וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אילון מאסק צוחק על כולם, האנליסטים משיבים מלחמה

8.7.2020 / 11:25

מניית טסלה שוב שברה שיא, מאסק השיק ליין תחתונים כדי לצחוק על המלצות השורט, אבל האנליסטים סבורים שמדובר בבועה: "זה יתפוצץ, העובדה שהשוק שורי לא אומרת שהמלצת המכירה לא מוצדקת"

צילום: רויטרס, עריכה: אסף דרורי

אם נכנסתם למניית טסלה ב-18 במרץ, כשעמדה על 361 נקודות, והחלטתם להישאר בה, נכון להיום (רביעי) הכסף שלכם הכפיל את עצמו פי ארבעה. עם רמה של 1,389 נקודות, ולאחר שעלתה גם אתמול כנגד המגמה בוול סטריט, אילון מאסק בעננים. המייסד של ענקית הרכבים מנהל מלחמות פסיכולוגיות עם האנליסטים ומומחי ההשקעות - ובינתיים הוא מנצח בגדול.

השאלה היא עד מתי.

אילון מאסק. GettyImages
כרגע הוא מנצח. מה יהיה בהמשך? מאסק/GettyImages

למרות הירידות של מרץ, שוויה של מניית טסלה צמח ב-2020 ב-291 אחוז, שיווה לה ערך של 254 מיליארד דולר והפך אותה לחברת הרכב היקרה ביותר בעולם. האנליסטים הזהירו בעבר מכך שהמניה מתומחרת גבוה מדי, ואפילו מאסק עצמו צייץ זאת בעבר בטוויטר וגרם לצניחה חדה. למרות זאת, המניה ממשיכה לעלות ולעלות, עד שמאסק עצמו השיק ליין של תחתוני משי כדי לעקוץ את "אנשי ה-Shorts".

אלא שהאנליסטים איתנים בדעתם: המניה גבוהה מדי. מדוע בכל זאת יש לה כל כך הרבה קונים? על פי פיטר קוהאן בפורבס, אחת הסיבות היא השורטיסטים עצמם, שהימרו נגד המניה, הפסידו וכעת מנסים להחזיר את ההשקעה האבודה. סיבה נוספת היא מאסק עצמו, כשהסברה היא שהוא מצליח לעשות מה שעשה סטיב ג'ובס באפל ולהעמיד מוצר עם חיבור רגשי מאוד גבוה. אלא שבניגוד לג'ובס, סבור קוהאן, ברגע שמאסק יפנה את הבמה טסלה תקרוס.

מארק האלברט מ-Marketwatch טוען שטסלה מציגה בועה. "כתבתי את זה בפברואר ואני כותב את זה גם עכשיו - זו בועה שתתפוצץ". האלברט מצביע על הצניחה החדה של המניה, שאיבדה 60 אחוז מערכה בפברואר. "מה שעולה מהר יורד מהר", כתב, "הסיפור הוא לא טסלה אלא הנזילות בשוק. היא מרחיקה שורטיסטים, אפילו אם הם צודקים בטווח הארוך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully