכז".

אניה אלדן, סמנכ"לית רשות החדשות וראש זירת הזנק: "אנו מאמינים במטרה של עמותת יוניסטרים להצמיח דור חדש של יזמים ברחבי הארץ, וגאים בשיתוף הפעולה שלנו. הרשות לחדשנות יצאה לאחרונה עם תכנית חדשה של חממות בפריפריה, ואנו מקווים כי חניכי יוניסטרים, יגיעו אל החממות להמשך פיתוח מיזמיהם לאחר שישתחררו מהצבא ויהיו הדור הבא של היזמים שיפתחו את המיזמים החדשניים שלהם בפריפריה".

  • עוד באותו נושא:
  • יזמות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully