וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טלטלה בעולם התעופה: הערת "עסק חי" לחברה הגדולה באסיה

8.7.2020 / 13:33

אייר אסיה ספגה את ההערה בשל הפסד של כ-430 מיליון דולר במחצית הראשונה של השנה: "האתגר הכי גדול שהתמודדנו איתו". הפסדים גדולים גם לחברות האמריקניות

ענף התעופה ספג אתמול (שלישי) חבטה מאסיבית מכיוון מזרח אסיה, כשחברת התעופה הגדולה ביבשת, "אייר אסיה" קיבלה הערת "עסק חי" מארנסט אנד יאנג. המסחר במניה בבורסה המלזית הופסק, וכשחודש היא צללה ב-18 אחוז.

מטוסי אייר אסיה. GettyImages
זה לא ייעצר שם. אייר אסיה/GettyImages

אייר אסיה הפסידה עד כה ב-2020 סכום של קרוב ל-2 מיליארד רינגיט מלזי, כ-430 מיליון דולר, בהם 804 מיליון רינגיט ברבעון הזה בלבד, פי שניים מבכל 2019. הירידה הגדולה בתחום התעופה "מעלה חשש גדול ואי ודאות, שמטילות ספק גדול על המשך פעילותה של החברה והאפשרויות לגדילתה", נכתב בדו"ח. החברה עצרה את פעילותה בסוף מרץ.

"זה האתגר הכי גדול שהתמודדנו איתו מאז הקמת החברה ב-2001", אמר המנכ"ל טוני פרננדס, "אין הרבה אפשרויות. ייתכן שנדרשת פה התערבות ממשלתית".

יש לציין כי גם בארצות הברית ספגו חברות התעופה אבדות. יונייטד איירליינס השילה אתמול 7 אחוז מערכה לאחר שהורידה שוב את צפי הטיסות למחצית השנייה של השנה. אמריקן איירליינס ירדה בשיעור דומה ובואינג ספגה ירידה של קרוב ל-5 אחוזים.

  • עוד באותו נושא:
  • אייר אסיה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully