וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אל על: הסכמים חדשים נחתמו. החיסכון: כ-88 מיליון דולר בשנה

8.7.2020 / 11:18

ההסתדרות הגיעה להסכמות עם ועדי העובדים וההנהלה על מתווה התייעלות בסקטור המנהלי ובסקטור התחזוקה, כולל שורת צעדים שתאפשר חיסכון גדול

בווידאו: חדר הישיבות של אל על לאחר ישיבת הנהלה עם נציגות הטייסים ויו”ר איגוד התחבורה/עריכה: ניר חן

בסרטון: הסכסוך שהחריף באל על בסוף מאי.

לאחר מו"מ לילי בהובלת יו"ר ההסתדרות ויו"ר איגוד עובדי התחבורה, הגיעו ההסתדרות, ועדי העובדים והנהלת אל על להסכמות על מתווה התייעלות בסקטור המנהלי ובסקטור התחזוקה. ההסכמים החדשים, שנחתמים כשבועיים לאחר ההסכם מול סקטור הדיילים, כוללים שורת צעדים שיאפשרו לאל על להתייעל בהיקף של כ-88 מיליון דולר בשנה

עובדי אל על מוחים נגד השימוש פיצויים להבראת החברה: "לא נהיה קורבנות הקורונה". שלומי גבאי
התחלה חדשה? עובדי אל על מוחים במאי/שלומי גבאי

תוקף ההסכמים יהיה במקביל ולמשך תקופת ההלוואה שתקבל אל על, וההסכמים יקיפו כ-3,000 עובדים מהסקטור המנהלי וכ-1,300 עובדים מסקטור התחזוקה וההנדסה. על פי ההסכמות בין הצדדים, תצומצם מצבת כוח האדם בשני הסקטורים, כאשר לחלק מהעובדים יוצע מנגנון פרישה מוקדמת בתנאים מיטיבים ולחלק אחר - מנגנון פיצויים מוגדלים.

הראשונים לחתום על הסכם קיבוצי עם ההנהלה בתיווך ההסתדרות היו הדיילים, במסגרת ההסכם יפוטרו 500 מתוך 1,400 דיילים, תנאי האש"ל קוצצו והם ישוכנו במלונות זולים יותר המהלך הזה אמור לחסוך לחברה 30 מיליון דולר בשנה.

מהצד השני מנהל ועד הטייסים בחברה מו"מ קשוח מול ההנהלה שלטענתו מפרה הסכמים ולא עומדת בהתחייבויות שלה. הטייסים נאבקים על שמירה על שכרם או לחלופין קבלת אופציות למניות בשווי התואם את הוויתור על שכרם.

יצויין כי חתימה על הסכמים קיבוציים שישקפו התייעלות בחברה הם חלק מהתנאי שהציבה המדינה לחברה לקבלת מתווה החילוץ שלה.

  • עוד באותו נושא:
  • אל על

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully