וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשד: תושב קיסריה לא דיווח על מעל 112 מיליון שקל בחשבונות בחו"ל

אלה לוי-וינריב

8.7.2020 / 11:13

החקירה נפתחה בעקבות הופעת שמו של החשוד ברשימת ישראלים המחזיקים חשבונות בנק בחו"ל במסגרת נוהל CRS לחילופי מידע עם מדינות אירופה

בווידאו:המשטרה ורשות המיסים: כתב אישום נגד גל הירש על העלמת מס - ולא שוחד/צילום: אתר חברת "דיפנסיב שילד", ארכיון וואלה!NEWS, תאגיד כאן 11 ומשרד הביטחון הגיאורגי, עריכה: תומר לוי

בסרטון: המשטרה ורשות המסים מכריזות על כתב אישום נגד גל הירש

המידע שהועבר לישראל במסגרת חילופי המידע הנרחבים עם מדינות אירופה (בעקבות נוהל ה-CRS) ממשיך להוליד מעצרים וחקירות, גם בתקופת הקורונה: רשות המסים עצרה ישראלי, תושב קיסריה בחשד לאי דיווח על חשבונות בנק בחו"ל בהיקף של מעל 112 מיליון שקל, ואי דיווח על הכנסות שהופקו בחו"ל בסכום של כ-10 מיליון שקל. החשוד, עופר זלוף, הובא הבוקר לדיון בתנאי שחרורו ממעצר, ושחרר בתנאים מגבילים, לבקשת פקיד שומה חקירות חיפה והצפון.

שמו של החשוד, תושב חוזר שחזר לארץ לפני 13 שנה, המשמש כמנהל ובעל מניות בחברות בחו"ל, נכלל ברשימת בעלי חשבונות בנק בחו"ל שהתקבלה על פי הסכמים לחילופי מידע בין מדינות ורשויות מס בהתאם לנוהל CRS (ר"ת common reporting standard). ברשות המסים מתנהלות בימים אלה חקירות בעניינים של בעלי חשבונות נוספים ששמם עלה ברשימה.

בניין רשות המסים. איל יצהר, גלובס, אתר רשמי
חזר לפני 13 שנה לארץ, הפיק הכנסות ולא דיווח/אתר רשמי, איל יצהר, גלובס

כאמור, על פי החשד, זלוף מחזיק בחשבונות בנק בחו"ל בהיקף של 26 מיליון ליש"ט (כ-112 מיליון שקל) עליהם לא דיווח. בחיפוש שנערך בביתו נמצאו מסמכים שונים לרבות כרטיסי אשראי של בנקים בחו"ל ומחשבים המשמשים את החשוד לשם שליטה וניהול עסקיו בחו"ל. בנוסף עולה החשד כי זלוף הפיק בין השנים 2019-2017, הכנסות בחו"ל העולות על 10 מיליון שקלים עליהן לא דיווח, זאת בכוונה להתחמק מתשלום מס.

השופטת מריה פיקוס בוגדאנוב שחררה את זלוף בתנאים מגבילים ביניהם הפקדה על סך 250,000 שקל, וערבות צד ג' על סך 150,000 שקל.

המעצר החדש מצטרף למעצרים בשלהי 2019, רגע לפני שהכתה מגפת הקורונה, בעקבות קבלת מידע ממדינות אירופה על ישראלים המחזיקים שם כספים ונכסים פיננסיים. בין העצורים היו שני ישראלים בעקבות מידע שהגיע לידיה על חשבונות בנק לא מדווחים שהם מחזיקים בחו"ל, בשוויץ ובאי ג'רזי, שהיקף הכספים בהם עומד על כ-77 מיליון שקל. בנוסף עצרה רשות המסים ארבעה ישראלים תושבי ת"א, קיבוץ משמר העמק ורמת השרון, ששמם נכלל ברשימה של בעלי חשבונות בנק בחו"ל שהתקבלה על-פי הסכמים וחילופי מידע בין מדינות ורשויות מס באירופה בהתאם לנוהל ה- CRS, ועלה כי הסתירו מיליונים מרשות המיסים.

החקירות נגד כלל החשודים וחקירות סמויות נוספות המתנהלות בימים אלה נולדו על רקע כניסתן לתוקף של תקנות ה- CRS , אשר במסגרתן מקבלת ישראל מידע פיננסי על כספים וחשבונות של ישראלים ברחבי אירופה. זאת, כחלק חילופי המידע הבינלאומיים והמגמה העולמית של השנים האחרונות, שבה העולם הופך לשקוף פיננסית, ומקלטי המס הלא-לגיטימיים נכחדים.

בנוסף, לרשות המסים מגיע כיום מידע מפורט מכוח הסכם ה-FATCA , שבמסגרתו החלה רשות המסים בארץ להעביר מידע למקבילתה האמריקאית (IRS) על נכסים פיננסיים של אזרחים בעלי זיקה לארה"ב; ובתמורה - לקבל מידע על ישראלים בעלי חשבונות בארה"ב.

כעת, בעקבות שטף חילופי המידע, החל גל מעצרים חדש של ישראלים שלא דיווחו לרשות על חשבונותיהם.

*** חזקת החפות: עופר זלוף הוא חשוד בלבד בעבירות המיוחסות לו, ועומדת לו חזקת החפות.

  • עוד באותו נושא:
  • קיסריה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully